لزوم تسریع در اجرای طرح هویت گذاری دام در استان سمنان

لزوم تسریع در اجرای طرح هویت‌گذاری دام در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری تی تی آنلاین  استان سمنان علی اکبر افضلی در کارگروه هویت گذاری دام که با هدف هم اندیشی و پیگیری مصوبات کمیسیون پیشگیری و مبارزه با قاچاق دام استان برگزار شد اظهار داشت: هویت گذاری دام می تواند به جلوگیری از سرقت دام کمک کند. 
وی خاطرنشان کرد: پلاک هویت در شناسایی دام های سرقت شده و کمک در اثبات مالکیت و بازگرداندن دام به مالک بسیار مؤثر است. 
سرپرست اداره کل امور عشایر استان سمنان با بیان اینکه تسریع در پیشرفت عملیات اجرایی طرح هویت گذاری دام امری ضروری است؛ گفت: باید از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و معتمدین محلی در فراگیر شدن طرح بهره گرفت. 
افضلی با اشاره به برخی علل عدم رغبت دامداران برای مشارکت در طرح هویت گذاری دام گفت: مشکل ریزش پلاک ها و کیفیت نازل پلاک های تولیدی برخی شرکت های داخلی یکی از عوامل مهم در کاهش تمایل دامداران به مشارکت در طرح است. 
وی از دامداران خواست تا اگر مستندات و یا تصاویری در زمینه کیفیت نازل پلاک های تولیدی دارند در اختیار معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد مراکز خدمات یا ادارات جهاد کشاورزی و یا امور عشایر شهرستان قرار دهند تا برای رفع مشکل اقدام شود. 
سرپرست اداره کل امور عشایر استان سمنان همچنین در این جلسه بر لزوم حضور اکیپ های هویت گذاری و بیمه در زمان کوچ دام به مناطق قشلاقی تأکید کرد. 
افضلی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی صحیح درباره طرح هویت گذاری به دامداران اضافه کرد: اطلاع رسانی فرهنگ سازی اجرای برنامه های ترویجی با تکیه بر نگرش از زاویه دید دامداران امری ضروری است. 
گفتنی است: در این جلسه رییس دفتر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی مسئول طرح هویت گذاری دام جهاد کشاورزی استان و جمع دیگری از مسئولان و کارشناسان مرتبط نیز حضور داشتند.

دکمه بازگشت به بالا