اقتصادیعمومی

لیفان 820 ، بررسی مزایا و معایب خودرو لیفان 820 (Lifan 820)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی لیفان 820 و مزایا و معایب آن می پردازیم. لیفان 820 از نمونه خودروهای شیک چینی است که در سال 2014 در نماشگاه پکن به نمایش گذاشته شد. با آنکه ظاهر و طراحی زیبا، امکانات و آپشن‌های خوبی را در اختیار افراد قرار داد، اما به علت توقف تولید این خودرو و عدم همکاری کمپانی لیفان، نتوانست فروش خوبی داشته باشد.

نقد و بررسی مزایا و معایب مشخصات لیفان 820

معرفی و بررسی لیفان 820

لیفان 820 یک سدان چینی نیمه لوکس است که نخستین بار در سال 2014 در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی و در سال 2015 به بازار چین عرضه شد. لیفان 820 با طراحی قابل قبول و ویژگی‌های فنی نسبتا خوب، یکی از بهترین محصولات تاریخ لیفان به شمار می‌رود.

لیفان 820 در سال 95 توسط کرمان موتور وارد بازار شد تا سهمی در کلاس خودروهای سدان نیمه لوکس داشته باشد. اما لیفان 820 به دلیل نقاظ ضعفی که داشت در کنار قیمت بالا، نتوانست فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کند. 820 ظاهر خوبی دارد و طراحی بدنه آن به نحو مطلوبی صورت پذیرفته است اما در داخل کابین وضعیت به این شکل نیست و احتمالا حس سوار شدن بر یک خودرو نیمه لوکس به شمار دست نخواهد داد.

فیلم تست و بررسی لیفان 820

ویدئوی زیر ز کانال پدال به بررسی خودروی لیفان 820 پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

از مهم‌ترین بخش‌ها، بخش فنی خودرو است. لیفان 820، با طول 4865 میلی‌متر، عرض 1835 میلی‌متر و ارتفاعی حدود 1480 میلی‌متر وارد بازار شد. این خودروی سدان در سال 2015 با دو نسخۀ از موتورهای متفاوت به فروش رسید که این مورد را در قسمت‌های بعدی توضیح می‌دهیم.

مشخصات فنی لیفان ۸۲۰ به نسل قدیمی تویوتا کمری شباهت دارد.

این خودرو بر اساس دیفرانسل جلو عمل می‌کند و در ابتدا با دو مدل دستی و اتومات وارد بازار شد. در این مطلب ما نمونۀ اتوماتیک لیفان 820 را بررسی می‌کنیم.

لیفان ۸۲۰ از جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک بهره مند است که وظیفه انتقال قدرت و گشتاور را به چرخ‌های جلو خودرو بر عهده دارد.

مشخصات فنی موتور لیفان 820

همان‌طور که در قسمت قبل گفتیم، کمپانی لیفان دو موتور 1.8 و 2.4 لیتری را برای 820 در نظر گرفته که کرمان موتور موتور قدرتمندتر را برای بازار ایران در نظر گرفت که 2.4 لیتری و  4 سیلندر است که مجهز به فناوری VVT بود و می‌تواند قدرتی معادل 158 اسب بخار و گشتاوری برابر با 221 نیوتن متر تولید کند.

استفاده از قلب تپنده قدرتمند برای لیفان ۸۲۰، باعث شد تا این خودرو در دوره دو ساله مونتاژ خود (بین سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷) عنوان حجیم‌ترین خودرو مونتاژ داخل را به یدک بکشد. عنوان حجیم‌ترین خودرو تولید داخل پیش از لیفان ۸۲۰ در اختیار نیسان ماکسیما با پیشرانه شش سیلندر بود و پس از توقف تولید لیفان ۸۲۰ نیز خودرویی با این حجم موتور در خودروسازی کشور دیده نشد.

مصرف سوخت لیفان 820

مصرف سوخت ترکیبی لیفان ۸۲۰ نیز ۸.۷ دهم لیتر در صد کیلومتر بیان شده است؛ البته ممکن است با توجه به رفتار راننده، میزان مصرف سوخت کاهش یا افزایش یابد. لیفان ۸۲۰ دارای باک بنزین با ظرفیت ۶۳ لیتر است و با توجه به این ظرفیت و میزان مصرف سوخت اگر راننده عجول نباشد مطمئناً نیازی به سوخت‌گیری در کوتاه مدت ندارد.

جدول مشخصات فنی لیفان 820
نام خودرو لیفان 820
کشور سازنده
سال (طراحی) 2015
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 2373 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 158 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 221 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک
حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت
وزن 1545 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4865 طول – 1835 عرض – 1480 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2775 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 8.7 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 63 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5

در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های لیفان 820

از جمله امکانات رفاهی لیفان ۸۲۰ می‌توان به مواردی مثل سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم پخش چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر لمسی، تریم چرمی کابین، صندلی برقی راننده به انضمام تنظیم گودی کمر، سانروف، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب و گرمکن صندلی‌های جلو اشاره کرد.

در ادامه می‌توانید با مطالعه جدول زیر از امکانات و تجهیزات نصب شده در لیفان ۸۲۰ را در یک نگاه بررسی کنید:

جدول آپشن های رفاهی لیفان 820
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
سیستم صوتی، تصویری و مالتی مدیا سیستم پخش MP5 و 6 بلندگو، مجهزبه ورودی‌های SD، USB، AUX، بلوتوث و GPS
غربیلک فرمان كنترل سیستم صوتی از روی فرمان
سیستم صندلی های جلو تنظیم برقی، روکش چرم، گرمکن، تنظیم گودی کمر صندلی راننده
سیستم روشنایی جلو چراغ های جلو هالوژن، چراغ روشنایی روز Day light، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو
سیستم روشنایی عقب چراغ های عقب LED
سنسورهای پیش فعال سنسور دنده عقب،
سیستمهای کمکی راننده كروز كنترل
سیستم آینه ها آینه‌های تاشونده برقی
سیستم شیشه ها شیشه‌هتی جلو و عقب برقی مجهز به Power Windows
سیستهای سقف سانروف
سایر موارد خروجی 12 ولت، چراغ داشبورد، تنظیم فرمان در 4 جهت، ترمز پارك پدالی

بررسی طراحی ظاهری لیفان 820

برای طراحی لیفان 820 از محصولات فورد، ب‌ام‌و، آئودی و تویوتا الهام گرفته شده که این امر اصالت ظاهری ماشین را زیر سوال برده، اما واقعیت این است که لیفان توانسته این الگوهای مختلف را با ظرافت و هنرمندی تمام با یکدیگر ترکیب نماید تا محصول نهایی از تمامی زوایا شکیل و خوش‌قیافه از کار درآید.

جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های کشیده در ترکیب با سپرهای اسپرت و خطوط برجسته بدنه ظاهری خشن و شیک را ایجاد نموده‌اند و ابعاد بزرگ و حالت اتوکشیده کناری، به افزایش ابهت ماشین یاری رسانده‌اند.

طراحی بیرونی لیفان 820

در نمای کنار فارغ از طرح رینگ ها و خطوط روی بدنه، شباهت زیادی بین 820 و محصولات BMW می توان دید.

اما با این وجود طراحی این خودرو بسیار هماهنگ و متناسب است و به بیننده احساس کپی برداری صرف را نمی دهد. می توان گفت که طراحان لیفان به طور هنرمندانه ای نقاط قوت طراحی بزرگترین طراحان جهان را در کنار یکدیگر قرار داده اند تا محصولی جذاب و خوش استایل را خلق کنند.

رینگ های 16 اینچی با طراحی زیبا که هرچند اگر کمی بزرگتر بودند چهره ای اسپرت تر و جذاب تر به نمای جانبی 820 می دادند.

و صندوق عقبی با حجم 510 لیتر که در این کلاس عدد بزرگی به حساب می آید و بزرگتر از تویوتا کمری (436 لیتر) و هیوندای سوناتا (464 لیتر) می باشد که برای مسافرت های خانوادگی بسیار مناسب است.

طراحی داخل لیفان 820

در نمای داخلی دو نکته بیش از هر چیز جلب توجه می کند: یکی شباهت زیاد داشبورد این خودرو به تویوتا کمری و دیگری طراحی لوکس و جنس متریال مناسب و بسیار فراتر از یک خودروی 20 هزار دلاری چینی!

طراحی کابین 820. لازم به ذکر است که این خودرو با دو تریم داخلی طوسی و سفید هم عرضه می شود

اما موارد ذیل جزو مشخصات مطلوب و بارز نمای داخلی لیفان 820 هستند :

  • صندلی های چرمی با قابلیت تنظیم در 6 جهت به همراه گرمکن صندلی های جلو.
  • نمایشگر کیلومتر نه چندان هیجان انگیز اما زیبا و قابل قبول.
  • مانیتور 8 اینچ دارای پورت USB، AUX، رهیاب GPS و MP5.

مزایا و معایب لیفان 820

از جمله نقاط قوت لیفان 820 می‌توان به طراحی مناسب ظاهری، فضای جادار کابین و صندوق، امکانات جانبی قابل قبول، حساسیت کمتر پیشرانه به کیفیت سوخت (در قیاس با رقبای توربو)، سواری نرم و خانوادگی، استفاده از پلتفرم مشترک با نسل قدیم تویوتا کمری اشاره کرد.

از سوی دیگر می توان انتقاداتی بر مصرف سوخت بالاتر از رقبای توربو (بخصوص داخل شهر)، ناهماهنگی نسبی میان پیشرانه و سیستم انتقال قدرت که به هدر رفت بخشی از قدرت موتور منتهی شده، فرمان‌پذیری متوسط، کیفیت نه چندان مناسب سیستم صوتی داشت.

مزایای لیفان 820

اولین موردی که با دیدن لیفان 820 توجه افراد را به خود جلب می‌کند، طراحی بیرونی و زیبای آن است. در حقیقت ترکیبی از برندهای معروف باعث شدند که لیفان 820 به عنوان یک سدان بسیار شیک شناخته شود.

داشتن آپشن‌های متنوع از مزیت‌های اصلی این خودرو به حساب می‌آید. از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت خودروهای چینی در بازار ایران، امکانات و آپشن‌های این خودروها بودند.

همان طور که در قسمت مشخصات ظاهری به آن اشاره کردیم، سیستم فرمان لیفان 820، از نوع هیدرولیک است. به همین علت افراد از این سیستم بسیار راضی هستند. همچنین طراحی فرمان این خودرو به گونه‌ای است که برای حرکت دادن آن به نیروی بسیار کمی نیاز است.

نرم بودن فرمان باعث می‌شود هدایت پذیری خودرو در سرعت‌های متفاوت راحت‌تر و آسان‌تر باشد.

ماشینت روشن نمیشه؟ از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188200200 تماس بگیرید!

معایب لیفان 820

این مشکل در برخی از خودرهای لیفان 820 دیده شده است. برخی از رانندگان از نفوذ صدا به داخل کابین در دورهای بالای خودرو رنج می‌برند. البته در بسیاری از خودروهای چینی این مشکل وجود دارد که اغلب ممکن است به علت مشکلات موتور یا گیربکس باشد. با بررسی خودرو این مشکل قابل حل شدن است.

اگر این خودرو را با محصولات ژاپنی بررسی کنیم، طراحی کابین لیفان 820 ضعیف بوده و طراحی آن قدیمی است. اما برخلاف خودروهای داخلی، کابین این خودرو طراحی مناسبی دارد.

برخلاف ظاهر زیبا و مناسب این خودرو، کیفیت مواد استفاده شده در آن مناسب نیست و سراسر این خودرو از پلاستیک ساخته شده و ممکن است باب میل افراد سخت پسند نباشد.

 وضعیت ایمنی خودروی لیفان 820

در مورد ایمنی لیفان ۸۲۰، اطلاعات کامل و جامعی در دسترس نیست؛ با این حال لیفان ۸۲۰ به خوبی تجهیز شده و امکانات ایمنی مختلف را در این خودرو می‌توان دید. از جمله تجهیزات ایمنی لیفان ۸۲۰ می‌توان به مواردی همچون شش کیسه هوا، ترمزهای دیسکی به همراه ترمز کمکی و ترمز پارک برقی، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور پارک عقب و دوربین عقب اشاره کرد.

در ادامه به برخی از تجهیزات ایمنی این سدان نیمه لوکس چینی اشاره کرده‌ایم:

جدول امکانات ایمنی لیفان 820
کیسه های هوا 6 کیسه هوا (2 عدد جلو، 2 عدد جانبی و 2 عدد پرده ای)
سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم ضد سرقت، سیستم ورود بدون كلید Keyless، استارت دكمه‌ای
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم های ترمز و پایداری سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الكترونیكی نیروی ترمز EBD، سیستم كمكی ترمز BAS، سیستم پایداری الكترونیكی ESP
سایر موارد مجهز به سیستم ISOFIX، دوربین عقب

ارزش خرید لیفان 820

در آخر لیفان 820 بیش‌تر برای خانواده‌هایی مناسب است که قصد خرید یک سدان با سایز مناسب برای سفرهای خود می‌خواهند. اما شاید مورد پسند جوانان نباشد، زیرا شتاب آن زیاد نیست و به علت توقف تولید، این خودرو فروش مناسبی هم نداشت.

اگر خودرویی با شتاب و ظاهر بسیار خوب می‌خواهید چری تیگو 7 گزینۀ بسیار خوبی خواهد بود چرا که در این خودرو گیربکس عملکرد مناسبی دارد و هم مجهز به موتور توربوشارژ است که همۀ این موارد دست به دست هم می‌دهند تا شتاب خودرو عالی باشد.

شرکت ما بیش از ۱۵ سال است که در حوزه لوازم یدکی لیفان تهران مشغول به کار است . شما مشتریان عزیز میتوانید لوازم یدکی هیوندای اصل را با کیفیت عالی و قیمت مناسب از فروشگاه کرمان موتور یدک  خریداری کنید .

دکمه بازگشت به بالا