علم و سلامت

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

مایک گرینلی، مدیرعامل MDA در بیانیه‌ای گفت: «تصاویری از ماهواره‌های ما گرفته شده‌اند که در توانایی آن‌ها در نظارت، ادغام و تجزیه و تحلیل تصاویر مشاهده‌شده از زمین از سایر شرکت‌های تجاری منحصربه‌فرد هستند». برای ارائه پیام های اطلاعاتی جامع و -DA در اوکراین.

وی افزود: ما مفتخریم که می‌توانیم از رادار ماهواره‌های خود برای کمک به این تلاش‌های بین‌المللی استفاده کنیم و به انجام هر کاری که در توان داریم برای کمک به دولت اوکراین در حفاظت از شهروندانش ادامه دهیم.

McDonald’s, Detoiler & Partners که به اختصار MDA نامیده می شود، یک شرکت چندملیتی کانادایی در زمینه فناوری ارتباطات است. ایالات متحده شعبه های متعددی در سراسر کانادا و ایالات متحده دارد. بزرگترین محصولات این شرکت شامل کانادا است که شاتل فضایی ناسا از آن استفاده می کرد و همچنین Canada II و Dexter که از ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می کنند.

«کانادرم» تجهیزات مکانیکی فراوانی در شاتل‌های فضایی و ایستگاه فضایی است که بر روی بارها و اجسام خارجی در حال حرکت در فضا نصب شده است. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا طراحی و ساخته شده است.

امکان آنلاین زنی “MDA” شگفت انگیز است. به عنوان مثال، این شرکت ماهواره Radarsat-2 را که از دسامبر 2007 در سیاره ما قرار دارد، و همچنین سه صورت فلکی فضایی Radarsat را ساخت که در ژوئن 2019 بر فراز موشک SpaceX Falcon 9 که از مدار زمین پرتاب شد، پرواز کرد.

بیانیه کوتاه گرینلی مشخص نکرد که او می خواهد کدام تصاویر MDA را از سایر شرکت های ماهواره ای مشاهده کند.

برخی از احتمالات وجود دارد. به عنوان مثال، Space Capella مستقر در کلرادو، عکس هایی از “SAR” حمله اوکراین در 24 فوریه و فضاپیمایی از Maxar Technologies، Planet و BlackSky گرفت که عکس هایی از تهاجم روسیه به اوکراین و بازسازی آن گرفت. Maxar اخیرا مجموعه ای از عکس ها را منتشر کرده است که نشان می دهد در هنگام ورود شهروندان به شهر محاصره شده ماریوپل در اوکراین آسیب جدی به فروشگاه های مواد غذایی، خانه ها و سایر ساختمان ها وارد شده است.

46

دکمه بازگشت به بالا