اقتصادی

مسئولان موظف هستند به نظرات و پیشنهادات اصناف توجه کنند

تی تی آنلاین/خوزستان استاندار خوزستان گفت: اصناف بخش قابل توجهی از مردم هستند و ما مسئولین موظف به توجه به نظرات و پیشنهادات آنها در مدیریت امور هستیم.

به گزارش تی تی آنلاین، علی‌اکبر حسینی محراب در آئین گرامیداشت روز ملی اصناف که امروز برگزار شد، اظهار کرد: دولت حامی و در کنار اصناف است و در جهت کمک به مردم این انسجام و همدلی لازم است.

وی افزود: ما این روزها که به مسائل استان، کشور و منطقه نگاه می‌کنیم عموم نگاه‌ها به کشور ایران است؛ مردمی که با انقلاب اسلامی شروع کردند و پشت سر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) حرکت کردند شایسته این هستند که الگوی ملت‌های منطقه در حوزه‌های گوناگون اجتماعی و اقتصادی از جمله در بخش بازار و بانکداری اسلامی باشند.

حسینی محراب بیان کرد: برای توریست‌هایی که وارد کشور می‌شوند اگر شفافیت در مورد قیمت کالاها و خدمات باشد بخش گردشگری تقویت می‌شود اما چندگانگی قیمت‌ها و بعضا کاذب بودن و غیرواقعی بودن قیمت‌ها موجب می‌شود به تدریج توریست‌هایی که به ایران سفر می‌کنند را از دست دهیم که این امر منجر به شکل گیری یک اقتصاد درونگرا می‌شود و اقتصاد درونگرا نیز هرگز نمی‌تواند رونق اقتصادی ایجاد کند. ما باید اقتصاد خود را با بازارهای کشورهای منطقه گره بزنیم تا چرخه اقتصادی استان به نقطه کمال برسد.

سوداگری دلال‌ها و واسطه موجب اختلاف‌های قیمتی برای کالاها می شود

استاندار خوزستان ادامه داد: البته موانعی وجود دارد که اتاق‌های بازرگانی و اصناف باید با همفکری و تعامل با مسئولان این مشکلات را حل کرده و کاهش دهند.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: اتحادیه‌ها و صنوف می‌توانند با اتحاد با یکدیگر موانع را شناسایی کنند و برای رفع آن‌ها راهکار ارائه دهند. این کار موجب کمک به دولت برای ایجاد ثبات در بازار می‌شود و در راستای کاهش مشکلات معیشتی برای مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: اصناف بخش قابل توجهی از مردم هستند و ما مسئولین موظف به توجه به نظرات و پیشنهادات آن‌ها در مدیریت امور هستیم.

حسینی محراب گفت: یکی از آفت‌های بازار ما سوداگری دلال‌ها و واسطه‌هاست که موجب ایجاد اختلاف‌های قیمتی برای کالاها می‌شوند. احتکار نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که بعضا مشاهده می‌شود؛ البته عمده بازاریان شریف ما از این مسائل مبری هستند و امیدواریم چنین مشکلاتی با مشارکت اصناف عزیز در کنار نیروهای انتظامی و قضایی کاهش یابند.

به گزارش تی تی آنلاین بنابر اعلام استانداری خوزستان در پایان این مراسم از تعدادی از نمایندگان اصناف تقدیر شد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا