علم و سلامت

میزان آمادگی تامین اجتماعی برای جبران افزایش قیمت دارو

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی آمادگی سازمان تامین اجتماعی برای اصلاح افزایش قیمت داروها در پی تغییر سیاست ها را تشریح کرد و اظهار داشت: باید در این شرایط مکانیسم ها و زیرساخت ها برای انجام آن فراهم شود.

میرهاشم موسوی در گفت وگو با تی تی آنلاینوی در پاسخ به سوالی مبنی بر آمادگی سازمان تامین اجتماعی برای اصلاح افزایش قیمت دارو برای مردمی که در پی تحولات مبادلاتی هستند، گفت: این یک موضوع است.

وی افزود: سازوکارها و زیرساخت هایی که عموماً پیش بینی می شود در این شرایط فراهم شود و پس از گذشت زمان لازم برای تهیه زیرسازی، سامانه آماده تکمیل است.

مدیرعامل انجمن تامین اجتماعی تصریح کرد: برای اصلاح تفاوت قیمت داروها از طریق بیمه نامه ها باید با احتیاط قانون از ارائه تسهیلات پرهیز کرد و مردم دچار افزایش هزینه های درمانی نشوند. مکانیسم آن نیز است. توسط وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و با مشارکت ما توسط سازمان بیمه سلامت به عنوان دو بیمه گر اصلی تعیین می شود.

موسوی افزود: اگر قرار باشد این تغییر مهم انجام شود بیمه ها پیش پرداخت می کنند و ما این پیش پرداخت را در اختیار طرف قرارداد داروساز قرار می دهیم و مبلغی اضافه بر قیمت پزشکی پرداخت نمی کنیم، شهریور 1300. در واقع دولت از طریق بیمه تفاوت قیمت را برای مردم جبران خواهد کرد.

وی در خصوص برآورد منابع لازم برای اصلاح افزایش قیمت مذکور گفت: رقمی که برای خرید مابه التفاوت قیمت بورس ترجیحی گزارش شده است در مجموع حدود 73 میلیون دارو و تجهیزات است. باید تعداد ما در فرآیند تامین اجتماعی تامین شود تا مردم نیازی به پرداخت بیشتر نداشته باشند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا