علم و سلامت

نشانه‌های کلسترول بالا روی پوست

کلسترول خون بالا می تواند کشنده باشد و منجر به مرگ ناگهانی شود. در بیشتر موارد ایست قلبی ناگهانی، رگ های خونی به دلیل تجمع کلسترول و سایر رسوبات که جریان خون را به قلب کاهش می دهد مسدود می شوند.

به گزارش تی تی آنلاین، انتخاب سبک زندگی کم تحرک، مصرف غذاهای چرب، ورزش نکردن، مصرف الکل و سیگار در نهایت می تواند منجر به افزایش سطح کلسترول خون شود. افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا و دیابت بیشتر در معرض خطر ابتلا به کلسترول بالا هستند.

به طور کلی، کلسترول بالا با علائم همراه نیست، اما می توان سطح آن را با یک آزمایش خون ساده کنترل کرد. علائم کلسترول بالا نیز روی پوست دیده می شود.

در بیشتر موارد، کلسترول بالا غیرفعال می ماند و تا اواخر زندگی به عنوان یک شریان کوچک شناخته نمی شود.

به گزارش هندوستان تایمز، اگر به اندازه کافی به سلامت خود نگاه کنید، به طور طبیعی علائم ظریفی را به شما نشان می دهد که می توانید علائم کلسترول بالا را در پوست خود مشاهده کنید.

ظاهر یک رنده شبیه یک الگوی روی پوست رنگ آبی یا بنفش است. معمولاً پوست سرد به نظر می رسد، اما می تواند نشانه ای از سندرم آمبولیزاسیون کلسترول باشد که به معنای انسداد رگ های خونی است.

– چربی پلک یا گزانتلاسما؛ ظاهر شدن برجستگی های نارنجی مایل به زرد در اطراف گوشه چشم، به دلیل کلسترول ته نشین شده در زیر پوست.

– زانتوم یا تورم زرد؛ آنها شبیه گزانتلاسما هستند، اما این نوع برآمدگی ها می توانند در پشت پاها و کف دست ها نیز ایجاد شوند. کنترل مراقبت به خلاص شدن از شر این لکه ها کمک می کند.

– پسوریازیس؛ در مطالعات اخیر، رابطه بین پسوریازیس و کلسترول بالا که به آن هیپرلیپیدمی نیز می گویند، ثبت شده است.

– تغییر رنگ پوست و افزایش خشکی سطوح بالای کلسترول می تواند جریان خون را در زیر پوست کاهش دهد. سلول های پوست مواد مغذی کافی دریافت نمی کنند و رنگ پوست تغییر می کند.

زخمی در ساق یا ساق پا که به سرعت خوب نمی شود. در کلسترول بالا، اینها می توانند عود کنند زیرا خون کافی برای بهبودی ندارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا