ورزش

نفرات برتر نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان معرفی شدند

نفرات برتر نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان معرفی شدند

مدیرکل قرآن، عترت و نماز ضمن اعلام اسامی منتخبین قرآنی نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان از تدوین کتابی از نظریات و دیدگاه های کارشناسی معلمان قرآنی شرکت کننده در مسابقات خبر داد.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز در مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور که به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد اظهار کرد: خرسندیم با تلاش شبانه روزی همکاران توانمند در خراسان رضوی و حمایت‌های مدیرکل و معاون پرورشی و فرهنگی استان، امروز شاهد آیبن اختتامیه این دوره از مسابقات هستیم.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند «یا عَلِیُّ، تَعَلَّمِ القُرآنَ وعَلِّمهُ النّاسَ … فَإِن مِتَّ مِتَّ شَهیداً. اى على! قرآن را بیاموز و آن را به مردم، آموزش بده … زیرا اگر در این راه بمیرى، شهید مرده ای» افزود: اکنون که قرآن را آموخته‌ام، عزم کنیم که قرآن را به دیگران که دانش آموز باشند تعلیم دهیم و در مسیر تربیت قرانی دانش‌آموزان تلاش کنیم و اگر در این مسیر دار فانی را وداع کنیم، عاقبت مان با شهادت ختم به خیر خواهد شد که نشانه این ادعا شهادت رئیس جمهور با خدمت صادقانه است.

باقری با بیان اینکه از بین حدود یک میلیون فرهنگی، بیش از ۱۰۰ هزار فرهنگی در مرحله اول مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور شرکت و از بین این افراد ۱۶۰ نفر به مرحله نهایی مسابقات راه پیدا کردند ادامه داد: به بهانه شعار این دوره از مسابقات که یادبود شهدای خدمت است، در جوار مضجع نورانی امام مهربانی‌ها امام رضا (ع) نذر خدمت کنیم که یک خدمت قرآنی، نمازی و اهل بیتی براساس تخصص خود و با مهارتی که بواسطه شرکت در مسابقات کسب کردیم انجام دهیم از جمله این موارد می‌توان به تصحیح قرائت نماز دانش آموزان، آموزش احکام، تربیت حافظین قرآن و … اشاره کرد.

وی یکی از دستاورد‌های این مسابقات را تربیت و ساماندهی مربیان سازنده عنوان کرد و گفت: معتقدیم معلمانی که در مسابقات حضور دارند و به ارتقای دانش و مهارت قرآنی خود اهتمام می‌ورزند، این ارتقا به مدرسه برمی گردد و باعث رشد دانش آموزان می‌شود.

باقری اظهار کرد: خروجی این دوره از مسابقات تبدیل به یک کتاب خواهد شد بدین صورت که نظرات و پیشنهادات متسابقین نهمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور، پس از جمع آوری و تحلیل، انتخاب و در قالب یک کتاب برای استفاده سایر همکاران تدوین می‌شود.

در این آیین از افراد برتر در رشته‌های مختلف قرآنی تقدیر شد.

براساس این گزارش، اسامی منتخبین این دوره از مسابقات به ترتیب رتبه یک تا پنج به شرح زیر اعلام شد:

تیم خبری ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر بهبود فنی و تکنیکی در ورزش‌های رزمی. با به اشتراک گذاری راهنمایی‌ها و تمریناتی برای بهبود تکنیک‌ها و مهارت‌های رزمی، هدفمندی خود را در توسعه تکنیک و استعداد رزمی قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای رزمی پیوسته و بهترین خود را نشان دهید.
دکمه بازگشت به بالا