عمومیکسب و کار ویژه

نکات قبل از خرید کرکره برقی

جنس قطعات ، محل نصب ، میزان رفت و آمد ، شرایط اقلیمی و غیره از جمله مواردی هستند که باید در هنگام سفارش درب کرکره برقی به آنها توجه نماییم.درب کرکره برقی در اصفهان انواع مختلفی دارد و در مکان های مختلف قابل استفاده است .اما درواقع کرکره برقی بیشتر برای مکان هایی مانند درب پارکینگ ، درب واحد تجاری و مکان هایی که به امنیت بیشتری نیاز دارند  مناسب است.دقت داشته باشید که همیشه باید موتور درب کرکره ای در قسمتی تعبیه شود که امکان دسترسی به آن از طرف افراد متفرقه وجود نداشته باشد.

قیمت کرکره برقی | محاسبه قیمت هر متر مربع کرکره برقی | قیمت درب کرکره برقی

درب کرکره برقی برای مکان های صنعتی و مکان های پر رفت و آمد با موتور ساید ایده آل است، همچنین در نظر داشته باشید که رنگ درب برقی با محیط سازگار باشد.

کالبد شکافی کرکره برقی

کرکره یا شاتر

برای انتخاب نوع کرکره یا شاتر باید به موارد زیر دقت فرمایید:

در انتخاب نوع تیغه و موتور در نظر داشته باشید که ؛ تیغه های ۶۰ میلی متر برای درب های کرکره برقی کوچک تا ۵ متر کرکره های ۸۰ تیغه برای کرکره برقی تا ۲۰ متر ودکرکره های ۱۰۰ تیغه برای کرکره های بزرگ تا ۴۰ متر مناسب هستند.

مساحت درب کرکره برقی نیز برای انتخاب قدرت موتور بسیار حائز اهمیت است، بسته به میزان تردد، به ازای هر ۱۰ کیلوگرم وزن کرکره، ۹ تا ۱۴ نیوتن متر از قدرت موتور استفاده می شود.

قیمت تیغه کرکره برقی

چرخه کاری

یا تعداد باز و بسته شدن کرکره برقی در طول روز

برای یک پارکینگ خانه خصوصی در یک واحد تجاری یا مسکونی بزرگ، قدرت موتور باید به ازای هر ۹ کیلوگرم وزن از ۹ نیوتن متر تا بازوی بالای ۱۴ نیوتن متر در نظر گرفته شود این یعنی اینکه شما در منازل شخصی به دلیل تردد کم نیاز به استفاده از موتور های خیلی قدرتمند یا موتور ساید نیاز ندارید. در صورتی که موتور ساید بیشتر برای ترافیک سنگین مناسب است ؛ مانند مکان های پرتردد مثل پارکینگ های تجاری و غیره .

رنگ درب برقی کرکره ای

در انتخاب رنگ درب کرکره برقی باید به نوع و رنگ نما و همچنین دکوراسیون محیط توجه شود و طراحی تا حد امکان هماهنگ با محیط انجام شود.

انتخاب موتور کرکره برقی (موتور شاتر)

انواع موتورها ساید و توبولار در انبار های باران دُر موجود است. اما ما برای هر دری موتور مخصوص خود را تعبیه میکنیم ؛ موتورهای لوله ای در مکان هایی که نیاز به امنیت بیشتر است و موتور ساید برای مکان های صنعتی و مجتمع های تجاری و مسکونی که دارای تردد بالا و احتمال خرابی موتور هستند به ازای هر ۱۰ مورد استفاده قرار می گیرند.

انتخاب ریل مناسب:

ریل ها انواع محتلفی دارند ؛ از جمله ریل ها با جنس آلمینیومی و فولادی

با توجه به نیاز خود میتوانیدقبل از هر چیز برای خرید یک کرکره برقی ابعاد درب است. برای درب هایی با عرض های بالای ۴متر، از تیغه دوپل و شفت ضخیم تر و حداقل با قطر ۱۱۰میلی متر مناسب است در این صورت کرکره اتوماتیک دارای شفتی مستحکم است و این امر منجر به که استحکاک کمتر و در مدت زمان طولانی باعث می شود که هم موتور کرکره برقی و هم تیغه های کرکره اتوماتیک عمر بالاتری داشته باشد.

در کرکره های برقی با ابعاد بیشتر از ۶متر برای عرض و ۵متر برای ارتفاع، از شفت ۱۷۰ میلی متر با ضخامت ۵ میلی متر استفاده می شود و همچنین برای کرکره های صنعتی که عرض آن ها به حدود ۱۰ متر می رسد، شفت ۲۲۰ با ضخامت ۸ میلی متر مناسب است.

دقت شود که برای انتخاب شفت automatic door با عرض کمتر از ۴متر، شفت ۸۰ میلی متری با ضخامت ۲میلی متر مناسب است.بعد از انتخاب شفت، نکته مهم دیگر، انتخاب موتور کرکره برقی است که ابعاد درب و همچنین میزان تردد و سرعت باز و بسته شدن درب کرکره برقی در این انتخاب تاثیرگذار است.موتور سایر زنجیری کرکره برقی که در ۱۵۰kg تا ۲۰۰kg دارای طیف قدرت است و در ۲ نوع کارکرد با سرعت ۵rpm و ۱۰rpm است.

مکان نصب

انواع مختلفی از درب برقی کرکره ای وجود دارند و بايد براي هر مکان درب برقی مناسب آن را در نظر گرفت ، براي مکان هائي مثل پارکينگ منزل ، درب واحد تجاري و جاهائي که نياز به امنيت بيشتر داريم موتور توبولار مناسب تر است و در صورت استفاده از موتور سايد بايد از در دسترس نبودن آن اطمينان حاصل کرد ، براي اماکن صنعتي و جاهائي که تردد زياد دارند درب برقی با موتور سايد مناسب تر است ، هماهنگي رنگ درب برقی کرکره ای نيز بايد با محيط در نظر گرفته شود

مساحت کرکره

اين فاکتور در انتخاب نوع تيغه و موتور تاثير گذار است ، تيغه هاي ۶۰ ميليمتري براي براي درب های برقی کرکره ای کوچک تا مساحت ۵ متر ، تيغه هاي ۸۰ براي کرکره برقي تا مساحت ۲۰ متر و تيغه هاي ۱۰۰ براي کرکره هاي بزرگ تا مساحت ۴۰ متر مناسب هستند

مساحت درب برقی کرکره ای براي انتخاب توان موتور نيز اههميت دارد بسته به ميزان تردد به ازاي هر ۱۰ کيلوگرم وزن کرکره از ۹ تا ۱۴ نيوتن بر متر توان موتور بهره گرفته مي شود

سيکل کاري

يا تعداد باز و بسته شدن کرکره برقي در طول شبانه روز

براي يک پارکينگ منزل شخصي تا در يک واحد تجاري يا مسکوني بزرگ بايد توان موتور را به ازاي هر ۱۰ کيلوگرم وزن از ۹ نيوتن بر متر تا دست بالاي آن ۱۴ نيوتن بر متر در نظر گرفت . براي تردد هاي زياد موتور سايد مناسب تر است چون موتور آن در دسترس بوده و به راحتي ميتوان آن را تعمير يا تعويض نمود

رنگ درب برقی کرکره ای

در انتخاب رنگ درب کرکره برقي بايد به نوع و رنگ نما همچنين دکوراسيون محيط توجه شود وطراحي در هماهنگي هر چه بيشتر با محيط انجام شود. برای انتخاب رنگ درب کرکره با کارشناسان دفتر حفاظتی کیمیا تماس گرفته تا راهنماییتان کنند.

انتخاب موتور کرکره:

انواع موتور ها ساید و توبولار هستند : موتور هاي توبولادر در مکان هائي که نياز به امنيت بيشتر وجود دارد استفاده مي شوند و موتورهاي سايد براي مکان هاي صنعتي ومجتمع هاي تجاري و مسکوني که تردد زياد دارند و احتمال خرابي موتور وجود دارد استفاده مي شوند ، برای هر ۱۰ کیلوگرم وزن کرکره ۹ تا ۱۴ نیوتن برمتر توان موتور در نظر بگیرید ، وزن تیغه کرکره آلومینیومی به ازای هر متر ۶ تا ۱۰ کیلو گرم است

ريل :

ريل هائي که بيشتر مورد استفاده قرار ميگيرند ريل هائي هستند که داخل فريم درب برقی کرکره ای قرار مي گيرند و و از پشت به ديوار پيچ مي شوند . براي مکان هائي که احتمال برخورد به ريل و صدمه ديدن آن زياد است ريل هاي کناري که از بغل به ديوار پيچ مي شوند مناسب است.تیغه های کرکره روی ریل بالا و پایین میشوند. برای جاهایی که خطر برخورد با ریل و آسیب دیدن آن زیاد است ریل های جانبی که از پهلو به دیوار پیچ می شوند داخل دیوار قرار میگیرد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا