هزینه استهلاک مزدا 3 نیو
معرفی و بررسی کامل خودرو مزدا 3 نیو مونتاژ
مزدا 3 نیو ، در لیست یکی از خودروهای محبوب در کشورمان قرار دارد که با وجود آنکه نسل های جدیدی از این خودرو در سطح جهان عرضه شده اند ، این خودرو یکی از نسل های ابتدایی مجموعه مزدا می باشد که از سال 89 حضورش را در کشور رقم زد و به تعداد زیادی در کشور توسط مجموعه بهمن ، شروع به مونتاژ شد و بیشتر به دلیل طراحی اسپرتی که داشت ، توانست مورد بازتاب نسل جوان قرار بگیرد. اما نسلی که از این خودرو در کشور ما قرار دارد ، تلفیقی از طراحی کلاسیک و اسپرت می باشد.
با این وجود اگر تصمیم به خرید این خودرو داشته باشید ، باید یک سری از جوانب را بررسی کنید تا در انتها نتیجه گیری نمائید که آیا این اتومبیل مناسب شما است یا خیر؟ ما در این گزارش از نم نمک تصمیم داریم شما را بصورت کامل با تیپ های مختلف خودرو مزدا 3 نیو آشنا سازیم تا هرچه بهتر در مورد انتخاب خود تصمیم گیری نمائید. همراه ما باشید.
مشخصات فنی مزدا 3 نیو
مشخصات فنی | تیپ 1 | تیپ 2 | تیپ 3 | تیپ 4 |
وزن (کیلوگرم) | 1260 | 1260 | 1260 | 1260 |
طول (mm) | 4580 | 4580 | 4580 | 4580 |
عرض (mm) | 1755 | 1755 | 1755 | 1755 |
ارتفاع (mm) | 1470 | 1470 | 1470 | 1470 |
پیشرانه | 4 سیلندر | 4 سیلندر | 4 سیلندر | 4 سیلندر |
(لیتر) | 2 | 2 | 2 | 2 |
گشتاور (نیوتن متر) | 187 | 187 | 187 | 187 |
گیربکس | 5 دنده اتومات | 5 دنده اتومات | 5 دنده اتومات | 5 دنده اتومات |
قدرت () | 147 | 147 | 147 | 147 |
شتاب 0 تا 100 KM (ثانیه) | 9.2 | 9.2 | 9.2 | 9.2 |
سرعت (کیلومتر بر ساعت) | 204 | 204 | 204 | 204 |
مصرف ترکیبی در 100 KM (لیتر) | 7.6 | 7.6 | 7.6 | 7.6 |
حجم باک (لیتر) | 55 | 55 | 55 | 55 |
سنسور عقب | ندارد | ندارد | ندارد | دارد |
ترمز ضد قفل ABS | دارد | دارد | دارد | دارد |
ترمز پارک برقی | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد |
چراغ مه شکن جلو | دارد | دارد | دارد | دارد |
چراغ مه شکن عقب | دارد | دارد | دارد | دارد |
نوع فرمان | الکتروهیدرولیکی | الکتروهیدرولیکی | الکتروهیدرولیکی | الکتروهیدرولیکی |
تعداد ایربگ | 6 | 6 | 6 | 6 |
سیستم تهویه | اتومات | اتومات | اتومات | اتومات |
طراحی خارجی مزدا 3 نیو
خودرو مزدا 3 نیو ، با وجود اینکه چندین سال از ورود اولین نسخه آن به کشور میگذرد ، اما هنوز هم به عنوان یکی از سدان های لوکس و جذاب در کشور محسوب می شود که یک طراحی متفاوت و البته خاصی را دارد. مزدا 3 نیو در کشور در 5 مدل عرضه شده است که یکی از این 5 نسخه ، مدل دنده ای می باشد که از سال 92 تا 93 به بازار عرضه شد و متاسفانه طرفداران زیادی نداشت. اما در کل اگر بخواهیم طراحی ظاهری مزدا 3 نیو را بررسی کنیم ، قطعا قسمت جلویی خودرو به نوعی همانند فیس لیفت سایر مدل های مجموعه مزدا می باشد که هم در قسمت جلو و هم در قسمت عقب شاهد چراغ های بزرگ هستیم.
کابین مزدا 3 نیو در مقایسه با سایر رقبای آن ، شاید از نظر برخی یک کابین جذاب و از نظر برخی دیگر یک کابین به نسبت زشت باشد که اگر کمی دقیقتر به کابین این خودرو نگاه کنیم ، متوجه یک کابین عریض ، انحناهای زیاد و مهم تر از هر چیزی ، تعداد دکمه های بسیار زیادی در این خودرو وجود دارند که شاید در روزهای ابتدایی خرید این خودرو ، در انتخاب دکمه های درج شده روی کابین کمی گیج شوید چرا که دکمه های متعددی روی کابین و البته فرمان الکتروهیدرولیکی این خودرو درج شده است.
مصرف سوخت مزدا 3 نیو
در ابتدا لازم به ذکر است هر 4 تیپ مزدا 3 نیو ، دارای یک میزان مصرف سوخت هستند چرا که از اطلاعات فنی ، همانند یکدیگر هستند. مصرف سوخت تیپ های مزدا 3 نیو ، در مقایسه با سایر خودروهای هم رده خود ، به نسبت مصرف کمتری دارند چرا که میزان مصرف سوخت ترکیبی آن در هر 100 کیلومتر ، 7.6 لیتر می باشد که به نسبت مقرون به صرفه می باشد. با این وجود اگر تصمیم به خرید یک خودرو با مصرف سوخت پایین دارید ، مزدا 3 نیو می تواند یکی از گزینه های مناسب برای شما باشد.
تجهیزات و آپشن های مزدا 3 نیو
از اصلی ترین و مهم ترین آپشن های خودرو مزدا 3 نیو می توان به موارد ذیل اشاره کرد؛
- استاندارد آلایندگی Euro4
- سیستم سوخت رسانی انژکتوری
- گیربکس 5 سرعته
- فرمان الکتروهیدرولیک با قابلیت تنظیم در 4 جهت
- کروز کنترل
- مه شکن جلو و عقب
- کیلومتر شمار اسپرت با قابلیت تنظیم نور
- قفل مرکزی و ریموت کنترل
- سنسور باران
- سیستم تهویه مطبوع اتومات
- گرمکن صندلی جلو با قابلیت تنظیم در پنج دما
- سیستم تنظیم ارتفاع صندلی راننده در 4 جهت
- برقی درب ها
- کامپیوتر سفری
- روکش چرمی دسته دنده
- سوئیچ با سیستم هوشمند
- سانروف
- روشن شدن خودکار چراغ ها
- نشانگر دمای داخل و خارج خودرو
- ساعت دیجیتال
- شیشه شوی چراغ های جلو
- از روی فرمان
- سیستم قفل دوبله
- چراغ های LED عقب
- روکش چرمی صندلی ها
- سیستم استارت دکمه ای
- تنظیم زاویه چراغ های جلو بصورت خودکار
- 6 ایربگ
- مجهز به سیستم ضدسرقت و دزدگیر
- آینه جانبی برقی تاشو همراه با چراغ راهنمای بغل و گرم کن روی آینه
رنگ های عرضه شده مزدا 3 نیو
از مهم ترین رنگ هایی که تاکنون خودرو مزدا 3 نیو به بازار ایران عرضه شده است می توان به رنگ های سفید ، مشکی ، نقره ای ، آبی ، سرمه ای ، خاکستری ، قرمز و قهوه ای اشاره کرد.
مبلغ بیمه سالانه مزدا 3 نیو
یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از باید به آن توجه کافی داشته باشید ، مدت زمان باقی مانده از بیمه شخص ثالث خودرو می باشد که اگر چند ماه برای تمدید آن فرصت داشته باشید ، به خودی خود یک نکته مثبت می باشد و اما اگر نیاز به تمدید داشته باشد ، مشکلی ندارد و باید در زمان معین اقدام به تمدید بیمه نامه شخص ثالث خودرو کنید.
هزینه استهلاک مزدا 3 نیو
نکته مهمی که درخصوص خودروهای خارجی وجود دارد ، هزینه استهلاک آنها می باشد که خیلی از ماها معتقد هستیم که هم قیمت قطعات این دسته از خودروها زیاد می باشد و هم اینکه قطعات آنها خیلی سخت و دشوار قابل تهیه می باشند. اما این نوع دید تا میزانی اشتباه و نادرست می باشد چرا که با یک جستجو ساده می توانید فروشگاه لوازم یدکی مخصوص خودرو خود را جستجو و پیدا کنید و در صورت نیاز ، قطعات مدنظر را سفارش دهید. اما از آنجاییکه خودرو مزدا 3 نیو یک خودرو مونتاژی در کشور می باشد ، خیلی بهتر می توانید قطعات آنرا پیدا کنید.
اولین هزینه ای که باید برای هر خودرویی در طول هر سال مدنظر قرار دهید ، هزینه بیمه نامه شخص ثالث خودرو می باشد که ثابت می باشد و باید در زمان معین اقدام به پردر این مقاله سعی شد تا معایب مزدا 3 به صورت کامل و دقیق بیان شود .
ابتدا به معرفی این خودرو و صنعت خودرو سازی ژاپن میپردازیم .
صنایع خودرو ژاپنی از بهترین و بزرگترین صنایع در جهان است.
از پرطرفدارترین خودروهای مونتاژ که در ایران عرضه می شود مزدا 3 است.
در واقع، نسل دوم خودروی مزدا 3 در سال 2018 است.
این خودرو اخیرا با طراحی مدرن و اسپورت مورد توجه جوانان قرار گرفته است.
فرآیند تولید نسل دوم مزدا 3 نیو در ایران به دلیل تحریم های اقتصادی ظالمانه علیه صنعت خودروسازی متوقف شد. ولی در سال 2013 نسل سوم آن وارد ایران شد.
در حال حاضر، نسل چهارم مزدا در جهان معرفی شده است.
البته این خودروی زیبا و پرطرفدار معایبی دارد که در مقاله معایب مزدا 3 نیو به بررسی آنها می پردازیم.
معایب مزدا 3 به دلیل تحریم های کشور ما و پایین آمدن کیفیت قطعات و متریال بکار رفته در آن، بیشتر بروز می دهند.
معایب مزدا 3 عبارتند از:
کم بودن فضای صندلی عقب مزدا 3
مزدا 3 نیو به دلیل اسپورت بودن فضای سرنشین کافی دارد.
این خودرو با توجه به معایبی که دارد برای خانواده مناسب نیست .
این خودرو بیشتر جوان پسند است.
فضای کم صندلی عقب باعث می شود سرنشینان ردیف عقب در مسافرت های طولانی مدت اذیت شوند.
خودروی قدیمی که هنوز به قیمت روز در کشور ایران بفروش می رسد
ما مردم ایران علاقه زیادی به تولید و استفاده از خودروهای قدیمی داریم.
در حال حاضر کارخانه های خودروسازی هیچ برنامه ای برای عرضه نسل جدید این خودرو و وارد کردن در بازار ندارند.
سواری خشک مزدا 3
مزدا 3 یک خودرو با سیستم تعلیق خشک است که برای رانندگی راحت نیست و از معایب مزدا 3 نیو محسوب می شود.
هزینه نگهداری بالای مزدا 3
مزدا 3 از خودروهای کم استهلاک است اما هزینه نگهداری آن بالا است.
پایین بودن ارتفاع خودرو
به دلیل اسپورت بودن دارای ارتفاع پایین سواری است که خود مزایا و معایبی دارد.
که عبور از دست اندازهای بالا دلیل ایجاد این مشکل است.
دارای قطعات گران قیمت
قطعات گران قیمت و خدمات پس از فروش ضعیف از معایب مزدا 3 هستند.
این موضوع باعث دلسردی مشتریان برای خرید می شود.
دارای کیفیت رنگ پایین
یکی دیگر از معایب مزدا 3 این است که رنگ بدنه به مرور زمان کیفیت خود را از دست می دهد و یا بریزد که در مدل های بعد از سال 96 این مشکل بیشتر شده است.
عدم ارائه برخی از آپشن های خاص
مانند پراید صندلی راننده بصورت دستی تنظیم می شود.
یکی از معایب مزدا 3 در این زمینه قدیمی بودن آن است. همچنین فاقد نرم افزار رهیاب ماهواره ای است.
معرفی مزدا 3
مزدا 3 در بازار ایران دارای حجم موتور 2 لیتری، پیشرانه چهار سیلندر، قدرت 147 اسب بخار، گشتاور 187 نیوتن متر و شتاب 9/2 ثانیه و وزن 1260 کیلوگرم است.
خروجی های آن توسط یک گیربکس 5 دنده اتومات با قابلیت تعویض دستی و کنترل الکتریکی به چرخ های جلویی مزدا 3 فرستاده می شود.
مزدا 3 را می توان نسخه پیشرفته مدل قبلی خود دانست.
مزدا 3 با امکانات ظاهری مدرن تر وارد بازار جهانی شده است.
در حال حاضر 5 تیپ متفاوت از مزدا 3 به عنوان دست دوم قابل خریداری است.
کابین مزدا 3 در مقایسه با رقبای خود، یک کابین عریض با انحناهای زیاد و تعداد دکمه های بسیار زیاد که روی کابین و فرمان الکتروهیدرولیکی درج شده است.
همانطور که در بالا ذکر شد از معایب مزدا 3 نیو می توان به کیفیت رنگ ضعیفتر نسبت به رقبای خود اشاره کرد.
تاریخچه مزدا 3 نیو
در ایران تاریخچه بر می گردد به دهه 1930 میلادی که اولین محصول مزدا وانت سه چرخه بود.
در دهه 1970 میلادی اتومبیل های ژاپنی از جمله مزدا کوپه 929 در کنار وانت های کمپانی در ایران از محبوبیت شدیدی برخوردار بودند.
با وجود معایب مزدا 3 نیو، هنوز این خودرو در خط تولید ایران قرار دارد و همچنان پرفروش است.
مزدا 3 در هر دو مدل هاچ بک و سدان در بازار ایران عرضه می شود.
از سال 1378 خورشیدی، در موج جدید همکاری شدید دو کمپانی ایرانی و ژاپنی، مونتاژ خودروی مزدا 323 در تیپ های متفاوت در کشورمان آغاز شد.
بعد از توقف کردن تولید مزدا 323 و چند سال بعد از عرضه نسل اول مزدا 3،نسل دوم آن وارد بازار شد.
مزایای مزدا 3 نیو شامل چه مواردی می شود؟
علاوه بر معایب مزدا 3 نیو، این خودرو دارای مزایای فراوانی مانند کیفیت سواری، شتاب و هندلینگ رضایت بخش است.
علاوه بر قدیمی بودن و معایب مزدا 3 نیو دارای طراحی ظاهری زیبا است در اینجا به بررسی مزایای مزدا 3 نیو می پردازیم.
دارای پیشرانه قدرتمند
این خودرو مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجم 2 لیتری است که توان 147 اسب بخار را تولید می کند.
حداقل مصرف سوخت مزدا 3 در شهر 4/8 لیتر و در خارج از شهر 4/6 لیتر در 100 کیلومتر است.
.
خودروی مزدا 3 ایمن است
این خودرو یکی از ایمن ترین خودروهای تیپ خود در بازار است.
مزدا 3 در سال 2009 در تست تصادف موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شد.
از مهمترین تجهیزات ایمنی این خودرو می توان به مواردی از جمله
سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، توزیع نیروی ترمز الکترونیکی، ترمز ضد قفل و 6 کیسه هوا اشاره کرد.
.
دارای کیفیت مونتاژ بالا
متریال استفاده شده در مزدا 3 بسیار با دوام و با کیفیت هستند.
به غیر از بی کیفیت بودن رنگ بدنه که از معایب مزدا 3 نیو است بقیه قطعات خودرو با کیفیت ساخته شده اند.
.
دارای استهلاک پایین
در مزدا 3 استهلاک پایین و طول عمر قطعات بکار رفته از دیگر مزایای این خودرو بشمار می آیند.
.
دارای جعبه دنده قوی
مزدا 3 نیو مجهز به یک جعبه دنده 5 سرعته اتومات است که بهترین گزینه برای این خودرو است.
جعبه دنده با دقت و سرعتی بالا کار تعویض دنده ها را انجام می دهد.
.
نکاتی برای خرید مزدا 3 نیو
مزدا 3 نیو اسپرت با داشتن امکانات و تجهیزات بسیار مورد پسند بیشتر افراد در همه رده های سنی شده است. علیرغم مدل قدیمی و معایب مزدا 3 نیو، طراحی زیبا و مدرن این خودرو از ویژگی های مهم آن است که خریداران را تشویق به خرید می کند.
البته نقاط ضعف مزدا 3 نیو شامل هزینه نگهداری بالای قطعات و گرانی آنها و همچنین فضای کم عقب باعث دلسردی برخی ازخریدارن شده است.
با اینحال این خودرو جز اتومبیل هایی است که به عنوان وسیله نقلیه سواری شهری، ارزش خرید را دارد.
اگر خواهان خرید یک خودرو خوب با موتو خوب، میزان شتاب، استهلاک کم و جعبه دنده قوی هستید، مزدا 3 خودروی مناسبی است.
از طرفی اگر معایب مزدا 3 نیو را مطالعه کرده اید و برای شما مهم هستند، بهتر در خرید تجدید نظر کنید.
شما برای خرید مزدا 3 نیو و قطعات آن می توانید از فروشگاه اینترنتی معتبر و بزرگ مزدا یدک با کیفیت بالا و قیمت مناسب و بدون هزینه واسطه خریداری کنید.
قیمت قطعات مزدا 3 نیو
قیمت قطعات مزدا 3 نیو از پر سروصدا ترین نقاط ضعف و معایب مزدا 3 نیو محسوب می شوند.
این تنها یک مورد از معایبی است که شاید خریدار را پشیمان کند.
این خودرو با اینکه سال های زیادی است که در ایران مونتاژ می شود، ولی قطعات آن هنوز گران قیمت هستند. خدمات پس از فروش ضعیف مزدا 3 نیو یکی دیگر از نقاط ضعف آن بشمار می آید.
نکته مهم هنگام خرید مزدا 3 هزینه استهلاک آن است.
زیرا قطعات این خودروها زیاد است و تهیه آنها کمی دشوار است.
اما شما می توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت فروشگاه لوازم یدکی مزدا ۳ را پیدا و در صورت نیاز قطعات خود را سفارش دهید.
قیمت مزدا 3 نیو
مزدا 3 در سال های ابتدایی بصورت مونتاژ وارد بازار ایران شد .
به دلیل قیمت مناسب آن، به مرور زمان با افزایش ارز شاهد گران شدن قابل ملاحظه این خودرو شدیم.
در حال حاضر این مشکل در کشور ما وجود دارد و اکثر خودروها با قیمت بالایی عرضه می شوند.
خودرو مزدا 3 نیو نیز از این قاعده مستثنی نیست و روز به روز قیمت آن افزایش می یابد.
مزدا 3 نیو از دسته خودروهایی است که در بازار ایران به ویژه در بین جوانان از خرید و فروش خوبی برخوردار است. اگر قصد خرید آن را دارید و بودجه کافی برای خرید مزدا 3 نو و دست اول را ندارید نمونه های کارکرده آن را براحتی می توانید پیدا کنید.
کلام پایانی
بطور کلی با توجه به شرایط بد اقتصادی کشور و افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت خودروها، مزدا 3 نیو هنوز در بین مردم محبوبیت دارد.
از طرفی با توجه به معایب مزدا 3 نیو از نظر عمده مصرف کنندگان خودرو مطلوبیت خود را از دست داده است.
مزدا 3 نیو در حال حاضر به یک سدان جوان پسند برای قشر ثروتمند در جامعه ما تبدیل شده است.
ولی با همه این حرف ها مزدا 3 نیو هنوز در ایران نام خوبی دارد و همین امر سبب شده است کمتر کسی معایب مزدا 3 نیو را ببیند.
ما در این مقاله معایب و مزایای مزدا 3 را بررسی کردیم.
نحوه خرید مزدا 3 نو و کارکرده را نیز آموختیم و امیدواریم مطالب مقاله مورد پسند شما قرار گرفته باشد.
هم چنین اگر نیاز به خرید لوازم یدهزینه سرویس و نگهداری مزدا 3 کارکرده
متأسفانه موارد بسیاری داشتیم که عزیزانی بدون شناخت کامل از مزدا3 نسل قدیم، اقدام به خرید نمونه های دست دوم یا چندم نمودند و بعد از گذشت مدتی از خرید با عیوب جدی موتور و گیربکس و… مواجه شدند. در این میان علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین تعمیرات، چند هفته ای را هم بیماشین سپری کردند!! در ادامه موارد بسیار مهمی را که حین خرید مزدا 3 نسل قدیم باید در نظر بگیریم، به شما خواهیم گفت.
نکات مهم نگهداری و سرویس مزدا 3 (1386 تا 1389)
موتور گیربکس این خودرو جزو حساس ترین قسمتهای آن است که باید حین خرید توجه ویژهای روی آن داشته باشید. اگر هم کارشناس بالای سر خودرو میبرید حتما این موتور را از او بخواهید. موتور مزدا 3 قدیمی به روغن استفاده بسیار حساسیت نشان می دهد و اگر مالکین قبلی روغن را به موقع و برند، تریخته باشند شما قرار است بسیار عذاب بکشید! با نکات مهم مربوط به نگهداری و سرویس مزدا 3 قدیم مونتاژی همراه باشید:
- اولا به حرف هیچکس گوش نکنید. فقط به دفترچه راهنمایی که به صورت رسمی توسط خود کمپانی داده شده، توجه کنید. هر چیزی داخل آن نوشته شده باشد فصل الخطاب است و باقی حرف ها و تجربیات بی اعتبار.
- روغن موتور پیشنهادی بهمن موتور کاسترول مگنتیک است که یک تکه کاغذ با عنوان “ویژه مزدا 3” روی آن زده شده است. در خرید روغن موتور دقت کنید زیرا برخی روغن موتورها در بازار هستند که رنگی متمایل به سفید دارند و توسط فروشنده به عنوان مدل اروپایی یا ژاپنی معرفی می شود در صورتیکه چینی و تقلبی است.
- هر بار تعویض روغن موتور حدودا 4 تا 4.2 لیتر روغن مصرف میکند که برای یک موتور 4 سیلندر خیلی زیاد است ولی به هر حال این مقدار روغن نیاز دارد. دیده شده که برخی تعمیرکاران یا نمایندگی ها 6 لیتر روغن موتور!! برای شما فاکتور میکنند. به این مورد دقت کنید.
- به هیچ عنوان بیشتر از 4.2 لیتر روغن داخل موتور نریزید. این موتور در دفترچه راهنما به وضوح گفته شده است. اگر حین خرید و کارشناسی دیدی روغن لبریز و بیش از حد است کمی در خرید آن خودرو دقت کنید.
- بهتر است برای تعویض روغن، سینی زیر موتور را کاملا باز می کنید و روغن را از کف تخلیه می کنید تا آشغالهای کف کارتر نیز خارج شود.
- در مورد روغن موتور هم تنها کافیست استاندارد روغن مصرفی منطبق بر توصیه سازنده خودرو باشد و اصراری بر استفاده از برند خاصی نیست. استاندارد و توصیه سازنده هم که در کتاب راهنمای استفاده از خودرو قید شده!
- فیلتر هوا و فیلتر روغن هم از نمونه های خود نمایندگی استفاده کنید که بسته بندی سفید-طوسی دارد. نمونه های غیراصلی چینی با بسته بندی کاملا مشابه هم در بازار وجود دارد که باید مراقب باشید که قیمتی کمتر از 50 درصد نسخه اصلی دارد.
- بهترین زمان تعویض فیلتر هوا هر 20000 کیلومتر است.
- تجربه نشان می دهد که به مرور زمان شتاب این خودرو کم میشود. یکی از راهحلهایی که مفید واقع شده، تمیز کردن دریچه کاربرات هر 20000 کیلومتر است البته فقط در خود نمایندگی.
- در دفترچه راهنمای مزدا هیچ اشاره ای نشده که چه زمانی روغن گیربکس را تعویض کنید و بسیاری از مالکین تا کیلومترهای 100 و 150 هزار، هنوز روغن گیربکس را تعویض نکرده اند و مشکلی هم نداشتند.
- در دفترچه راهنمای مزدا 3 تنها اشاره شده است که در صورتی که روغن گیربکس کم شده بود، روغن M5 آمریکایی با استاندارد اضافه شود. یعنی هیچ توصیه ای به تعویض روغن گیربکس نشده است.
- بعضا مواردی داشتهایم که بعد از تعویض روغن گیربکس فابریکی خودرو، دچار مشکلات زیادی شدهاند. این مورد را حین خرید از فروشنده بپرسید که تا کنون روغن گیربکس تعویض شده ؟ چه زمانی؟ چه برندی؟
- با وجود توضیحات مربوط به روغن گیربکس، برای تعویض حتما داخل نمایندگی اقدام کنید. گیربکس این خودرو بسیار حساس است. پیشنهاد بهمن موتور طبق دفترچه راهنما، روغن گیربکس M5 آمريكايي است.
- متاسفانه برخی از مالکین قبلی این خودرو در کمال تعجب! به جای روغن هیدرولیک، روغن واسکازین ریخته بودند. اگر متوجه شدید که قبلا در این خودرو واسکارین ریخته شده، از خرید آن صرف نظر کنید.
- مزدا 3 نسل قدیم مونتاژ شده در گروه بهمن، فیلتر کابین ندارد. پس حین سرویس اگر مبلغی به این عنوان از شما درخواست شد، کلاهبرداری است.
هزینه قطعات اقلام مصرفی مزدا 3 (86 تا 89)
هزینه قطعات مزدا3 قدیم به نوع قطعه و جنس آن قطعه بستگی دارد. طبیعتا قطعات اصلی از غیر اصلی گران تر هستند. اینکه آن قطعه از بازار تهیه شود یا نمایندگی، تعویض باشد یا استوک، روی قیمت و هزینه آن قطعه موثر است. هر قطعه ای که فروشنده با عناوینی همچون طرح اصلی، شرکتی، درجه دو، چین، تایوان، سنگاپور و سایر کشورها به شما پیشنهاد میکند، همگی غیراصلی و فیک هستند که حتی گاهی کمتر از نصف قطعات اورجینال اصلی قیمت دارند ولی این قطعات در آینده هزینه های بسیار گزافی را برای شما میتراشد.
قطعاتی که ممکن است بیشتر مستهلک و خراب شوند عبارتند از دسته موتور، کمک فنر، میل موجگیر، گوشواره موج گیر و سوختن یونیت چراغ، انواع فیلترها، لنت ترمز، سپرها، برف پاک کن، زنجیر تایم موتور، ایربگ ها و…
یکی نشانه های اصل بودن قطعه، درج شماره فنی قطعه روی جعبه است.
برای دریافت قیمت روز قطعات و لوازم به سایت مزدایدک مراجعه کنید.
با این اوصاف ما در جدول زیر هزینه اقلام مصرفی مزدا 3 قدیمی را به طور کامل و به قیمت روز در سایت مزدا یدک مشاهده کنید.
اینکه چه مواردی نیاز به تعویض دارند با توجه به کیلومتر کارکرد خودرو رو میبایست از روی جدول نگهداری و سرویس های ادواری خودرو مندرج در کتاب راهنمای استفاده از خودرو مزدا3(یا مزدا3 جدید)انجام دهید.
کی مزدا داشتید ، فروشگاه ما همواره در خدمت شما میباشد.
داخت آن نمایید که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم. هر 50 هزار کیلومتر بهتر است شمع های خودرو را تعویض کنید. با سر و صدا در آمدن لنت های عقب و جلو ، باید اقدام به تعویض آنها کنید.
در طی مسافت های طولانی ، آج تایرها به کمترین میزان ممکن خواهد رسید که باید در اسرع زمان اقدام به تعویض آنها کنید.
قیمت مزدا 3 نیو
مزدا 3 نیو در سال های ابتدایی که در کشور توسط مجموعه بهمن خودرو مونتاژ و به بازار عرضه شد ، به نسبت قیمت مناسبی داشت که به مرور با افزایش قیمت ارز شاهد گران شدن چشمگیر خودروها شدیم که هم اکنون این معضل نیز وجود دارد و خودروها با قیمت بالایی در کشور عرضه می شوند. مزدا 3 نیو از این ماجرا مستثنی نبود و به مرور قیمت آن نیز افزایش یافت.