ورزش

ورزشکاران در پارالمپیک کم فروشی نکنند و از حاشیه دور باشند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید محمد پولادگر نایب رییس کمیته ملی پارالمپیک در گردهمایی اعضای کاروان اعزامی به بازی های پارالمپیک گفت: در بخش فنی همه ورزشکاران و مربیان کاروان ایران با تجربه هستند، عملکرد هر ورزشکاری نتیجه تمرینات و تلاش او أست،

وی ادامه داد: بازی های پارالمپیک رویداد کوچکی نیست، امیدوارم در این مدت نهایت تلاش را داشته و توجه داشته باشید که تمرکز بسیار مهم است. یکبار بازی های پاریس برگزار می شود و تکرار شدنی نیست. بنابراین تمرکز خود را در موفقیت بگذارید. همه حواشی را کنار گذاشته و روی بازی ها تمرکز کنید.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی های پارالمپیک پاریس خاطرنشان کرد: تمرکز در نتیجه و دوری از حاشیه بهترین راهکار برای موفقیت أست، باید از تجربه بازی های پاراآسیایی درس بگیریم، میزان اشتباهات را کم کنیم.

وی با اشاره به استفاده از مواد نیروزا توسط چند ورزشکار اعزامی به هانگژو ادامه داد: باید مراقبت بیشتر داشته باشیم تا در پارالمپیک ورزش پاک را ترویج کنیم. در مورد دوپینگ، وادا فقط ورزشکار را مقصر می داند و هیچ توجیهی ندارد.

پولادگر تاکید کرد: کمیته ملی پارالمپیک قطعا در صورت مواجه با معضل دوپینگ با ورزشکار و حتی مربی و سرپرست برخورد خواهد کرد. دفترچه های آموزشی دوپینگ را مطالعه کنید تا توجیهی نباشد.

سرپرست کاروان ایران عنوان کرد: موضوع بعدی وظیفه شناسی است و خدا نکند کسی کم فروشی کند. همه باید تلاش و کوشش خود را بکنیم. قهرمانان همیشه می گویند اگر بعد از مسابقه اما و اگر نکردیم، یعنی به وظیفه مان عمل کردیم و از تمام توان مان استفاده کردیم. تاکید مجدد ما بر تمرکز و دوری از حاشیه است. باید از تجربیات خود درس بگیریم و استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که در اسیب شناسی هانگژو به ان رسیدیم، عزم اطلاع برخی مربیان از قوانین رشته مود بود که جای تاسف داشت، این ناشی از بی تعهدی است که امیدواریم تکرار نشود.

نایب رییس کمیته ملی پارالمپیک افزود: مربیان باید به قوانین داوری هم آشنا باشند و اگر غیر از این باشد باید تعجب گرد. ‌قبل و بعد از اعزام به بازی‌های پاراآسیایی هم گزارش شد که برخی ورزشکاران دیر رسیدند یا به سالن دیگری اشتباه رفتند.

پولادگر خاطرنشان کرد: تجربه هانگژو نیان داد شرایط فضای بازی ها چه در حالت برد و چه در صورت باخت، نیاز به مدیریت دارد، ورزشکار ناکام نباید هر صحبتی را مطرح کُند. معمولا موقع موفقیت هم همه خود را یهین می دانند، بابد در این مواقع موضوع به درستی مدیدیت شود.

دکمه بازگشت به بالا