استان ها

پزشکیان: همه ایرانی هستیم/اختلافات داخلی را کنار بگذاریم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مشکل کشور رفع شود باید برادر شویم، گفت: قدم اولم این است که اختلافات داخلی را حل کنیم و تو چپی، راستی، خارجی یا ایرانی هستی را کنار بگذاریم.

به گزارش تی تی آنلاین، مسعود پزشکیان امروز در مراسم افتتاحیه ستاد انتخاباتی خود در قم، با اشاره به آیه یک سوره ابراهیم «کِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَیْکَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَی صِرَاطِ الْعَزِیزِ الْحَمِیدِ» اظهار داشت: کتاب را به ما دادند تا از ظلمات خارج و به سمت روشنایی‌ها رویم اما وضعیتی که امروز در کشورمان درست کردیم آن نیست که قرآن، کتاب، امام و رسول به ما گفته و ما همه مقصر هستیم، ما همه مؤظف بودیم که مردم را به عزت برسانیم، آیا رسیدیم؟ قرار بود از تاریکی دربیاییم و وارد نور شویم، آیا شدیم؟ اسم روی مطلبی گذاشتن یک مسئله هست اما آنکه در عمل نشان دهیم که عزت و سربلندی را به جامعه آوردیم یک مسئله است، آیا فقر جهل فساد، رشوه و خیانت‌ها را توانستیم از بین ببریم؟ اگر توانسته‌ایم در راه هستیم اما اگر نتوانسته‌ایم ره گم کرده‌ایم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی تلاش می‌کنند با بنده دست بدهند اما حقیقت این است که بنده هم مثل همه یک فرد هستم و آنچه که از دستم برمی‌آید برای تحقق رسالت پیامبران که حق، عدالت، انصاف و اخلاق است تلاش می‌کنم، اگر اخلاق داشته باشیم مردم فرار نمی‌کنند و اگر انصاف داشته باشیم کسی با ما دشمن نمی‌شود، اگر به راهی که خدا به ما نشان داده عمل کنیم دیگران ناراحت نمی‌شوند، مشکل ما هستیم با رفتار و قضاوت‌ها کاری می‌کنیم که مردم از ما ناراضی می‌شوند.

وی ادامه داد: ما باید برگردیم، قدم اولم این است که اختلافات داخلی را حل کنیم و تو چپی، راستی، خارجی یا ایرانی هستی را کنار بگذاریم، ما همه ایرانی هستیم و اگر می‌خواهیم مملکت به جایی برسد باید اختلافات داخلی را کنار گذاریم.

پزشکیان عنوان کرد: ما با هم دشمن نیستیم و برادر هم بودیم اما اکنون درحال دشمنی هستیم درحالی که اگر می‌خواهیم مشکل کشور رفع شود باید برادر شویم و باید به علما، نخبگان و پیشکسوتان خود احترام بگذاریم. به جای اینکه برخوردهای ناخوشایند داشته باشیم، اگر آنچه که امام و خدا گفته را انجام دهیم در وضعیت امروز نمی‌بودیم.

وی افزود: برای این آمده‌ام که حضور مردم را شور و شوق دهم در مقابل چشم دشمنانی که ایستاده و ما را می‌نگرند و اگر مردم در صحنه نباشند می‌گویند که این کشور را قبول ندارند و نسبت به کشور ما طمع می‌کنند، اختلافات را بیشتر و مملکت ما را بهم می‌ریزند و منابع ما را بر میدارند و می‌برند، ما باید بر اساس وحدت و انسجام حرکت کنیم و دشمنی‌ها را کنار گذاریم، بیشتر دعواها به خاطر دنیاست و دین و مذهب به نظر من لقلقه دهان ماست، کار برای خدا دعوا ندارد تو خدمتگزار باش.

پزشکیان اظهار داشت: باید برای حضور مردم پای صندوق‌ها تلاش کنیم نمی‌گویم به من رأی دهید به هر کسی که دوست دارید رأی دهید اما باید نشان دهیم که ما در صحنه هستیم و نسبت به انقلاب، ولایت و دین دغدغه داریم، آن دینی که واقعی است، ما باید در عمل نشان دهیم که صادق و پاک هستیم.

وی گفت: امیدوارم راه دین  و اسلام  واقعی را ادامه دهیم و نگذاریم خون شهدا پایمال شود و نیت‌هایی که رهبری در سیاست‌های کلی گفته‌اند را اگر عملیاتی کنیم مشکل حل است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا