علم و سلامت

چرا غربالگری‌های پیش از تولد مهم است؟

بورسیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و یکی از اعضای هیئت علمی پریناتولوژی به صراحت دلایل مهم غربالگری قبل از زایمان ، غربالگری برای ناهنجاریهای کروموزومی ، به ویژه در دوران بارداری است.

در مصاحبه ای با تی تی آنلاین ، دکتر پریچهر پورانساری مراجعه به لبه های برجسته آزمایشات غربالگری بارداری؛ وی می گوید: “یکی از آزمایشات غربالگری در مفهوم سه ماهه اول و دوم ، رایج ترین آزمایش غربالگری ناهنجاری های کروموزومی مانند سندرم داون و تریزومی 13 و 18 است.” به طور کلی سندرم باید نوع ژنتیکی را از جایی که در او قرار دارد دور کند. تقریباً هشت درصد اختلالات ژنتیکی پس از زایمان زندگی می کرد.

اضافه شده ، “با این حال ، پارامترهای ناهنجاری های کروموزومی روی صفحه نمایش وجود ندارد و توهم نیست و منتظر سلسله ها ، با تعدادی بیماری دیگر است.” بیماری مادرزادی قلب و نقص لوله عصبی. گیرنده فیتوپروتئین ، که 15 تا 20 هفته در اندازه گیری می شود رحم مادر و در صورت بالا بودن آن از ساخت تعدادی نقص در جنین مانند نقص لوله عصبی ، شکم ، نقص و غیره بهره مند می شود. در همان زمان ، آزمایش سطح پایین استرول های کاشته شده به نام مزدوج ، که در سندرم داون 15 تا 20 هفته سن دارد ، و می تواند در بیماری پوستی به نام Ichthysiform مفید باشد. از این رو ما از پارامترهای غربالگری ناهنجاری های کروموزومی استفاده می کنیم که نه تنها با سندرم داون یا تریزومی 13 و 18 شناخته می شوند ، و همچنین تعدادی دیگر از محافظت در برابر اختلالات ژنتیکی.

غربالگری ناهنجاری های کروموزومی در بارداری چه اهمیتی دارد؟

پورانساری افزود ، “غربالگری اوج نقص کروموزومی در شناسایی افراد فاسد و رذایل زیادی ندارد و برای کاهش بار روانی فرزندانشان در خانواده و جامعه با کمبود فرزندان متولد می شود. “شیوع سندرم می تواند از زمان تولد متفاوت باشد برای مادرش برای همیشه متفاوت است. در مادر 20 ساله ، احتمال تولد کودک مبتلا به سندرم مری ، به عنوان مثال ، 0.1؛ ؛ این در سال 1444 است. در حالی که این احتمال در 40 ساله مادر تنها که حدود 84 سال دارد ، در موارد فوق ، یک درصد است.

که وی شهادت می دهد: طبق آماری که از سرزمین تولد ما در سال 1398 در حدود یک میلیون و 200 هزار تولد وجود داشته است. اما اکنون اینگونه است این ناهنجاری های کروموزومی متداول است مانند تریزومی 13 و 18 یا با محافظت از آنها سندرم و کودکان ما و جلوگیری از افزایش ناهنجاری های کروموزومی سندرم داون بین 6000 تا 9000 است. تولد نوزاد آسیب دیده است ، علاوه بر این که از نظر مالی ، خانواده و جامعه بار مالی آن بسیار زیاد است. بنابراین ، جلوگیری از نقص مادرزادی در کودکان بسیار مقرون به صرفه تر از هزینه آنها برای آزمایش غربالگری است. به منظور تشخیص غربالگری حاملگی با ناهنجاری های کروموزومی جنین ، برای من که در آن اقامت دارم ارزان تر بود ، بنابراین او صدمه ببیند ، او پس از رپرتا این نوزادان کوچک فقیر را به دنیا آورد.

نگاهی به بیمه و هزینه آزمایشات غربالگری بیندازید

غربالگری هزینه ها ، پورانساری گفت: “آزمایشات غربالگری آزمایش های غربالگری بسیار مختلفی از طریق سونوگرافی در سه ماهه اول بارداری در 11 هفته تا 13 هفته و شش روز بارداری ، آزمایشات سرم در سه ماهه اول و دوم (بین 15 تا 20 هفته) است. ) و یک آزمایش غربالگری دقیق cffDNA Niptr نامیده می شود ، “توبه می کنم ، یا آزمایش دیگری ، اما این یکی از دقیق ترین غربالگری ها است ، اما آزمایش غربالگری بسیار گران است.

وی تأکید کرد: لازم به ذکر است که تا یکی دو سال گذشته ، هیچ یک از آزمایشات غربالگری تحت پوشش بیمه نیستند ، اما در حال حاضر آزمایش های غربالگری چندین نسل تحت پوشش بیمه های اصلی نیستند ، بلکه برخی بیمه های اضافی نیز هستند. با توجه به مزایای این آزمایشات در صورت فراهم نبودن آزمایشات و شرایط تحت پوشش بیمه عمومی ، به نفع مردم خواهد بود و همچنین باعث بهبود ظاهر غربالگری می شود.

وی گفت: “آزمایشات غربالگری به این صورت است که در موارد حساس ، تشخیص میزان بالای آلودگی تا حدی و در عین حال میزان مثبت کاذب کم است.” غربالگری آخر هفته معمولاً مثبت کاذب است. او اثبات می کند که مفهوم انواع آزمایشات غربالگری با مثبت مثبت و کاذب متمایز شده است ، در واقع ، کم کم اجازه می دهد تا به مشتری های بزرگتر برسد. در حال حاضر ، آزمایش غربالگری Niptr برای تشخیص سندرم داون و میزان بسیار دقیق 99٪ مثبت کاذب بسیار فعال است. بنابراین این یک تست منفی کاذب مثبت و زیر یک درصد است. البته ، این نمی تواند مثبت کاذب باشد ، آزمایش غربالگری ، اما این به خاطر نوع دیگری از تست غربالگری تعریف شده است. به منظور کاهش میزان مثبت کاذب آزمایشات غربالگری و آزمایشات تشخیصی برای کاهش نتایج مثبت کاذب و کاهش هزینه ها و عوارض ، چنین انگیزه هایی برای غربالگری جنین برای تحویل به آزمایشات مختلف ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه تنوع زیادی در زمینه آزمایشات غربالگری سندرم داون و تریزومی در کشور وجود دارد ، گفت: یکی از مشکلات در زمینه غربالگری اختلالات کروموزومی در کشور ، عدم ادغام در این زمینه است . در عین حال ، دستورالعمل های تهیه شده در کشور در زمینه برنامه ریزی و یکپارچه سازی آزمایشات غربالگری معلولیت و نظارت بر کار آزمایشگاه ها ، از نظر صحت و هزینه متناسب با شرایط اقتصادی کشور ، روش صحیحی برای بهینه سازی نخواهد بود. تست غربالگری برای آن. انگیزه انواع آزمایشات غربالگری و تغییراتی که در سالهای اخیر ایجاد شده است ، برای کاهش میزان مثبت کاذب این آزمایشات به منظور افزایش دقت این آزمایشات در شناسایی سقط جنین معلول ، هم هزینه اقتصادی آزمایشات تشخیصی را کاهش می دهد برای کاهش مثبت کاذب و استرس خانواده در شناسایی جنین معلول. همچنین ، اگر چنین آزمایشاتی تحت پوشش بیمه نباشد ، بزرگ خواهد بود و حمایت مالی خانواده ها نیز می باشد.

75٪ سندرم داون مادران كمتر از 35 سال به دنیا می آورند

غربالگری قبل از تولد به صورت اختیاری

پورانساری می گوید ، “من به آزمایشات غربالگری در کشور حمله خواهم کرد و جایزه بزرگ موتورسیکلت Prætextatus بسیار تاسف آور است.” لازم به ذکر است که غربالگری سندرم داون در دهه های گذشته ، در مواردی که مادر بالای 35 سال باشد توصیه می شود ، و تحقیقات نشان می دهد که 75٪ سندرم داون از مادران زیر 35 سال متولد می شود ، و مادران زیر 35 سال راحت تر از كودكان بالاتر از غربالگری ، در نتیجه ، هر یك از زنان با كودكان 20 تا 40 ساله Suspendisse volutpat. از آنجا که 75٪ مادران کودکان خردسال مبتلا به سندرم داون ممکن است بیش از 35 سال داشته باشند. لازم به ذکر است که انجام این آزمایشات در کشور ما مانند سایر نقاط دنیا اختیاری است.

وی افزود: “عجیب است که چنین حملاتی به خانه منتقل شود.” متأسفانه ، من فکر می کنم درست است که جمعیت را افزایش دهیم تا تعداد تولدها را مجبور کنیم ، اما کیفیت مردان است. کودکی که جامعه بشری است و م moreثرتر است در پیشبرد اهداف کودک در خانواده خود. معلول هزینه مراقبت از شخص را هزاران برابر بیشتر از هزینه آزمایشات غربالگری برای کنترل میزان افزایش و مطابق با یک برنامه درمان و پیشگیری منطقی برای مردم دارد.

پیام آخر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا