عمومیکسب و کار ویژه

چرا لباس کار خلبانی یکسره است؟

بر اساس دستور وزارت کار استفاده از لباس کار یکسره خلبانی در کشورمان که مطابق با استانداردهای بین المللی در سرتا سر دنیا میباشد در فضاهای صنعتی و یا تولیدی و… از ابزارها و تجهیزات ایمنی استاندارد امری ضروری بوده و تاکید ویژه ای بر آن شده است.حتی اگر از تجهیزاتی مانند دستکش و ماسک یا عینک ایمنی استفاده نگردد.

لباس کار و کفش کار ایمنی، همچنان جزو دو اقلام ضروری و مهم برای شروع کار در محیط های صنعتی می باشد و لازم است که، اقدام به تهیه آن گردد و به طور کلی اگر بخواهیم لباس کار را از جهت شکل ظاهری آن دسته بندی کنیم؛ در دو دسته  لباس کار یکسره و دو تکه  قرار می گیرد.

در لباس کار یکسره یا همان سرهمی پوشش قسمت بالاتنه با قسمت پایین تنه به هم متصل بوده و جدا نمی شوند؛ اما لباس کار دو تکه شامل پوشش کاپشن در قسمت بالاتنه و شلوار در قسمت پایین تنه است که کاملا از هم، جدا بوده و هر کدام به تنهایی قابل استفاده می باشد.استفاده از هر کدام از این مدل لباس کار، به شرایطی که در محیط کار وجود دارد و یا سلیقه افراد بستگی دارد اما با توجه به اینکه در این مطلب، به شرح خصوصیات لباس کار یکسره مدل خلبانی می پردازیم بهتر است ابتدا با کاربردهای مهم لباس یکسره آشنا شویم.

Why is the pilot's work uniform uniform?

طراحی و دوخت این مدل لباس کار به شکل یکسره بوده و معمولا جنس آن فلامنت کج راه می باشد؛ جیب های زیادی هم برای قرار دادن ابزارهایی که کارکنان طی فعالیت با آن ها سر وکار دارند در این لباس، در نظر گرفته شده است و در فضل زمستان نیز کارکنان می توانند به راحتی آن را روی لباس های دیگر خود، پوشیده و بدن خود را گرم نگه دارند.

در تولید لباس کار یکسره خلبانی که ممکن است از الیاف طبیعی، مصنوعی و شیمیایی استفاده گردد نیز هرچه الیافی که  استفاده شده طبیعی تر باشد سبب مقاومت بالای این لباس در برابر حرارت، خواهد شد که در نهایت دوام و ماندگاری این محصول را افزایش می دهد.

مزیت های لباس کار خلبانی

برای تولید لباس کار یکسره خلبانی به منظور تضمین ایمنی مورد نیاز کارکنان در برابر حوادث غیر قابل پیش بینی محیط کار، از استانداردهای اروپایی پیروی شده است همچنین لباس کار یکسره مهندسی مورد تایید وزارت کار می باشد و می توان با اطمینان خاطر، از آن برای حفاظت از جان افراد در مقابل آسیب های احتمالی فضای کار استفاده نمود.

همان طور که اشاره کردیم؛ قسمت های کاپشن و شلوار در این مدل لباس کار به هم چسبیده و یکسره است بنابراین در محیط های آلوده کار، مانند تعمیرگاه که کار با انواع روغن های صنعتی رایج است انتخاب بسیار مناسبی بوده چرا که مانع ورود آلودگی، به داخل لباس می گردد.

لباس کار یکسره خلبانی دارای یک جیب بزرگ زیپ دار در قسمت بالاتنه و سینه و دو جیب در دو طرف کمر، یک جیب مستطیل شکل کوچک در قسمت بازوی سمت چپ بوده و اندازه دور کمر به واسطه دو تسمه کوتاه پارچه ای، که به بدنه لباس کار چسبیده می شود قابل تنظیم است همچنین در قسمت پاچه شلوار دو زیپ بزرگ 25 سانتی متری، طراحی شده تا در مواقعی که لازم است قسمت پایین تنه و پاها آزاد باشد کارکنان از آن استفاده نمایند؛ این نوع لباس کار در سایز های 38-40-42-44-46-48 در بازار عرضه شده است تا برای همه کارکنان، با قد و وزن متفاوت قابل استفاده باشد.

لباس کار خلبانی یکسره است؟

لباس کار یکسره خلبانی از جمله لباس کارهایی می باشد که در مشاغل گوناگون از آن استفاده بسیاری می شود و بر خلاف اسمش که خلبانی است، مختص به خلبانی نمی باشد.این لباس کار در مراکز تولیدی و صنعتی همچنین کارگاه ها کاربرد بسیاری دارد. وظیفه اصلی این لباس کار افزون بر پوشش بدن، حفاظت از سلامت بدن و رعایت ایمنی می باشد.

مجهز بودن به لباس کار ایمنی از جمله قوانین کار هر مجموعه ای می باشد، چرا که سبب کاهش خطرات و جلو گیری از عوامل آسیب زا می گردد. لباس کار خلبانی برای پوشش کل بدن فرد است تا از خطرات احتمالی در محیط جلوگیری کند. اگر به دنبال خرید لباس خلبانی هستید، در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با راحتی و مزایای لباس کار یکسره خلبانی آشنا کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه باشید.

لباس کار خلبانی چیست و چه مزایایی دارد؟

لباس کار خلبانی در انواع گوناگونی طراحی و تولید میشود که یکسره خلبانی نیز یکی از مدلهای بسیار کار آمد می باشد، شایان ذکر است که اورکت های خلبانی نیز از جمله لباس هایی میباشد که مناسب خلبانان است. لباس کار خلبانی به واسطه زیپی که از قسمت تحتانی فاق تا بالا، زیر گلو طراحی شده است، به صورت یکسره می باشد، یکسره بودن این لباس دلیل خاصی نداشته فقد کاربری را برای افراد راحت کرده تا در حین فعالیت و تحرک مکرر احساس راحتی داشته باشند. این لباس ها از راحت ترین نوع به حساب می‌آیند. پوشیدن لباسی آزاد که مانع حرکت بدن افراد نشود و در عین حال از سلامت جسمی تان محافظت کند، مهم‌ترین اصل لباس های کار می باشد.

ویژگی لباس کار یکسره خلبانی

، لباس کاری است که ایمنی و راحتی را برای کاربر تضمین میکند.این لباس کار یکسره دارای استاندارد های اروپایی و تولیدی کشور ایران هست. این لباس از الیاف طبیعی و صنعتی تولید شده که ضد چروک و مقاوم است. لباس یکسره خلبانی با زیپ باز و بسته می‌شود که این موضوع، کار را برای افراد بسیار آسان کرده، این لباس کار یکسره میباشد تنه ی بالای لباس به تنه ی پایین لباس متصل است که جهت پوشش آسان درقسمت فوقانی (فاق) تا زیر گردن، زیپ طراحی شده است.

جنس این محصول از فلامنت کجراه با کیفیت و مرغوب میباشد که شامل  طبیعی و الیاف صنعتی، است لذا متریال مصرفی سبب طول عمر بالا و بهره وری و استفاده بیشتر از لباس میگردد. مزیت خوب این لباس، گرم نگه داشتن بدن و حفظ تعادل حرارت بدن به دلیل الیاف مصرفی میباشد. همچنین در برابر سرما، گرما و نفوذ آب، ضد چروک و بسیار مقاوم است. از جمله مزایای این لباسکار تعداد جیب های فراوان آن میباشد، چرا که در راستای نگه داری از وسایل و اجسام نظیر خودکار، تلفن همراه، بیسیم،ابزارالات و دفترچه … بسیار کار آمد میباشد.

لازم به ذکر است که تولید این لباس بی نظیر و فوق العاده با دوخت صنعتی دو سوزنه میباشد که به منظور دوختی محکم و دو لاین جهت مستحکم سازی دوخت لباس و کیفیت بالا و مقاومت بیشتر میباشد.

  • تناسب لباس با کار: هنگام انتخاب لباس یکسره باید به فعالیت شخص در محیط توجه کنید تا حرکات او را محدود نکند.
  • طرح و رنگ های آن: در محیط کار برای مشخص کردن درجه و وظایف کارکنان می‌توان از رنگ بندی های مختلف لباس کار استفاده کرد.
  • هماهنگ بودن با محیط: لباسی که شما در محیط کار می‌پوشید باید سازگار با محیط آن باشد تا از هرگونه آسیب احتمالی به شما جلوگیری کند. این لباس تمام بدن شما را می‌پوشاند؛ به این ترتیب از بریدگی، سوختگی یا … جلوگیری می‌کند.

لباس یکسره خلبانی جزو می باشد که دارای تعداد جیب های متعددی هست که مناسب برای قرار گیری ابزار های مورد نیاز فرد است. این لباس یکسره در سایز های مختلفی طراحی و تولید می‌شود. ما در جهان ایمنی لباس کار یکسره خلبانی با تمامی ویژگی های مورد نیاز در فروشگاه خود قرار داده ایم. در ادامه به معرفی این لباس کار خواهیم پرداخت.

لباس کار یکسره خلبانی، یکی از مدلهای لباس کار مهندسی است که ایمنی و راحتی را برای کاربر تضمین میکند. این لباس کار، یکسره میباشد تنه ی بالای لباس به تنه ی پایین لباس متصل است که سبب راحتی میشود. لباس کار خلبانی در دو مدل دو تکه به صورت کاپشن خلبانی و شلوار همچنین سرهمی به صورت یک تکه طراحی می شوند. جنس این محصول از فلامنت کجراه با کیفیت و مرغوب میباشد که شامل الیاف طبیعی و الیاف صنعتی، است لذا متریال مصرفی سبب طول عمر بالا و بهره وری و استفاده بیشتر از لباس میگردد.

مزیت خوب این لباس، گرم نگه داشتن بدن و حفظ تعادل حرارت بدن به دلیل الیاف مصرفی میباشد. لازم به ذکر است که لباس خلبانی مدل یکسره سر همی اش فقد مختص به خلبانی نبوده در صنف های دیگر نطیر ساختمان سازی، پتذوشیمی، حفر تونل، کارگاه های صعتی خودرو و… مورد استقبال برای پوشش قرار میگیرد.

همچنین جهت پوشش آسان درقسمت تحتانی (فاق) تا زیر گردن، زیپ طراحی شده که سبب راحتی کاربر میشود. از جمله مزایای این لباسکار تعداد جیب های فراوان آن میباشد، چرا که در راستای نگه داری از وسایل و اجسام نظیر خودکار، تلفن همراه، بیسیم،ابزارالات و دفترچه … بسیار کار آمد میباشد. این محصول دارای استاندارد و طراحی اروپایی است و با توجه به تراکم الیاف، ضد آب (بستگی به محلول مورد برخورد دارد)، ضد چروک و مقاوم میباشد. لازم به ذکر است که تولید این لباس بی نظیر و فوق العاده با دوخت صنعتی دو سوزنه میباشد که به منظور دوختی محکم و دو لاین جهت مستحکم سازی دوخت لباس و کیفیت بالا و مقاومت بیشتر میباشد.

یک تی شرت کار یک پیراهن نخی آستین کوتاه است که معمولاً به عنوان لباس کار توسط کارگران یقه آبی پوشیده می شود. این تی شرت معمولاً از پنبه سنگین ساخته می شود و دارای یقه گرد و آستین های کوتاه است. تی شرت های کار اغلب دارای جیب روی سینه هستند و ممکن است دارای لوگو یا نام شرکت باشند.

توضیح در مورد تی شرت کار

تی شرت های کار برای محافظت از لباس در برابر کثیفی و سایش طراحی شده اند و همچنین می توانند به عنوان یک لایه اضافی از گرما در هوای سرد پوشیده شوند. تی شرت های کار در میان طیف وسیعی از مشاغل، از جمله ساخت و ساز، مکانیک و کشاورزی محبوب هستند.

تی شرت های کار را می توان در انواع رنگ ها و سبک ها یافت. برخی از تی شرت های کار از 100% پنبه ساخته شده اند، در حالی که برخی دیگر از ترکیب پنبه و پلی استر ساخته شده اند. تی شرت های کار نیز در طیف وسیعی از اندازه ها موجود هستند تا از تناسب راحت اطمینان حاصل شود.

تیشرت کار یک لباس بادوام و مقرون به صرفه هستند که برای طیف وسیعی از کاربردها ایده آل هستند. آنها برای محافظت از لباس در برابر کثیفی و سایش عالی هستند و همچنین می توان از آنها به عنوان یک لایه اضافی گرما در هوای سرد استفاده کرد.

در اینجا چند نکته برای انتخاب تی شرت کار مناسب آورده شده است:

  • مواد: به دنبال تی شرت باشید. ساخته شده از پنبه سنگین یا مخلوط پنبه و پلی استر. این مواد بادوام هستند و در برابر کثیفی و سایش مقاومت می کنند.
  • تناسب: تی شرت باید راحت باشد و حرکت را محدود نکند. یک سایز بزرگتر را انتخاب کنید اگر می خواهید یک لایه زیر آن بپوشید.
  • ویژگی ها: برخی از تی شرت های کار دارای ویژگی هایی مانند جیب روی سینه، جیب های ابزار یا یقه تقویت شده هستند. این ویژگی ها می تواند برای برخی مشاغل مفید باشد.
  • قیمت: تی شرت های کار در قیمت های مختلف موجود هستند. بودجه خود را تعیین کنید و تی شرت هایی را پیدا کنید که در محدوده قیمت شما باشند.

هنگامی که تی شرت کار مناسب را پیدا کردید، از آن مراقبت کنید تا عمر آن را طولانی تر کنید. تی شرت خود را طبق دستورالعمل روی برچسب بشویید و در صورت نیاز آن را اتو کنید. وقتی تی شرت شما فرسوده شد، آن را با یک تی شرت جدید جایگزین کنید تا از محافظت کافی برخوردار شوید.

دکمه بازگشت به بالا