علم و سلامت

چگونه سیگار را ترک کنیم؟

در هر سنی ترک سیگار فواید فوری و پایداری برای او، خانواده و اطرافیانش دارد. اگرچه ترک سیگار در سنین پایین بهتر است، اما برای ترک سیگار دیر نیست.

به گزارش تی تی آنلاین فواید اصلی ترک سیگار باعث افزایش قدرت دفاعی بدن برای مبارزه با عوامل بیماری زا مانند کرونا، کاهش فشار خون و خطر حمله قلبی، بهبود حس بویایی و چشایی، اصلاح گردش خون، افزایش عملکرد ریه و ظرفیت ریه، اصلاح برونشیت مزمن می شود. و آمفیزم ریه، حس و آلرژی کاهش می یابد، خطر پوسیدگی دندان و بیماری لثه کاهش می یابد، خطر سرطان مری و کلیه کاهش می یابد، شدت و دفعات سردرد کاهش می یابد، مشکلات یائسگی کاهش می یابد، باروری در زنان افزایش می یابد. ، خطر بارداری جدی کاهش می یابد. کاهش خطر عمده کاهش خطر سرطان ریه و سرطان سینه و خطر ابتلا به بیماری عروق کرونا قلب است.

باید بدانید که شرکت در برنامه ترک سیگار، شانس ترک سیگار را برای افراد معتاد به دخانیات افزایش می دهد. فواید ترک سیگار تقریباً فوری است: در واقع، در عرض 24 ساعت پس از ترک سیگار، بدن شروع به التیام و بهبود عملکرد ریه می کند. مو بهترین راه در ریه ها و هوا هستند – بهترین راه برای تمیز کردن مخاط و ضایعات هستند و تنفس راحت تر می شود.

از دیگر مزایای ترک سیگار می توان به کاهش علائم برونشیت مزمن مانند سرفه مزمن، تولید مخاط و بیزاری اشاره کرد. در بین افراد مبتلا به آسم، عملکرد ریه در عرض چند ماه بهبود می‌یابد و درمان مؤثرتر است و عفونت‌های تنفسی مانند برونشیت و ذات‌الریه کاهش می‌یابد. در عین حال ترک سیگار برای مردم مقرون به صرفه خواهد بود. هزینه خرید تنباکو و هزینه درمان با تعداد هزینه های آنها کاهش می یابد و اثربخشی و اثربخشی آنها در فعالیت های روزانه افزایش می یابد.

ترک سیگار باعث بهبود ریه ها می شود

به محض ترک سیگار، اتفاقات خوبی برای ریه های افراد سیگاری می افتد. التهاب ریه و سطح هوا به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. چند روز تا چند روز پس از ترک سیگار، مرد یاد می گیرد که راحت تر نفس بکشد. به عنوان مثال، در تنباکو، مونوکسید کربن وارد سلول های خونی شده و مانع از تنفس آسان آنها می شود.

از آنجایی که سیگار نمی کشید، گلبول های خونی درد دارند. علاوه بر این، به دلیل از بین رفتن التهاب رگ ها، سوراخ های بینی، ریه ها و سوراخی که از فضای بیشتری وارد هوا می شود، فرد راحت تر نفس می کشد.

قابل توجه است که 10 سال پس از مرگ سیگار، خطر ابتلا به سرطان 50 درصد کاهش می یابد، اما متأسفانه به طور کلی از بین نمی رود. سیگار توانایی خوبی برای ترمیم اندام های آسیب دیده بدن دارد، اما همه آسیب ها قابل ترمیم نیستند. آسیبی که سیگار به ریه ها وارد می کند با تعداد و مدت سیگاری که فرد در روز سیگار می کشد ارتباط مستقیم دارد.

ریه‌ها می‌دانند چگونه از بافت‌های خود محافظت کنند و آسیب‌های ناشی از سیگار را کاهش دهند، اما از آنجایی که دائماً در معرض دود سمی تنباکو قرار می‌گیرند، به تدریج این توانایی را از دست می‌دهند و ریه‌های آسیب‌دیده بسیار کمتر می‌توانند در برابر کرونا مقاومت کنند. ویروس کرونا عوارض جدی تری ایجاد می کند.

هنگامی که تغییرات در ریه ها و راه های هوایی به مرحله برگشت ناپذیر می رسد، دیواره ها انعطاف پذیری و شکل طبیعی خود را از دست می دهند و به ندرت هوای سمی را خارج می کنند. وقتی به ریه ها می رسد، نمی توان به راحتی آن را درمان کرد، اما هیچ وقت دیر نیست. همیشه سیگار و قلیان را ترک کنید که به ترک سیگار کمک می کند.

چرا اکنون زمان خوبی برای ترک سیگار است؟

سیگار به طور چشمگیری خطر بسیاری از مشکلات سلامتی جدی از جمله مشکلات تنفسی (مانند سرطان ریه و سل) و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد و می تواند منجر به بیماری و قرار گرفتن در معرض عوامل بیماری زا شود. در حالی که همیشه ترک سیگار برای حفظ سلامتی ایده خوبی است، مهم است که این زمان را برای کاهش آسیب ناشی از بیماری عروق کرونا قلب اختصاص دهید.

سیگاری هایی که غیر فعال هستند کمتر به عفونت عروق کرونا مبتلا می شوند. زیرا سیگار کشیدن کمکی به کاهش تماس دهان با انگشتان نمی کند. همچنین ممکن است برای آنها بهتر باشد که در صورت ابتلا، دولت را اداره کنند. زیرا ترک سیگار تأثیر مثبت آنی بر افزایش عملکرد ریه، قلب و عروق دارد و این بهبودها فقط با گذشت زمان افزایش می یابد. این بهبود توانایی بیمار را برای پاسخ به عفونت عروق کرونا قلب و کاهش خطر مرگ افزایش می دهد. از سوی دیگر، با توجه به اینکه افراد سیگاری قدرتمند می توانند ناقل بیماری عروق کرونا قلب باشند، گاهی اوقات در افراد به علائم تشخیص بیماری عروق کرونا قلب از جمله سرفه، به دلیل ارتباط با عوارض ناشی از دود تنباکو، توجهی نمی شود. ترک تنباکو کمک زیادی به سلامت افراد و جامعه خواهد کرد.

نکاتی برای ترک سیگار

بسیاری از سیگاری ها که تا حدودی از خطرات سیگار آگاهی دارند تمایل به ترک سیگار دارند و سعی در ترک آن دارند. ترک سیگار زمان بر است. اول باید بخواهی بعد میتونی. بهترین راه برای اینکه ابتدا فکر کنید، تصمیم بگیرید، میل خود را برای دانستن فواید و فواید ترک سیگار تقویت کنید و در نهایت روزی را برای ترک سیگار انتخاب کنید.

23 مرحله برای آماده شدن برای روز عزیمت

تحقیقات وعده هایی را برای کاهش تعداد سیگار یا کشیدن سیگار در روز نشان داده است. یک فرد سیگاری پس از ترک کامل دود از حداقل علائم سندرم ترک نیکوتین رنج می برد. بنابراین، یکی از مهمترین عوامل موفقیت در ترک، کاهش تعداد سیگار/دخانیات مصرفی در هنگام خروج است. برای کاهش تدریجی سیگار کشیدن، این دستورالعمل ها را دنبال کنید.

1 دلایل خود را برای دور افتادن و سیگار کشیدن بیشتر در طول روز در نظر بگیرید.

. پاکت سیگار خود را با کاغذ و کمد قفل کنید.

3. یک جفت با خود حمل نکنید و تنباکو را دور از دسترس نگه دارید.

4. سعی کنید کمتر از روز قبل سیگار بکشید.

5. اصلاً تاریخی را برای ترک انتخاب کنید.

6. از Dial به عنوان یک خودکار در دست خود استفاده کنید. هر زمان که توسط دود یا دود وسوسه شد از آن استفاده کنید.

7. دست خود را به سیگار تغییر دهید.

هشتم. هر روز وقت خود را بگذارید، اولین سیگار یا اولین وعده غذایی روز را بزنید.

هشتم. تا زمانی که بسته بندی سیگار یا تنباکو خود را تمام نکرده اید، یک بسته جدید نخرید.

10. از استعمال دخانیات و استعمال دخانیات در مکان هایی که وقت خود را سپری می کنید مانند محل کار یا خانه و غیره خودداری کنید

. بدون سیگار از خانه یا محل کار خارج شوید.

. هنگام ترک و یافتن راه حل های جایگزین از مشکلات جلوگیری کنید.

فصل سیزدهم نوع سیگار یا تنباکوی را که دوست ندارید تغییر دهید.

. سیگار را نصف می کنم و زمان کشیدن سیگار را کاهش می دهم.

. به سیگارهای فردی و تنباکوی سبک فکر کنید. از خود بپرسید آیا کشیدن نقاشی ضروری است؟

. و آب نخوردن هر زمان که دوست داشتید سیگار بکشید یا سیگار بکشید، به جای روشن کردن یک لیوان آب بنوشید.

. آگاه از نداشتن سیگار خالی

بسیاری از سیگاری ها با استفاده از روش های فوق و راه حل های دیگری که پیدا کرده بودند، می توانستند برای مدت کوتاهی بین 7 تا 10 روز، تعداد سیگار خود را به کمتر از 5 نخ در روز، تا 2 نخ در روز برسانند.

فصل هجدهم. سیگار کشیدن را برای مدت زمان معینی به طور کامل کنار بگذارید و به آرامی فندک، تنباکو، قلیان، سیگار و هر نوع تنباکوی را که استفاده می کنید جفت کنید.

فصل هجدهم در مورد این روز با خانواده خود بحث کنید و جشن بگیرید.

20. در ورزش، سینما، پیاده روی و دوچرخه سواری فعالیت دارند.

. از جایگزین های سالم مانند نعناع و آدامس های بدون قند استفاده کنید.

. از میوه ها و سبزیجاتی مانند جعفری و چرخ دستی استفاده کنید.

23 استرس را با تغییر سبک زندگی کاهش دهید و با ایجاد لذت، کیفیت زندگی خود را افزایش دهید.

در روز عزیمت، راه های اصلاح میل به سیگار به این صورت آموزش داده می شود.

نفس عمیق

به این ترتیب به محض اینکه می خواهید سیگار بکشید شروع به تنفس عمیق می کنید. به مدت 5 ثانیه نفس عمیق بکشید، نفس خود را به مدت پنج ثانیه در قفسه سینه نگه دارید و به مدت پنج ثانیه بازدم کنید. شمردن هر عدد از 1001 تا 1005 برای تکمیل هر مرحله در دلتا زمان می برد. این کار را 5 بار در روز هر زمان که می خواهید سیگار بکشید انجام دهید. بنابراین هر نفس عمیق 15 ثانیه و 5 برابر 75 ثانیه طول می کشد که در آن میل به دود از بین می رود. تحقیقات نشان می دهد که هر بار نیش دود حداکثر 15 ثانیه طول می کشد که اگر این زمان تحمل شود، محرک از بین می رود.

آب آشامیدنی

برای کاهش میل به سیگار کشیدن، یک لیوان آب یخ در حین سوزش بنوشید. نوشیدن یک لیوان آب اضافی را فراموش نکنید. این لیوان آب آشامیدنی باید در ۷ جرعه انجام شود. بدین ترتیب برای رهایی از شهوت تأخیر کافی است و حتی خشکی گلو که یکی از موانع اصلی باقی مانده است برطرف می شود.

یکی دیگر از توصیه های اخلاقی، تأخیر و انحراف از تفکر و اندرز، با گفتن به دیگران، با پاداش دادن و امتناع از دریافت تملق با کشیدن سیگار است. استفاده همزمان از روش های مختلف خروج نتایج بهتری داشت.

اگر دوباره سیگار را ترک کنید چه؟

به گزارش وب دا، باید بدانید که ترک سیگار می تواند بسیار سخت باشد، حتی اگر ادعای سیگار یا کشیدن سیگار ابزاری برای شما باشد. سعی کنید برای کاهش وسوسه سیگار کشیدن سیگار و محصولات تنباکو همراه خود نداشته باشید. اگر بعد از ترک دوباره سیگار را ترک کردید، دوباره سیگار را شروع نکنید. از این به بعد کاری انجام دهید و به مسیر خود برگردید. به این فکر کنید که چرا باید دوباره سیگار را ترک کنید و دفعه بعد چه کاری می توانید انجام دهید. فعالیت خود را نیز افزایش دهید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا