اقتصادی

چگونه چین برای رهبری جهانی خودروهای الکتریکی همه را شکست داد؟

بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده در رقابت برای کاهش انتشار کربن، مشوق‌هایی را برای افزایش فروش خودروهای برقی به کار می‌گیرند که چین سال‌ها از آن استفاده می‌کرد و به بزرگترین بازار خودروهای برقی روی زمین تبدیل ‌شد.

به گزارش تی تی آنلاین، موفقیت پکن تعجب‌آور است. خودروهای برقی سال گذشته یک چهارم کل خودروهای سواری فروخته شده در چین را به خود اختصاص دادند که بسیار جلوتر از حدود یک هفتم در ایالات‌متحده و یک هشتم در اروپا هستند و این سرعت در حال افزایش است.

اچ‌اس‌بی‌سی بانک اروپا شرکت خدمات مالی و بانکداری بریتانیایی انتظار دارد ضریب نفوذ خودروهای الکتریکی در دومین اقتصاد بزرگ جهان تا سال ۲۰۳۰ به ۹۰ درصد برسد.

فروش خودروهای پاک در چین در سال ۲۰۲۲ با احتساب خودروهای پلاگین هیبریدی، به ۵.۶۷ میلیون رسید که بیش از نیمی از کل تحویل‌های جهانی است. بلومبرگ پیش‌بینی می‌کند که این کشور حدود ۶۰ درصد از فروش ۱۴.۱ میلیون خودروی برقی مسافری جدید جهان را در سال جاری به خود اختصاص دهد.

نتایج نشان داد که تنها خرید نیست و تولید نیز رونق پیدا کرده است و برندهای چینی تقریباً نیمی از کل خودروهای الکتریکی فروخته شده در سطح جهان را تشکیل می‌دهند.

بر اساس گزارش ژاپن تایمز، بدیهی است که زیرساخت کافی به پذیرش خودروهای الکتریکی کمک می‌کند. چین با بزرگترین شبکه شارژ در جهان، ۶۴۹ هزار شارژر عمومی در سال ۲۰۲۲ اضافه کرد که بیش از ۷۰ درصد از کل موارد نصب‌شده در سراسر جهان در آن سال بود.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا