کرمان پیست موتور سواری استاندارد ندارد/ تاکید دادستان بر لزوم تامین زیرساخت ها

کرمان پیست موتور سواری استاندارد ندارد/ تاکید دادستان بر لزوم تامین زیرساخت ها

به گزارش خبرگزاری تی تی آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل کرمان دادستان کرمان  در نشست مشترک با فرماندار فرمانده و جانشین انتظامی شهرستان کرمان نماینده اداره اطلاعات رییس هیأت موتورسواری و اتومبیل رانی کرمان و سایر مسئولان بدترین روش رویارویی با معضلات اجتماعی را رها کردن به حال خود و بی تفاوتی نسبت به آن دانست و بیان کرد: علاقه به برخی هیجانات را شاید نتوان در جامعه کنترل کرد و حتی با شدیدترین اعمال قانون ها و مجازات ها هم در مقابل آن ایستاد اما با ایجاد برخی بسترها می توان از بسیاری از تبعات و معضلات ناشی از آن پیشگیری و نسبت به اصلاح رویه معیوب اقدام کرد.

مهدی بخشی اظهار داشت: با توجه به علاقه برخی جوانان به موتورسواری در سایه نبود پیست موتورسواری سبب شده این افراد در مناطق مختلف شهر مستقر شوند و اقدام به حرکات مخاطره آمیز و سلب آرامش مردم کنند.

صورت مسئله را پاک نکنیم

وی تصریح کرد: خوشبختانه در استان مدیران دلسوز کم نداریم و تجربه نشان داده نمی توان به صورت سلبی این خطرات و ایجاد مزاحمت ها را به صفر رساند بلکه باید به جای پاک کردن صورت مسئله به تأمین زیرساخت های ایمن و استاندارد توأم با فرهنگ سازی و آموزش اصولی توجه کرد تا جوانان بتوانند به منظور انجام ورزش سالم از آن استفاده کنند.

بخشی؛ راه اندازی پیست موتورسیکلت را مستلزم بحث ها و تبادل نظرهای کارشناسی رفع موانع تأمین مکان تشکیل کمیته امنیتی و فنی و تهیه بانک اطلاعاتی از این موتورها دانست و تصریح کرد: موضوع مهم دیگری که باید مد نظر قرار گیرد رعایت الزامات قانونی از سوی موتورسواران است و اتخاذ راهکار مناسب برای رفت وآمد به پیست و شرایط نگهداری این موتورسیکلت ها است.

لزوم راه اندازی پیست ایمن

وی با اشاره به تعداد بالای تصادفات فوتی و جرحی ناشی از موتورسواری های ناایمن در سال گذشته بیان کرد: با راه اندازی پیست شدت برخورد خارج از این موضوع باید شدیدتر باشد و اقدام سلبی با شدت انجام گیرد چرا که مکانی اختصاصی برای این منظور در نظر گرفته شده و دیگر عذر و بهانه ای در این خصوص پذیرفته نیست.

سپس علی بابایی فرماندار کرمان ضمن تأکید بر مرتفع نمودن موانع موجود در مسیر راه اندازی پیست موتورسیکلت در این شهر گفت: هر گامی در راه توسعه زیرساخت های ورزشی و سرگرم نمودن جوانان به تفریح مشروع از مجرای قانونی برداشته شود بخش زیادی از آسیب ها و معضلات اجتماعی موجود از بین می رود.

اظهارات رییس هیأت اتومبیلرانی

در ادامه بهرامی رییس هیأت اتومبیلرانی استان کرمان نیز با اشاره به راه اندازی پیست موتورسواری در استان های قم خوزستان و اراک بیان کرد: استعدادهای فراوانی در زمینه موتورسواری و اتومبیلرانی در استان کرمان وجود دارد و نبود پیست مناسب به دغدغه بسیاری از علاقه مندان تبدیل شده و ما در هیأت به دنبال احداث پیست استاندارد هستیم.

بهرامی به لزوم طراحی مدل بومی و استانداردسازی پیست موتورسواری برای استان کرمان اشاره و ابراز کرد: کارشناسی های لازم در خصوص مکان راه اندازی پیست و استفاده از تجربه های استان های دیگر و آیین نامه و دستورالعمل های مرتبط را در اولویت کار خود در هیأت قرار می دهیم.

مسول بازرسی فرمانداری کرمان نیز در ادامه این نشست موتورسیکلت ها را دارای ظرفیتی دانست که شهرستان و استان در موقعیت های مختلف از جمله در مراسم تشییع شهدای گمنام سالگرد سردار سلیمانی جذب گردشگر و توریست و ایام کرونا از آن ها استفاده نموده اند و برای کم کردن مشکلات جانبی باید تدبیری اندیشیده شود تا از تردد موتورسیکلت ها کاسته شود و به عنوان راهکار اساسی برای این موضوع در کنار پیست پارکینگی وجود داشته باشد که تمامی موتورها در آنجا نگهداری شوند.

مرادی یادآور شد: می توان از کد ملی افراد به عنوان کد شناسایی فرد موتورسوار و پلاک وی استفاده نمود تا موتورسوار قانون مدار را از سایر موتورسواران متمایز کند.

وی گفت: اگر موتورسیکلت ها را به حال خود رها کنیم وضعیت بهتر نمی شود.

مختلف راه اندازی پیست نیستیم

در پایان رییس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان نیز اذعان نمود: ایده راه اندازی پیست موتورسواری بسیار قابل تحسین است و با این طرح بسیاری از مشکلاتی که در آینده با آن مواجه خواهیم بود حل می شوند اما نکته حائز اهمیت این است زمانی که به این افراد هویتی می دهیم آیا می توانیم مدیریت میدانی داشته باشیم تا ورود و قاچاق این موتورسیکلت ها افزایش پیدا نکند.

سرهنگ حسن خالقی افزود: با احداث و راه اندازی پیست موتورسیکلت کسی مخالفتی ندارد اما لازم است بررسی های کارشناسی انجام شود تا با تکمیل زیرساخت ها تمکین موتورسواران به موارد قانونی و برخورد قانونی با افرادی که خارج از ضوابط عمل می کنند شاهد کاهش تصادفات و حوادث ناشی از سوانح موتورسواری باشیم. سرهنگ پورامینایی فرمانده انتظامی شهرستان کرمان نیز با ابراز نگرانی از افزایش تردد این موتورها در داخل شهر و سوء استفاده برخی مجرمان از این موتورسیکلت ها به دلیل سرعت بالایی که دارند عنوان کرد: این موتورها در داخل کشور امکان خرید و فروش ندارند.

46

دکمه بازگشت به بالا