کرونا چه بلایی بر سر ریه‌ها می‌آورد؟

کرونا چه بلایی بر سر ریه‌ها می‌آورد؟

طبق این گزارش تی تی آنلاینCoronaviruses سلولهای زنده را که می توانند تولید مثل کنند آلوده می کنند. در داخل ویروس یک ماده ژنتیکی وجود دارد که ویروس با کمک اطلاعات موجود در آنها ضرب می شود.پل پروتئین ویروس محافظ در مواد ژنتیکی آن میله های جامد تشکیل می دهد. ویروس به راحتی می تواند بین موجودات زنده شیوع و تکثیر یابد.

در سطح بیرونی ویروس شاخه های پروتئینی وجود دارد که به اتصال ویروس به سلول های سالم کمک می کند. هنگامی که ویروس وارد بدن فرد می شود ، شاخه های روی سطح ویروس به مولکولهای گیرنده روی سطح غشای سلول سالم متصل می شوند و ویروس وارد سلول های بدن ما می شود.

با این وجود سلولها مجبور نیستند وارد هسته سلولها شوند و دسترسی مستقیمی به هر قسمت از سلول داشته باشند ، باعث می شود ویروس در پروتئین تکثیر شود و درنهایت ویروس جدیدی ایجاد کند که به بافتهای بدن سفر کند.

علائم عفونت ریه چیست؟

هر ریه از قسمت های مختلفی تشکیل شده است.در حالت عادی ، وقتی نفس می کشیم ، هوا به راحتی از طریق نای و مجاری هوایی حرکت می کند و سپس وارد کیسه هوا می شود. این کیسه های هوا الاستیک هستند و ساختار هرکدام با یک بادکنک ریز مطابقت دارد که برای تبادل اکسیژن تازه و دی اکسید کربن در این فضا بین شریان و کیسه هوا عمل می کند. لایه راه هوایی بیشتر میکروب ها را جذب می کند.

یک فرد سالم در راه های هوایی شلاق دارد که دائماً میکروارگانیسم های موجود در دستگاه تنفسی را بیرون می کشد و سرانجام فرد آنها را سرفه می کند. از طرف دیگر سلولهای سیستم ایمنی بدن میکروب ها و ویروس هایی را که به داخل کیسه هوا وارد می شوند ، می کشند ، اما هنگامی که سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود ، ویروس هایی مانند ویروس ها ، سیستم ایمنی فرد را محاصره کرده و تحت تأثیر قرار می دهند. در این حالت کیسه هوا متورم شده و سیستم ایمنی بدن شروع به حمله به ویروس می کند و باعث می شود کیسه هوا با مایعات پر شود و تبادل اکسیژن را دشوار کند.

براساس آژانس خبری سامانه پزشکی ، یک عفونت ویروسی می تواند هر دو ریه یک فرد آلوده را آلوده کرده و باعث تنفس و درد قفسه سینه شود.

سرفه ، لرز ، لرز ، سردرد ، درد و درد و خستگی برخی از علائم عفونت ریه است ، اما عوارض جانبی آن گاهی اوقات جدی تر است. نارسایی تنفسی در شرایطی اتفاق می افتد که تنفس برای فرد مبتلا مشکل باشد و در این حالت فرد ممکن است به دستگاه های تنفسی یا ونتیلاتور نیاز داشته باشد. البته عمق علائم هر فرد به عوامل مختلفی از جمله سن ، وضعیت ایمنی و … بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا