علم و سلامت

کشف جدید برای تسریع درمان زخم‌های پوستی

محققان دانشگاه کلگری در کانادا روش جدیدی را برای درمان عفونت های باکتریایی پوست شناسایی کرده اند. آنها نتایج مطالعات خود را در قالب مقاله ای در مجله Nature منتشر کردند.

محققان اظهار داشتند که آنها به یک کشف اساسی دست یافته اند که به احتمال زیاد منجر به بهبود عفونت ها و ترمیم بافت در انسان می شود.

محققان حافظه به طور سنتی فکر می‌کردند که هم نوتروفیل‌ها و هم مونوسیت‌ها (گلبول‌های سفید خون) برای پاک کردن باکتری‌ها از یک محل پوست آلوده استفاده می‌شوند. وقتی این سلول ها با هم کار می کنند، به عنوان اولین خط دفاعی بدن ما عمل می کنند.

اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مونوسیت‌ها به تنهایی می‌توانند بهبود سریع‌تر زخم را تسهیل کنند. مونوسیت ها با تنظیم لپتین و رشد رگ های خونی در طول ترمیم زخم به بهبود کمک می کنند. آنها همچنین گرلین تولید می کنند. گرلین هورمونی است که به بهبود موثرتر زخم ها کمک می کند.

ارتباط شگفت انگیزی بین هورمون های متابولیک و ترمیم بافت

وقتی گرسنه هستیم، گرلین معده و لپتین که یک هورمون نیز هست، پس از غذا خوردن و احساس سیری توسط سلول های چربی تولید می شود. تعادل بین گرلین و لپتین مدتهاست که در متابولیسم و ​​رژیم غذایی حیاتی شناخته شده است. تاکنون ارتباط آن با مکانیسم های ایمنی و ترمیم بافت مشخص نشده است.

زخم عروقی زیر میکروسکوپ

زخم عروقی زیر میکروسکوپ

محققان توانستند پاسخ ایمنی به باکتری استافیلوکوکوس اورئوس را در مدل حیوانی با استفاده از میکروسکوپ زنده مشاهده کنند که امکان مشاهده سلول های زنده را فراهم می کند.

میکروب استافیلوکوکوس اورئوس معمولا بر روی پوست یا بینی یافت می شود و می تواند کاتالیزور انواع بیماری های مرتبط با عفونت های پوستی و بافتی مانند آبسه یا زخم باشد. در برخی موارد، این باکتری می تواند منجر به عفونت های جدی مانند ذات الریه و اندوکاردیت (التهاب دیواره قلب) شود که یک التهاب تهدید کننده زندگی در حفره ها و دریچه های قلب است.

اهمیت نتایج مطالعه

محققان بر این باورند که اهمیت این تحقیق در این است که تفکر فعلی را که نوتروفیل ها و مونوسیت ها باکتری ها را پاک می کنند را به چالش می کشد و اهمیت نقش مونوسیت ها را در بهبود زخم افزایش می دهد.

این مطالعه راه را برای القای هورمون های متابولیک (گرلین و لپتین) در زمینه های ایمونولوژی و میکروبیولوژی هموار می کند.

برای محققان بسیار جالب است که بررسی کنند که چگونه گرلین و لپتین در سایر مدل‌های بیماری مانند سرطان عمل می‌کنند و چگونه این فرآیندها هنگامی که بیمار همزمان چندین بیماری یا درد شدید و دیابت دارد، تغییر می‌کنند.

گام بعدی

گام بعدی برای محققان درک بهتر نقش سلول های ایمنی مانند نوتروفیل ها در عفونت است.

46

دکمه بازگشت به بالا