علم و سلامت

کمک هوش مصنوعی به درمان صرع

دیسپلازی های قشری نواحی بزرگ شده غیر طبیعی مغز هستند و اغلب باعث صرع مقاوم به دارو می شوند. این بیماری معمولاً با جراحی درمان می‌شود، اگرچه تشخیص ضایعات از MRI ​​برای پزشکان یک چالش است، زیرا دیسپلازی قشر مغز می‌تواند در اسکن‌های MRI طبیعی به نظر برسد.

برای توسعه این الگوریتم، محققان ویژگی‌های قشر مغز، مانند میزان ضخیم یا ناهمواری سطح قشر مغز را از اسکن‌های MRI اندازه‌گیری کردند و از نزدیک به 300000 مکان در سراسر مغز برای ایجاد آن استفاده کردند.

سپس محققان این الگوریتم را با استفاده از نمونه‌هایی که توسط رادیولوژیست‌های خبره برچسب‌گذاری شده بود به عنوان داشتن مغز سالم یا دیسپلازی قشر مغز بر اساس شکل و ویژگی‌هایشان آموزش دادند.

هوش مصنوعی به مدیریت انتخابات کمک می کند

یافته ها نشان داد که این الگوریتم قادر به تشخیص دیسپلازی قشر مرکزی در 67 درصد موارد (538 شرکت کننده) بود.

پیش از این، MRI 178 نفر از این شرکت‌کنندگان غیرطبیعی در نظر گرفته می‌شد، به این معنی که رادیولوژیست‌ها نمی‌توانستند ناهنجاری را پیدا کنند، اما الگوریتم MELD قادر به شناسایی دیسپلازی مرکزی قشر مغز در این موارد بود. این مهم است، زیرا اگر پزشکان یک ناهنجاری در مغز پیدا کنند، جراحی می‌تواند آن را به عنوان یک درمان مناسب حذف کند.

دکتر دکتر گفت: الگوریتم ما می تواند به طور خودکار ضایعات را از هزاران اسکن MRI بیمار تشخیص دهد. هانا اسپیتزر، نویسنده ارشد این مطالعه. این الگوریتم می‌تواند انواع ضایعات، شکل‌ها و اندازه‌های مختلف و حتی بسیاری از ضایعاتی که قبلاً توسط رادیولوژیست‌ها پنهان شده بودند را به‌طور قابل اعتماد تشخیص دهد.

یافته های این مطالعه در مجله “Brain” منتشر شد.

46

دکمه بازگشت به بالا