بین الملل

گفت‌وگوی وزیر خارجه انگلیس و همتای چینی درباره دریای سرخ و ایران

وزیران امورخارجه چین و انگلیس با یکدیگر دیدار و درباره تحولات دریای سرخ و ایران گفت‌وگو کردند.

به گزارش تی تی آنلاین، دیوید کامرون، وزیر امورخارجه انگلیس با وانگ یی، همتای چینی خود در حاشیه کنفرانس مونیخ با یکدیگر دیدار کردند.

بنابر اعلام وزارت امورخارجه انگلیس، کامرون در این دیدار از وزیر امورخارجه چین خواسته است تا از روابط پکن با تهران برای عمال فشار بر انصارالله یمن در رابطه با حملات به برخی کشتی‌های تجاری در دریای سرخ استفاده کند.

وزیر امورخارجه انگلیس همچنین درباره مسائل پیرامون حقوق بشر در استان‌ سین‌کیانگ در چین و هنگ کنگ با وانگ یی گفت‌وگو کرده است.

وزارت امورخارجه چین نیز در بیانیه‌ای درباره این دیدار اعلام کرد: وانگ در اظهارات خود تاکید کرده است که هر دو طرف باید ارتباطات راهبردی را تقویت و نقش خود را در ارتقای امنیت و حفظ صلح ایفا کنند.

وانگ یی به‌علاوه گفته است که دو طرف باید برای توسعه «همگرایی منافع» و مدیریت صحیح اختلافات و تضادها میان دو کشور تلاش کنند تا روابط خود را به مسیر درست بازگردانند.

انتهای پیام
 

نشر بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا