علم و سلامت

گنج عظیمی که ربات‌ها از کف دریا بیرون می‌کشند

نیاز به مواد معدنی برای تولید باتری در حال افزایش است و بسیاری از این مواد در سنگ های کف اقیانوس یافت می شوند. اکنون شرکتی به نام Impossible Metals (فلز غیرممکن) روشی ابداع کرده است که به وسیله آن می توان این مواد را از اقیانوس ها و دریاها به روشی پایدار استخراج کرد.

کف دریا با گره های چند فلزی پوشیده شده است. سنگ های پلی متالیک سنگ هایی هستند که با فلزات مختلف پر شده اند. به تازگی در شهرستان ثابت شده است که این سنگ ها را می توان بدون شکستن با گاوآهن های مخرب بزرگ و با استفاده از دقت و مهارت برای یادگیری جمع آوری کرد. روش آنها شامل استفاده از استخراج انتخابی با اولین ربات زیر آبی به نام Eureka 1 بود.

این سنگ ها حاوی لیتیوم، نیکل و نیکل و کبالت هستند و منبع پایدارتری برای تولید باتری هستند که نیازی به استخراج فشرده زغال سنگ ندارد. در عین حال از مشکلات ژئوپلیتیکی مربوط به استخراج این مواد معدنی در مناطق جنگی یا کشورهایی که امنیت پایداری ندارند جلوگیری می کند.

بنیانگذاران Orca 1 می گویند: این روبات ها سطح دریا را لمس نمی کنند. ما کلاسی از وسایل نقلیه رباتیک زیر آب را طراحی می کنیم که به یک کشتی متصل نیستند. به بستر دریا نمی رسند و شناور می شوند.

هنگامی که ربات در نزدیکی سطح دریا شنا می کند، هوش مصنوعی مجهز به کامپیوتر، مارمولک های خرچنگ مانندی که کاربران استفاده می کنند را می گیرد و آنها را از طریق شلنگ به داخل اتاق جمع می کند.

به این ترتیب می تواند از آسیب جدی به بستر دریاها و تنوع زیستی و از بین رفتن توده های بزرگ رسوب جلوگیری کند.

سازندگان این ربات امیدوارند تا سال 2026 Orca 1 را به صورت انبوه تولید کنند.

5858

دکمه بازگشت به بالا