علم و سلامت

۵ توصیه عملی برای مدیریت “حمله پانیک”

حمله وحشت، عود ترس و اضطراب شدید است که برای مدت زمان بسیار کوتاهی رخ می دهد.

به گزارش تی تی آنلاین، «حمله پانیک» به سادگی به معنای اضطراب بسیار شدیدی است که به طور ناگهانی رخ می دهد و به اوج خود می رسد و معمولا در کمتر از 30 دقیقه به پایان می رسد.

حمله پانیک لزوماً در یک موقعیت ترسناک رخ نمی دهد، اما می تواند در حین راه رفتن، غذا خوردن در رستوران یا حتی خواب رخ دهد، مهم است که بدانید در طول حمله و قبل از آن چگونه با آن مقابله کنید.

حمله پانیک معمولا با علائم فیزیکی مانند افزایش ضربان قلب، تعریق، تنگی نفس، حالت تهوع، درد قفسه سینه یا لرزش همراه است. برخی از نشانه های دیگر عبارتند از: برخی از تجربه.

ترس از دست دادن کنترل

– ترس از مرگ

– ترس معیوب

– از ترس دیوانه شو

در اینجا پنج تکنیک کاربردی و ساده برای کنترل حمله پانیک وجود دارد:

یک نفس عمیق بکش

شما می توانید برای تنفس سریع و کم عمق عجله کنید، بنابراین باید تنفس خود را کنترل کنید. چشمان خود را ببندید و دست خود را بین شکم و دنده های پایینی خود قرار دهید. به آرامی و بلند از بینی شما باد می کند. بگذارید تمام هوا دهان شما را بگیرد. در این شرایط احساس می‌کنید دستتان به تدریج روی شکمتان بالا و پایین می‌رود. بعد از چند دقیقه احساس بهتری پیدا می کنید.

باهات صحبت می کنم

وقتی زنگ خطری را احساس کردید، به خود یادآوری کنید که این فقط اضطراب است، اما خطر نیست. حتی می توانید ترس خود را مستقیماً آشکار کنید. عباراتی مانند “من نمی ترسم” یا “از طریق این چیز” را تکرار کنید.

از تکنیک های تمدد اعصاب کمک بگیرید

هنگامی که احساس می‌کنید یک حمله پانیک یا در وسط حمله احساس می‌کنید، یکی از ماهیچه‌های خود را کشیده و سپس شل کنید. این کار را مرحله به مرحله در تمام عضلات بدنتان تکرار کنید تا کم کم تمام بدنتان شل شود.

اگر بدن را آرام کنید، ذهن دنبال خواهد شد. ورزش هایی مانند یوگا و تای چی از حرکات آهسته بدن استفاده می کند و به ذهن می آموزد که آرام و آگاه باشد.

وقتی قهوه/سیگار کشیدن و الکل ممنوع است مراقب باشید

جولیوس می تواند شما را عصبی و لرز کند. همچنین می تواند باعث بی خوابی شود که در نهایت می تواند منجر به خستگی شود. نیکوتین همچنین می تواند در ابتدا احساس آرامش کند، اما بعد از عمل می تواند باعث ایجاد اعصاب و ترس بدن شود. به طور کلی، کافئین، نیکوتین و الکل می توانند حملات پانیک را تحریک کنند یا حتی آنها را تشدید کنند و بهتر است از آنها اجتناب کنید.

برای ورزش وقت بگذارید

فعالیت بدنی و تحرک باعث کاهش استرس می شود که یکی از دلایل اصلی حملات پانیک است. ورزش، به خصوص که ضربان قلب شما را افزایش می دهد، می تواند به آرامش کمک کند. اگر نمی توانید زمان زیادی را صرف ورزش کنید، حتی 10 دقیقه پیاده روی می تواند مفید باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا