اقتصادی

۹۰ درصد مطالبات گندمکاران کرمانشاه پرداخت شد

تی تی آنلاین/کرمانشاه مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از پرداخت بیش از ۹۰ درصد از مطالبات کشاورزان گندمکار استان خبر داد.

علی ملکشاهی در ششمین جلسه کمیته برداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه روزانه بیش از شش هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کرمانشاهی بصورت تضمینی خریداری و وارد سیلوهای استاندارد استان می‌شود، گفت: خرید تضمینی گندم در استان از مرز ۱۵۷ هزار تن عبور کرده است. 

ملکشاهی با اشاره به پرداخت بیش از ۹۰ درصدی مطالبات گندمکاران استان، گفت: تاکنون بیش از  ۱۵۶۶ میلیارد و ۸۹۳ میلیون تومان از مطالبات کشاورزان کرمانشاهی در سامانه بانک کشاورزی پرداخت شده است. 

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون شاهد رشد ۲۱ درصدی خرید تضمینی گندم در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم، گفت: در ابتدا پیش بینی شده بود ۶۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شود که احتمالا این میزان افزایش پیدا کند.

ملکشاهی در ادامه تعداد مراکز خرید تضمینی سطح استان را ۶۱ مرکز شامل هفت مرکز دولتی، ۴۰ سیلوی بخش خصوصی و ۱۴ مرکز مباشرین تعاونی روستایی اعلام و اظهار کرد: در حال حاضر پنج مرکز خرید تضمینی دولتی، ۲۰ مرکز سیلوی بخش خصوصی و پنج مرکز مباشر تعاون روستایی در حال خرید تضمینی گندم از کشاورزان هستند و با آغاز برداشت گندم در سایر نقاط استان، دیگر مراکز نیز با توجه به نیاز آغاز به فعالیت خواهند کرد. 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه میزان گندم مورد نیاز سالانه استان را حدود ۲۵۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: در استان کرمانشاه با توجه به جمعیت استان سالیانه حدود ۲۵۰ هزار تن آرد توسط ۱۴ کارخانه آرد سازی فعال استان تولید و مازاد گندم ذخیره سازی شده با توجه به برنامه حمل اعلامی از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به سایر استان های کشور از جمله تهران، البرز، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، یزد و نوار شمالی کشور صادر می شود. 

ملکشاهی میزان ظرفیت سیلوهای ذخیره سازی گندم در استان را بیش یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن در دو بخش دولتی و خصوصی اعلام کرد و افزود: خوشبختانه در استان کرمانشاه شاهد پیشرفت صنعت سیلو سازی نسبت به میانگین کل کشور هستیم و با توجه راه اندازی پایانه حمل و نقل ریلی گندم در شهرستان کرمانشاه توانستیم در این حوزه کارهای خوبی انجام دهیم. 

وی کاهش بار ترافیکی جاده‌ها و در نتیجه کاهش تصافات جاده‌ای، هزینه پایین‌تر جابجایی کالا، آلایندگی کمتر و کاهش هزینه‌های سوخت را از مهمترین مزایای حمل و نقل ریلی دانست و اظهار کرد: از ابتدای راه اندازی پایانه حمل و نقل ریلی در استان کرمانشاه تاکنون بیش از ۱۹ هزار تن گندم از مبدا استان کرمانشاه به مقصد چند استان از جمله سیستان بلوچستان، خراسان رضوی، کرمان و تهران حمل شده است.

 انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا