اقتصادیکسب و کار ویژه

جدول شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 ( میزان هزینه مدرسه)

پس از قبولی در مدارس نمونه دولتی داوطلبان باید هزینه ای را به عنوان شهریه پرداخت کنند. شهریه مدارس نمونه دولتی با توجه به امکانات ارائه شده در هر مدرسه متفاوت است.لذا دانش آموزان با توجه به مدرسه محل قبولی شهریه تعیین شده در هر سال را  می بایست به حساب بانکی مدرسه واریز کنند. برای دریافت جدول شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 ( میزان هزینه مدرسه) تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چرا مدارس نمونه دولتی شهریه دریافت می کنند؟

مدرسه ها نمونه دولتی به جهت بهره مندی از تجهیزات گوناگون سالانه پولی را جهت شهریه مدرسه های نمونه دولتی در نظر میگیرند. از این رو داوطلبانی که جدیدا شرایط علم آموزی در‌این مدرسه ها را دارا‌ هستند و یا این که حتی دانش آموزان از قبیل در این مدارس مشغول به تحصیل هستند ،می بایست نسبت به پرداخت شهریه مدارس نمونه دولتی مبادرت کنند.

از آن جا که معیار هزینه مدرسه نمونه دولتی به امکانات ارائه شده در مدرسه ها بستگی دارد؛ شهریه مدرسه ها نمونه دولتی در هر شهر و یا هر استان نسبت به همدیگر متفاوت است. به این ترتیب، ضمن قبولی در امتحان ورودی مدرسه های نمونه دولتی تقاضاکنندگان می بایست دارای شرایط پرداخت شهریه مدرسه های نمونه دولتی باشند تا بتوانند در صورت واریز مبلغ تعیین شده قابلیت تحصیل در این مقطع را داشته باشند.

عوامل موثر بر شهریه مدارس نمونه دولتی

در مجموع حداقل شهریه قابل قبول از سوی آموزش و پرورش در قالب بخشنامه ای در اختیار مدرسه نمونه دولتی قرار می دهند و آنها این مبلغ را به والدین اطلاع می دهند. در مجموع میزان امکانات مدرسه های نمونه دولتی، میزان درآمد در هر منطقه و میزان ساعات آموزشی در مدرسه های نمونه دولتی  بر میزان شهریه مدارس نمونه دولتی تاثیرگذارند.

شهریه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

همون طور که گفته شد شهریه نمونه دولتی با توجه به ناحیه تحصیلی متفاوت است و هزینه ای که بابت تحصیل از دانش آموزان گرفته می شود در همه مدارس یکسان نیست و از اونجایی که تجهیزات آموزشی که هر مدرسه در دست دانش آموزا قرارمی دهد متفاوت است. هرچقدر این تجهیزات بیشتر باشد، دانش آموزان باید شهریه بالاتری را پرداخت کنند. به صورت کلی می توان گفت که شهریه مدرسه های نمونه دولتی برابر با یک سوم شهریه مدرسه های غیرانتفاعی در استان شما می باشد. اما میزان هزینه هر ساله حدود 10 تا 15 درصد رشد دارد.

میزان شهریه مدارس نمونه دولتی 1403-1404

در مجموع میزان شهریه مدارس نمونه دولتی 1403-1404 برای هر استان نسبت به استان دیگر متفاوت است. دلیل این امر این است که میزان درآمد افراد در سطوح مختلف متفاوت است. شهریه مدارس نمونه دولنی نباید از یک مبلغ مشخص کمتر یا بیشتر باشد. بنابراین در صورتی که میزان شهریه دریافتی بیش تر باشد می توان از میزان شهریه دریافتی به آموزش و پرورش منطقه شکایت کرد.

نحوه دریافت شهریه مدارس نمونه دولتی 1403-1404

نحوه دریافت شهریه مدارس نمونه دولتی 1403-1404  عموما با توجه به روش دریافت متفاوت است. بعضی از مدارس روش نقدی، چکی و اقساطی را برای این منظور در نظر می گیرند. لذا در صورتی که می خواهید اطلاعات جزئی تری در رابطه با نحوه پرداخت کسب کنید باید با مدرسه مورد نظر تماس بگیرید و اطلاعات دقیقی کسب کنید.

برای مطالعه کامل این مقاله به  جدول شهریه مدارس نمونه دولتی مراجعه نمائید.

دکمه بازگشت به بالا