حفظ جان انسان ها اصلی ترین وظیفه و اولویت سازمان مدیریت بحران کشور/هیچ طرح شهری نباید روی زمین بماند

حفظ جان انسان‌ها اصلی‌ترین وظیفه و اولویت سازمان مدیریت بحران کشور/هیچ طرح شهری نباید روی زمین بماند

وزیر کشور با اشاره به لزوم پیش بینی و پیشگیری بحران ها و برنامه ریزی برای مقابله با مخاطرات آنها گفت: حفظ جان انسان ها اصلی ترین وظیفه سازمان مدیریت بحران است.

به گزارش تی تی آنلاین اسکندر مومنی در آئین تودیع و معارفه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و معاونت عمرانی وزارت کشور در ابتدای سخنان شهادت یحیی سنوار را تسلیت گفت و تاکید کرد: این نحوه شهادت اسطوره وار بود و سنوارهای بیشتری را در این راه شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به پخش فیلم لحظه شهادت یحیی سنوار افزود: همه دیدند که وی تا آخرین لحظه حتی پس از اتمام آخرین گلوله دست از مبارزه نکشید.

وزیر کشور ضمن قدردانی از زحمات امیر نامی در دوره تصدی سازمان مدیریت بحران گفت: با پیشنهاد بنده و رأی هیئت وزیران دکتر ساجدی نیا با رشته تحصیلی مرتبط مدیریت بحران به عنوان رئیس سازمان مدیریت بحران انتخاب شد.

مومنی دو موضوع را در سازمان مدیریت بحران با اهمیت خواند و گفت: با توجه به تغییر اقلیم با بحران های مختلفی مواجه خواهیم بود و پیش بینی و پیشگیری و برنامه ریزی صحیح اولویت اصلی این سازمان است.

هیچ طرح شهری نباید روی زمین بماند

در ادامه وزیر کشور از زحمات دکتر جمالی نژاد معاون سابق عمرانی وزارت کشور نیز تقدیر و برای وی در سمت استانداری اصفهان آرزوی توفیق کرد.

وی با اشاره به انتصاب مسعود نصرتی به عنوان سرپرست معاونت عمرانی وزارت کشور گفت: تسهیل قوانین و مقررات که مردم را آزار می دهد از اولویت های این معاونت است و موضوعات حمل و نقل و پسماند جزو موضوعات مهمی است که باید به آن رسیدگی شود.

وزیر کشور تأکید کرد: هیچ طرح عمرانی جدیدی بدون تأمین کامل منابع مالی نباید آغاز شود.

وی با تأکید بر اینکه همه طرح های بر روی زمین مانده شهری باید شناسایی و بر اساس اولویت طبقه بندی شود و هیچ پروژه عمرانی شهری نباید بلاتکلیف بماند گفت: همه طرح ها باید تکمیل شود و اولویت با طرح هایی است که هزینه کمتری دارد.

حسین ساجدی نیا رییس جدید سازمان مدیریت بحران نیز در این مراسم گفت: در حوزه امور داخلی سازمان تلاش خواهیم کرد تا همکاری و هم افزایی را با همه مجموعه های وزارت کشور و در مرحله دوم سایر وزارتخانه ها سازمان ها و ادارات داشته باشیم تا بتوانیم ماموریت های سازمان را به نحو احسن انجام دهیم.

محمدحسن نامی نیز ضمن قدردانی از وزیر کشور و خوشامد به دکتر ساجدی نیا به مهمترین چالش های پیش روی سازمان مدیریت بحران اشاره کرد و پیشگیری را روح حاکم بر برنامه های مدیریت بحران دانست.

مسعود نصرتی سرپرست معاونت عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور نیز ضمن تقدیر از حسن اعتماد وزیر کشور گفت: امروز خدای بزرگ را شاکرم که باردیگر در خدمت خانواده بزرگ وزارت کشور هستم و امیدوارم بتوانیم با همکاری همه بخش ها شرایط بهتری را در حوزه مأموریت های کاری برای مردم عزیز مهیا کنیم.

وی افزود: وجود ۱۴۰۸ شهرداری ۳۷۴۰۰ دهیاری و ۱۲۳ هزار عضو شورای شهر و روستا و ۳۱ معاون عمرانی در سراسر کشور فرصت بسیار ارزشمندی را برای ایجاد رونق اقتصادی و اشتغالزایی در این معاونت ایجاد کرده است.

جمالی نژاد معاون سابق عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور نیز انتخاب شایسته مسعود نصرتی را در معاونت عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که شاهد رشد و تعالی بیش از پیش معاونت عمرانی و سازمان شهرداری ها باشیم.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور لازم به ذکر است محمد حسن نامی با حکم دکتر مومنی به عنوان مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور منصوب شد.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا