اقتصادی

فعالیت ساختمان دارای بیشترین آسیب شغلی منجر به فوت

در بازرسی از کارخانه های مشمول قانون کار در سال گذشته ، صدمات ناشی از کار 4.7 درصد برآورد شده بود و فعالیت ساختمان بیشترین سهم را از صدمات شغلی در بین مرگ و میر ناشی از فعالیت های اقتصادی داشت.

به گزارش تی تی آنلاین ، آسیب کار یا آسیب شغلی باعث آسیب فیزیکی به بافت های بدن در اثر حادثه خستگی یا قرار گرفتن در معرض عوامل استرس زا در محل کار می شود.

صدمات شغلی می تواند در اثر حوادث ناشی از کار ، اعم از فیزیکی ، شیمیایی یا بیولوژیکی مانند دما ، نیش حشرات ، مواد شیمیایی خطرناک ، اشعه و فرسودگی شغلی ایجاد شود.

بدون شک توجه به امنیت و حفاظت شغلی باعث افزایش تصادفات و صدمات در مشاغل می شود و هرگونه حادثه شغلی ، حتی در سن جزئی ، برای قربانی و خانواده او درد و ناراحتی ایجاد می کند.

بر اساس برآوردهای جهانی ، سالانه بیش از 350،000 مرگ در محل کار و بیش از 270 میلیون آسیب ناشی از کار رخ می دهد.

بر اساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار ، به ویژه در مورد آمار حوادث شغلی پزشکی ، سال گذشته 26،087 مورد معاینه پزشکی به معاینه ای که در اثر حوادث ناشی از خدمات آسیب دیده اند گزارش شده است که کاهش را نشان می دهد. 7.5 compared نسبت به سال 2009. می دهد.

تعداد مصدومان معاینه شده در مراکز درمانی گزارش شده است ، 95.6 درصد برای مردان و 4.4 درصد برای زنان. تعداد کشته شدگان حوادث تجاری توسط این سازمان 1817 نفر گزارش شده است.

تعداد مرگ و میرهای ناشی از تصادفات گزارش شده در مراکز پزشکی قانونی ، با توجه به علت حادثه ، 1817 نفر بوده است که بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از تصادفات از بالا ، برخورد با اجسام سخت و برق گرفتگی است. استان تهران نیز بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از حوادث ناشی از کار را دارد.

در بحث آسیب های شغلی اداره کل کار و بازرسی ، این گزارش نشان می دهد که بازرسی در کارخانه ها مشمول قانون کار توسط بازرسان وزارت تعاون ، کار و ایمنی اجتماعی ، ثبت شده در سال 1399 است. کسانی که از آسیب های شغلی رنج می برند از نظر قانونی دچار 9295 تصادف هستند که 4.7 درصد کاهش نسبت به آمار اولیه گزارش شده در سال گذشته (9751 تصادف مرد) نشان می دهد.

مجموع صدمات شغلی منجر به مرگ 751 نفر و بیشترین تعداد صدمات و تلفات شغلی منجر به فعالیت های اقتصادی بین “ساخت و ساز” و “صنعتی (ساخت و ساز)” شد.

بر اساس این گزارش ، تعداد آسیب های شغلی ثبت شده توسط قانون کار پس از حادثه و فعالیت اقتصادی در سال 1398 بیش از 12 هزار و 800 مورد بود که به 9295 نفر رسید و روند کاهشی را نشان داد.

به گزارش تی تی آنلاین ، بر اساس ماده 91 قانون کار ، کارفرمایان موظفند ابزارها و منابع لازم را برای حفاظت از ایمنی و سلامت کارگران در محل کار تهیه و تهیه کنند. کارگران همچنین موظفند از مراقبت های شخصی و بیمارستان ها و بیمارستان ها به درستی استفاده کنند و دستورالعمل های مربوط به محیط کار خود را دنبال کنند.

کارشناسان ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه های ایمنی و بهداشت و حفاظت در برابر صدمات و حوادث ناشی از کار را توصیه می کنند. آنها کارگران را از خطرات کار و نحوه کار ایمن توصیه و آگاه می کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا