مرز پاکستان به روی کامیون‌های ایرانی باز شد

مرز پاکستان به روی کامیون‌های ایرانی باز شد

پس از پیگیری های کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران، موضوع صدور روادید برای رانندگان ایرانی و پاکستانی حل شد.

به گزارش تی تی آنلاین، اوایل خردادماه امسال، کمیسیون حمل و نقل بین المللی کمیسیون حمل و نقل سیستان و بلوچستان ایران، توسعه تعلیق روادید را به اتاق بازرگانی ابلاغ کرد و اتاق بازرگانی ایران پیگیری این موضوع را آغاز کرده است. .

سیدعلی حسینی، رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران – اتاق ایران درباره جزئیات این موضوع گفت: پس از بررسی اولیه موضوع، استعلامات و گفتگوهای لازم را با سازمان راهداری، وزارت امور خارجه و سایر ذی صلاح انجام دادیم. مسئولین”. و البته حتی با وجود مشکل رسانه ای، فشارها از هر دو طرف بسیار موفق بوده است و در پاسخ به واکنش سفیران پاکستانی ما، شاهد تلاش طرف مقابل برای حل مشکل هستیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که پیگیری ها در حال انجام است، طرف پاکستانی پرونده ای را برای بسته شدن روند صدور روادید اعلام کرده است که باید به برچسب انقضای ویزا ضمیمه شود. نکته حائز اهمیت این است که موضوع حمل و نقل در تمامی بخش های اقتصادی موثر است و روند مسدودسازی می تواند پیامدهای منفی بسیاری داشته باشد. در نتیجه، تلاش کرده‌ایم تمام امکانات خود را برای این فرآیند از سر بگیریم و یک لحظه به نتیجه بدهیم.

پس از رشد اقتصادی فعال، ممنوعیت صدور روادید برای رانندگان ایرانی در حالی صورت گرفت که بر اساس گزارش ها، ایران به مدت شش ماه برای رانندگان پاکستانی روادید صادر کرده و این روند ادامه دارد. بنابراین تعلیق روادید بر تراز تجاری کشور تأثیر منفی داشت و باید هر چه زودتر مشکل حل می شد.

حسینی ادامه داد: در نهایت پس از گذشت حدود یک هفته، سفارت پاکستان پاسخی برای حل اختلاف برای ما ارسال کرد و به نظر می‌رسد که رویه رانندگان ایرانی در تاریخ 27 خرداد تکرار شد. انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل استان سیستان و بلوچستان در نامه‌ای به این کمیسیون در تاریخ 10 خردادماه اعلام کرد: ما از این پاسخ‌های کمیسیون اتاق حمل‌ونقل ایران قانع نشده‌ایم و تا پایان آن را پیگیری کرده‌ایم. مشکل حل شد و آنچه او دید این روند را احیا کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا