علم و سلامت

تونل باد خارق العاده جینی‌ ها برای پرواز جنگنده های مافوق صوت / عکس

/ بزرگترین تونل باد جهان اکنون در جنوب غربی چین به بهره برداری می رسد تا آزمایشات تحقیقاتی نادر و پیشرفته اولتراسونیک را انجام دهد.

بر اساس گزارشی که توسط ساوت چاینا مورنینگ پست منتشر شده است، این مرکز می تواند شرایط پرواز آشفته را با سرعتی بین 2.5 تا 11.5 کیلومتر در ثانیه شبیه سازی کند که بیش از 33 برابر سرعت صوت است.

لیو ژیگو، رئیس این تیم تحقیقاتی از موسسه آیرودینامیک Hypervelocity تحت نظارت مرکز تحقیق و توسعه آیرودینامیک چین در میانیانگ، گفت: «ما بزرگترین تونل باد لوله انبساط پیستون آزاد با آنتالپی بالا را ساخته‌ایم.

آنتالپی اندازه گیری مقدار گرمای موجود در هوا یا مقدار کل انرژی موجود در یک سیستم در فشار و دمای ثابت است. آنتالپی مجموع انرژی داخلی یک سیستم و حاصل ضرب فشار و حجم آن است.

به گفته محققان، این فناوری پیشرفته که توسط یک دانشمند استرالیایی طراحی شده است، در نهایت از ماموریت های بیشتری پشتیبانی می کند، فضانوردان چینی را به ماه می فرستد و یک هواپیمای مافوق صوت را توسعه می دهد که می تواند در یک ساعت به هر نقطه از جهان سفر کند. من آن کار را انجام خواهم داد.

این تونل آزمایشی با قطر 80 سانتی متر (2.6 فوت) تقریباً دو برابر اندازه تاسیسات مشابه در دنیای غرب است که توسط محققان ادعا شده است. با نشان دادن سرعت فرار میدان گرانش زمین، آنها دریافتند که می توان از آن برای پروژه های مهندسی ملی مانند بازگشت کپسول فرود ماه، ورود به جو دنیای بیگانه با کاوشگر بین ستاره ای و توسعه مافوق صوت استفاده کرد. وسایل نقلیه

بیشتر بخوانید: قصر شگفت انگیزی که در آسمان چین ساخته شد!

به گفته محققان، استفاده مجدد کامل از این پیستون هزینه خدمات تونل باد را کاهش می دهد.

تونل باد بزرگ چینی هایی که قبل از مدل های غربی اسباب بازی هستند!

اما این پیستون 840 کیلوگرمی که سنگین ترین پیستونی است که در تونل باد استفاده شده است، مشکل دارد. این پیستون باید فشار هوای فشرده معادل 10000 برابر نیروی گرانش را در حین حرکت با سرعت تا 540 کیلومتر بر ساعت تحمل کند.

به گفته محققان چینی، این پیستون به دلیل طراحی خاص و استفاده از مواد جدید، آزمایش های مکرر و طاقت فرسا را ​​بدون آسیب تحمل کرده است.

5858

دکمه بازگشت به بالا