علم و سلامت

عکس | این خودرو شاسی‌بلند رویای پرواز را محقق کرد

طبق بیانیه مطبوعاتی این شرکت که در روز چهارشنبه منتشر شد، Aska A5 اولین مدل کاملاً کاربردی از خودروی الکتریکی است که قادر به برخاستن و فرود عمودی (eVTOL) است.

با این خودرو با یک بار شارژ می توانید 250 مایل را طی کنید. ASKA A5 به اندازه یک SUV و اولین خودروی برقی چهار نفره جهان است که با یک بار شارژ می تواند 100 مایل را طی کند.

گای کاپلینسکی، مدیرعامل ASKA گفت: «رونمایی ما در CES نشان‌دهنده چیزی است که هرگز در جهان انجام نشده است، اما مردم دهه‌ها رویای آن را داشته‌اند.

عکس این SUV رویای پرواز را به واقعیت تبدیل کرد

ASKA بسیار کاربردی است و برای عملکرد فقط به حداقل به روز رسانی در زیرساخت فعلی نیاز دارد. برای برخاستن یا فرود عمودی، این وسیله نقلیه فقط به یک فضای جمع و جور مانند سکوی هلیکوپتر یا بالگرد نیاز دارد. این وسیله نقلیه همچنین در پارکینگ های موجود جای می گیرد و می توان آن را در خانه و ایستگاه های شارژ شارژ کرد.

ASKA A5 یک سیستم قدرت اختصاصی است که یک بسته باتری لیتیوم یونی و یک موتور بنزینی داخلی را به حرکت در می آورد.

در حالت رانندگی، فناوری ASKA دارای چرخ های موتوری است که به چهار چرخ اجازه می دهد خارج از بدنه قرار گیرند. این ویژگی آیرودینامیک بهبود یافته و حداکثر فضای داخلی را فراهم می کند که به راحتی می تواند چهار مسافر را در خود جای دهد.

در حالت پرواز، بال‌ها وسیله نقلیه را با 6 روتور مستقر می‌کنند که به وسیله نقلیه اجازه می‌دهد به صورت عمودی بلند شود یا برخاست معمولی را انجام دهد. بال بزرگ برای سر خوردن، فرود صاف و بهره وری انرژی بهینه شده است، در حالی که موقعیت های روتور جداگانه برای کنترل خودرو استفاده می شود.

دو مثال بزنید

این بدان معناست که ASKA می تواند به دو روش بلند شود: برخاستن و فرود عمودی (VTOL) از فضاهای محدود مانند سکوی هلیکوپتر یا برخاستن و فرود معمولی که می تواند کارایی انرژی خودرو را بهبود بخشد.

عکس این SUV رویای پرواز را به واقعیت تبدیل کرد

227227

دکمه بازگشت به بالا