فرهنگ و هنر

  • با کارهای سخیف نمی‌توان چرخ سینما را چرخاند  

    با کارهای سخیف نمی توان چرخ سینما را چرخاند  

    به گزارش خبرگزاری تی تی آنلاین ابوالفضل همراه در گفت وگو با ایرنا با گریزی به دهه ۶۰ اظهار داشت: در دهه ۶۰ سینمای فاخری داشتیم؛ فیلم ها در انواع و اقسام ژانرها اعم از دفاع مقدس اجتماعی کمدی و سیاسی بودند. همه چیز داشتیم و دهه پرباری بود. مردم هم به سینما می رفتند و همه جا فیلم می دیدند و شکوفایی سینمای ایران در آن سال ها اتفاق افتاد و نه در قبل از انقلاب. او افزود: سینما به تمام معنا در دهه ۶۰ خودنمایی کرد. اما چرا نمی توانیم آن دهه را تکرار کنیم؟ می گوییم شاید بخشی به خاطر مخاطبان و هنرمندانی باشد که در این عرصه بیشتر ورود می کنند. حتی معتقدم خود متولیان باید یک ریل گذاری مناسب داشته باشند تا اتفاق های خوب رخ دهد. بازیگر «اخراجی ها» در پاسخ به این پرسش که اگر به شما پیشنهاد شود در این کارها بازی کنید آیا می پذیرید؟ گفت: به عنوان هنرمندی که دوست دارم متفاوت کار کنم نه. اما به عنوان فردی که در این شرایط باید خرج زندگی خودش را دربیاورد مجبور هستم بروم. اگر دیدید فردا سر یکی از این کارها رفتم خیلی تعجب نکنید. من اگر مجبور شوم تن به این کارها می …

  • می‌خواهم تا ۱۰۰ سالگی فیلم بازی کنم

    می خواهم تا ۱۰۰ سالگی فیلم بازی کنم

    آفتاب نیوز : ممکن است فیلم های «ماموریت غیرممکن» به پایان خود نزدیک شده باشد اما تام کروز به پایان ماموریت خود فکر نمی کند. به نقل از هالیوود ریپورتر تام کروز در مراسم اولین نمایش فیلم «روزشمار نهایی» در نیویورک قول داد که هرگز از انجام کار های اکشن دست نکشد. در حالی که این فیلم برای اولین بار در جشنواره کن به نمایش درآمد اکنون به سفر خود در سراسر جهان ادامه می دهد و یکشنبه شب در نیویورک به نمایش درآمد. در نمایش هشتمین فیلم از مجموعه فیلم های «ماموریت: غیرممکن» با عنوان «روز شمار نهایی» که آخرین حضور ایتن هانت با بازی کروز است وی روی فرش قرمز گفت: «این فینال است! بی دلیل به آن «فینال» نمی گویند.» ۲ سال پیش کروز گفته بود از هریسون فورد ۸۰ ساله الهام گرفته و می خواهد تا سن فورد به ساخت فیلم های «ماموریت غیرممکن» ادامه دهد. وقتی از وی درباره این نقل قول و اینکه آیا نظرش عوض شده سوال شد کروز ۶۲ ساله گفت: حرف من این بود که می خواهم تا ۸۰ سالگی ام فیلم بسازم؛ در واقع می خواهم تا ۱۰۰ سالگی ام به کار ادامه بدهم. وی افزود: من هرگز متوقف نخواهم …

  • نمایشی از آخرین اتحاد اعراب در مستند «سلاح نفت» و چند نکته از یک دیپلمات قدیمی

    نمایشی از آخرین اتحاد اعراب در مستند «سلاح نفت» و چند نکته از یک دیپلمات قدیمی

    فیلم مستند «سلاح نفت» در حالی از سوی خانه مستند ایران رونمایی شد که حمیدرضا آصفی سخنگوی پیشین وزارت امورخارجه با حضور در این مراسم به جنگ روایت ها اشاره و تاکید کرد: « ما در دنیا یکسری واقعیت هایی داریم که روزانه اتفاق می افتد اما روایتی که از آن واقعیت بیان می شود بسیار مهم است و مشکل ما دقیقا همین جاست. پس امروز جنگ روایت ها خیلی مهم است و کسی در این جنگ برنده است که بیشتر وقت می گذارد و جبهه واحد درست می کند». به گزارش تی تی آنلاین مراسم رونمایی از فیلم مستند «سلاح نفت» محصول جدید سازمان هنری اوج با حضور حمیدرضا آصفی سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه برگزار شد. در ابتدای این مراسم که در کافه فلسطین برگزار شد فیلم مستند «سلاح نفت» برای حضار اکران و سپس مصطفی شوقی -مدیر خانه مستند- در سخنان کوتاهی گفت: این اثر به واقعه ای مهم تاریخی می پردازد که می توان آن را هفت اکتبر سال ۱۹۷۳ نامید. واقعه ای که نتایج وسیعی را با خود به همراه داشت. وی افزود: ما در خانه مستند و اوج فیلم های زیادی با موضوع فلسطین و مقاومت ساخته ایم که مستند «سلاح نفت» هم یکی …

  • «رابین لرد تیلور» بازیگر برای نقش های خاص/ عکس

    «رابین لرد تیلور» بازیگر برای نقش های خاص/ عکس

    به گزارش خبرگزاری تی تی آنلاین رابین لرد تیلور در ۴ ژوئن ۱۹۷۸ در شهر شوی ویل آیووا ایالات متحده به دنیا آمد. او در خانواده ای با پیشینه ای متوسط بزرگ شد؛ پدرش رابرت هارمون تیلور کارمند بانک بود و مادرش مری سوزان تیلور معلم. رابین یک برادر کوچک تر به نام مایکل دارد. او در کودکی به تئاتر و نمایش های مدرسه ای علاقه مند شد و در دبیرستان نورت وست وسترن در آیووا فعالیت های نمایشی انجام داد. تیلور سپس در دانشگاه نورت وسترن در ایلینوی در رشته تئاتر تحصیل کرد و در سال ۲۰۰۰ مدرک کارشناسی خود را دریافت کرد. آغاز حرفه بازیگری به گزارش فرادید تیلور پس از فارغ التحصیلی به نیویورک نقل مکان کرد تا حرفه بازیگری را دنبال کند. او کار خود را با نقش های کوچک در تئاترهای آف-برادوی و سریال های تلویزیونی آغاز کرد. اولین حضور قابل توجه او در سریال «قانون و نظم» (Law & Order, ۲۰۰۵) بود که نقش مکمل ایفا کرد. او سپس در فیلم کمدی «پذیرفته شده» (Accepted, ۲۰۰۶) در کنار جاستین لانگ بازی کرد که موفقیت تجاری متوسطی داشت. تیلور در فیلم های مستقل مانند «زمین دیگر» (Another Earth, ۲۰۱۱) و «آیا ترجیح می دهی» (Would You …

  • بازی بعضی بازیگران را که می‌بینم، حس می‌کنم باید ول کنم، بروم حسابدار بشوم

    بازی بعضی بازیگران را که می بینم، حس می کنم باید ول کنم، بروم حسابدار بشوم

    آفتاب نیوز : شان پن در مصاحبه با «پادکست لویی تروکس» از جنیفر لارنس به عنوان آخرین ستاره سینما یاد کرد. پن و مجری این پادکست در این گفت و گو درباره چهره ها بحث می کردند. پن درباره ستاره شدن در سینما گفت: فکر می کنم ستاره های سینما با جنیفر لارنس تمام شدند. او احتمالاً آخرین ستاره سینما است. وی همچنین از تام کروز یاد کرد. کروز که این روز ها با «ماموریت: غیرممکن – روزشمار نهایی» حسابی مطرح است از نظر پن بازیگری درجه یک است و باید وی را به عنوان «مردی که در سطح بسیار بالایی به دنبال تعالی است» تحسین کرد. پن درباره کروز گفت: از برخی از فیلم ها مردم بیشتر قدردانی می کنند … اما او بازیگری بسیار خوب و همچنین یک هنرمند فوق العاده است. آن فیلم ها بدون حضور یک فرد خارق العاده در آن سطح ساخته نمی شوند. او حلقه مشترک بسیاری از آنهاست. این تصادفی نیست. او بدلکاری های خودش را انجام می دهد و احتمالا بهترین بدلکار دنیای سینماست. او باتجربه ترین فرد است. پن همچنین گفت: من بازی هایی از برخی بازیگران جوان می بینم که احساس می کنم باید کار را ول کنم و بروم …

  • اکبر نصراللهی: قواعد بازی رسانه‌ای عوض شده است

    اکبر نصراللهی: قواعد بازی رسانه ای عوض شده است

    اکبر نصراللهی ضمن انتقاد از «انتشار غیرحرفه ای دستاوردهای سازمانی» و «بحران روایت» در کشور گفت: «رسانه ها باید با آگاه سازی حساس سازی افکار عمومی و مطالبه گری هوشمندانه مسئولان و مردم را نسبت به ابعاد این چالش ها هوشیار کنند.» به گزارش تی تی آنلاین اکبر نصراللهی ـ رئیس دانشکدگان جامعه و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی ـ در نخستین اجلاس سراسری روابط عمومی های وزارت جهاد کشاورزی با هشدار درباره «انباشته شدن بحران های چندلایه» در بخش کشاورزی بهره گیری هوشمندانه از ظرفیت روابط عمومی و رسانه ها  برای حل آنها را خواستار شد. نصراللهی چالش های اصلی جهاد کشاورزی را در سه محور زیرساختی اقتصادی-مدیریتی و طبیعی دسته بندی کرد و گفت: «ناترازی آب و فرونشست زمین تشدید انتشار گازهای گلخانه ای تخریب جنگل ها و مراتع آلودگی هوا و ریزگردها فرسایش و شوری خاک ناپایداری تولید و برهم خوردن تعادل عرضه و قیمت ها کاهش درآمد کشاورزان مشکلات بازاریابی و قاچاق محصولات فقر سرمایه و موانع صادرات امنیت غذایی و ملی و محیط زیست و منابع طبیعی را نشانه رفته است.» نویسنده کتاب «راهنمای پوشش خبر در رسانه های حرفه ای» با اشاره به عوامل تخریب منابع طبیعی از قطع درختان و چرای بی رویه تا …

  • سینما، پرچمدار گفتمان مقاومت؛ ثبت بیش از هزار اثر در هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

    سینما، پرچمدار گفتمان مقاومت؛ ثبت بیش از هزار اثر در هجدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

    به گزارش خبرگزاری تی تی آنلاین از روابط عمومی هجدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت دبیر جشنواره با اشاره به بیش از شش ماه تلاش مستمر دبیرخانه برای برگزاری این رویداد فرهنگی گفت: «از دوره هفدهم به بعد تمرکز جشنواره بر بسط فرمی گفتمان مقاومت قرار گرفت چرا که امتداد محتوا در فرم ضرورتی اساسی برای پیشرفت سینمای مقاومت است.» وی با تاکید بر اینکه جشنواره مأموریت خود را فراتر از رقابت سینمایی تعریف کرده افزود: «مطالعات آسیب شناسانه نسبت به دوره های پیشین –که به عنوان جشنواره فیلم دفاع مقدس شناخته می شدند– ما را به بازتعریف نقش ها کارکردها و اهداف رساند. راهنمایی های بزرگان به ویژه سردار سلیمانی در این مسیر راهگشا بود.» غفاری قدیر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج گفتمان مقاومت اظهار داشت: «در این نگاه سینما به عنوان غایت دیده نمی شود بلکه ابزاری است برای طنین اندازی گفتمان مقاومت در سطح جهانی.» وی افزود: «شعار این دوره از جشنواره خون خواهی از مردم شریف غزه و آزادی قدس شریف است. تلاش ما بر آن بود تا با شفافیت سینما را به خدمت این گفتمان درآوریم نه آنکه در جذابیت های ظاهری سینما غرق شویم.» دبیر جشنواره با اشاره به …

  • روایت متفاوت مرضیه برومند از فیلم «مربای شیرین»!

    روایت متفاوت مرضیه برومند از فیلم «مربای شیرین»!

    آفتاب نیوز : نهمین نشست «کتاب و سینما» با عنوان «ادبیات کودک؛ رویای شیرین» پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور مرضیه برومند فرهاد توحیدی و مهرزاد دانش در سرای هنرگان کتاب سی وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد. مهرزاد دانش منتقد سینما و مدیر جلسه در ابتدای نشست گفت: مرضیه برومند از جمله چهره های مطرح و معتبر سینمای کودک و نوجوان و فرهاد توحیدی نیز یکی از پرکارترین فیلمنامه نویسان سینمای ایران در حوزه اقتباس ادبی است که تجربیات متعددی در این زمینه دارد. دانش اظهار کرد: برومند فعالیت های متنوعی در ژانر کودک و نوجوان انجام داده و فیلم هایی مانند «مربای شیرین» که فیلمنامه آن توسط فرهاد توحیدی نوشته شده نمونه بارزی از این فعالیت ها هستند. در تمامی آثار کارگردانی شده توسط برومند امضای شخصی او دیده می شود و نوعی فرمت مشخص در آثارش جریان دارد. فرهاد توحیدی درباره همکاری خود با مرضیه برومند گفت: خانم برومند با نویسنده های زیادی کار کرده اند اما همکاری های پیوسته او با عده کمی از نویسندگان تداوم پیدا کرده است. همه سینماگران بزرگ امضای شخصی خاص خود را دارند مثل اصطلاح «فیلم هیچکاکی» که به سبک خاص آلفرد هیچکاک اشاره دارد. او ادامه داد: سینماگر …

  • دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس دانشکده تخصصی روابط عمومی را در دستور کار قرار داد

    دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس دانشکده تخصصی روابط عمومی را در دستور کار قرار داد

    رئیس دانشکدگان جامعه و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر نقش راهبردی روابط عمومی ها در هدایت افکار عمومی و مقابله با جنگ شناختی از برنامه ریزی برای تأسیس دانشکده تخصصی روابط عمومی خبر داد. به گزارش تی تی آنلاین دکتر اکبر نصراللهی در مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی با اشاره به اجرای «نظام نامه جدید دانشی» و طرح تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس رویکرد تحولی ریاست دانشگاه ساختار دانشگاه باید پاسخ گوی مسائل و چالش های کشور باشد. در این راستا اعضای هیئت علمی علاوه بر ایفای نقش آموزشی ملزم به فعالیت پژوهشی و فناورانه در قالب دانشکده های مأموریت محور هستند؛ دانشکده هایی که بر حل مسائل پیچیده چندوجهی و آینده نگر جامعه متمرکز خواهند بود. وی با اشاره به یکی از چالش های اصلی کشور اظهار کرد: ناکارآمدی روابط عمومی ها به یک بحران تبدیل شده است و برای مقابله با این بحران تأسیس دانشکده روابط عمومی در دستور کار دانشکدگان جامعه و رسانه قرار دارد که در صورت تاسیس آن شناسایی و حل چالش ها و مشکلات روابط عمومی ها و توانمندسازی مدیران و کارکنان آن در سراسر کشور به صورت شبکه های مشارکتی و هم افزا …

  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب؛ بدون تبلیغ مثل هر سال

    نمایشگاه بین المللی کتاب؛ بدون تبلیغ مثل هر سال

    سمیه تاج الدین: ساعت حدود ده صبح است از متروی مصلی پیاده می شوم. امروز خبری از تکه مقواهای قهوه ای رنگ که با خطی کج و کوله و یک فلش قرمز نوشته شده به سمت نمایشگاه کتاب خبری نیست. گویا بعد از دو سه روز یادشان افتاد که باید به مخاطب احترام بگذارند و تابلوهای پرینت گرفته شده در ایستگاه ها و جاهای مختلف نصب شود. وارد محوطه ی نمایشگاه می شوم. وسط هفته است استقبال بد نیست. به سمت شبستان می روم. بخش ناشران عمومی. غرفه ها و سالن ها شماره گذاری شده اند؛ اما خیلی منظم به نظر نمی رسند. از یکی دو تا ناشر که جلوی ورودی هستند سوال می کنم چیدمان ناشران بر اساس حروف الفباست؟ که می گویند: چندان از روی حروف الفبا نیست. چیدمان ها درهم است.  از اطلاعات نقشه ی نمایشگاه را می گیرم. چند روز پیش هنوز چاپ نشده بود و در به در دنبال نقشه بودم امروز به زور به هر کسی دو تا دو تا می دهند. غرفه ها سروسامان گرفته اند. برخی از ناشرها مخاطبی ندارند. ناشرهای معروف تر جمعیت بیشتری دارند. امروز دانش آموزان به چشم می آیند. در روزهای آخر سال تحصیلی مدرسه را تعطیل کرده …

دکمه بازگشت به بالا