علم و سلامت

آغاز معاینات پزشکی زائران حج امسال/ ممانعت از اعزام مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از آغاز عملیات معاینه نام خدا و گفت: با توجه به شرایط از تاج و در مورد آخرین وضعیت حج امسال اگر استرالیا دچار ناتوانی جسمی و یا بیماری های زمینه ای که ممکن است در صورت ابتلا به کرونا در معرض خطر قرار داده و حداقل برای این سال از اعزام خود به ادعای خروج می شود.

دکتر طاهر صلح در گفت و گو با یاهو! در حالی که با اشاره به قطعی نبودن از وضعیت حج امسال و گفته است که در این راستا انتظار برای اعلام دولت سعودی ما هنوز در مورد اقدامات و مقررات پزشکی انجام می شود ارسال به زائران برای این وضعیت گفت: با توجه به هماهنگی انجام شده با سازمان حج و زیارت و با اعلام نام پزشکان کاروان از طرف استانی مرکز پزشکی هلال احمر در این استان و ارسال دستورالعمل. عملیات شروع امتحانات زائران از دو روز گذشته آغاز شده است و همکاران ما از دو روز گذشته مجاز به شروع امتحانات با توجه به دستورالعمل که در آنها نوشته شده ، هستند.

ابلاغ دستورالعمل معاینات زائران به پزشکان کاروان مطابق با شرایط کرونا

ممانعت از اعزام افراد معلول و بیماران مبتلا به بیماری های زمینه ای

وی افزود: در دستورالعمل امسال در بیماری های زمینه ای ، قلبی_عروقی و ریه بیشتر تاکید کرده اند. ترجیحا با توجه به شرایط به وجود تاج همکاران پزشک ما آغاز امتحانات ماژول. قرار داده است با دقت بیشتری این عمل را انجام داده و شرایط خاص را در نظر بگیرید. دستورالعمل های خاص با توجه به شرایط کرونایی آنها داده شده است تا اگر چه روسیه دچار ناتوانی جسمی و یا بیماری های زمینه ای هستند که ممکن است در صورت ابتلا به کرونا در معرض خطر و سقوط حداقل برای این سال از اعزام خود را زیارت حاضر به بازی می آید و افرادی که فراهم آوردن شرایط برای تصویب آنها. در میان زائران بود.

معرفی ۲۴۸ دکتر برای عملیات حج امسال

صلح بیان کرد که پس از ۲۴۸ دکتر برای عملیات حج معرفی شده است ” گفت: البته با توجه به ظرفیت های کاروان و در صورت افزایش ظرفیت کاروان و تعدادی از دیگران اضافه خواهد شد.

او در مورد سنگ های مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در تزریق واکسن مننژیت و آنفلوانزا برای زائران حج, است, با توجه به پروتکل و با توجه به دستورالعمل های خاص برای تزریق واکسن وجود ندارد با توجه به سال ها قبل از این دستورالعمل نیاز به تزریق واکسن مننژیت با توجه به این نیست که در گذشته وجود دارد و همکاران در جریان هستند به محض اتمام معاینات زائرین و تایید استطاعت با جسمی ، زائران توضیح داده شود که برای تزریق واکسن مننژیت مراجعه کنید.

سلام ادامه داد: در زمینه واکسن آنفلوانزا شما باید ببینید که این شرایط است که به جلو می رود. البته در این زمینه دستورالعمل های جدید توصیه خاصی وجود ندارد. هر چند که سال قبل از آن توصیه می شود افرادی که می توانند این واکسن را تزریق کنند. در همان زمان با توجه به اینکه در این سال HIV بیماران شدید ریوی و نقص ایمنی در این گروه از زائران را نمی خواهدو غیره. فعلا توصیه برای یک واکسن پنوموواکس که در سال گذشته برای زائران به شما ارائه دهد. ما به جز این مورد برای افراد خاصی است. در ضمن تزریق واکسن مننژیت به عنوان سال قبل از یکی از الزامات تایید استطاعت جسمی زائران آن پیشنهاد شده است که برای تزریق مراکز برای انجام واکسیناسیون مراجعه کنید. جزئیات این مقدار واکسن مننژیت به مراقبت های بهداشتی هلال احمر آنها را اعلام کرد اما این واکسن در حال حاضر در دسترس است و اگر مورد تایید استطاعت جسمی زائران می توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه می کند.

ارائه تدریجی داروهای مورد نیاز با توجه به قطعی نیست وضعیت حج امسال

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ، در مورد وضعیت دپوی دارو و تجهیزات پزشکی در عربستان سعودی نیز گفت: مرکز پزشکی از هاج دارو و تجهیزات مورد نیاز را به عربستان ارسال می کند بسیار کرایه و در انگلستان در اختیار کاروان های اعزامی از ما قرار می گیرد. ۸۰ تا ۸۵ درصد پروتکل دارویی به عنوان سال های گذشته. علاوه بر آن در این سال به دلیل این موضوع از تاج ، ترتیبات ویژه ای به خصوص در زمینه تامین و ارسال تجهیزات ایمنی مانند ماسک و تجهیزات مورد نیاز از جمله ایده است. البته با توجه به این که عربستان سعودی در اعلام قطعی برگزاری حج اغلب تاخیر شد و هنوز وضعیت قطعی آن را اعلام نکرد ارائه داروها برای خرد کردن خرد کردن انجام شده است و آمار و ارقام آن هنوز نهایی نشده است و در طول یکی دو هفته آینده که وضعیت نهایی است., آمار مربوط به دارو و تجهیزات برای تبلیغ اما داروها و تجهیزات مورد نیاز به صورت تدریجی خرید, آماده سازی و بسته می شود.

صلح بیان کرد که منظور این اولیه برای یک شرکت دارویی آماده است و به محض تامین و بسته بندی آن شروع می شود. تاکید کرد: در این سال به طور معمول با توجه به دستورالعمل امتحانات ، افرادی که دچار بیماری زمینه ای یا نقص سیستم ایمنی هستند ، در این سال به دلیل سلامت خود را اعزام نمی شوند. زیرا ممکن است در معرض خطر است. در همان زمان بود که دولت سعودی به طور رسمی از وضعیت حج به کشورهای اسلامی اعلام کند اما هنوز اعلام نشده و منتظر خبر قطعی, عربستان سعودی, ما می بینیم که بعد از اعلام آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا