علم و سلامت

اسراییل و اشتباه تاکتیکی – تی تی آنلاین

این روزنامه قدیمی‌ترین روزنامه اسرائیل است و به گفته دایره المعارف بریتانیکا، زیباترین و باسوادترین خوانندگان است. این سرمقاله از بسیاری جهات مهم است.

درست یک روز قبل از انتشار مقاله ای در روزنامه هاآرتص، عملکرد 4300 جایگاه سوخت در ایران مختل شد و تحویل سوخت در جایگاه ها متوقف شد. علت این حادثه که مردم ایران را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است، مدتی است که در هاله ای از ابهام قرار دارد تا اینکه خبرگزاری آنلاین تی تی آنلاین که بیشتر با دیگران آشناست، از احتمال حمله سایبری صحبت کرد. در نهایت دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران در گفت‌وگو با تلویزیون گفت که ممکن است حمله سایبری به گازهای گلخانه‌ای در کشور رخ دهد، اما هنوز برای اعلام جزئیات زود است. خبرگزاری آنلاین تی تی آنلاین بار دیگر اولین خبرگزاریی بود که اخیرا مطلبی را در روزنامه هاآرتص منتشر کرد.

تاریخچه حملات سایبری اسرائیل در ایران

اسرائیل قبلاً در چندین حمله سایبری در ایران دست داشته است.

نیروگاه اتمی بوشهر: شاید اولین قربانی حمله سایبری اسرائیل به ایران خروجی استاکس نت و نیروگاه اتمی بوشهر باشد. بدافزار Stuxent توسط دولت های آمریکا و اسرائیل ایجاد شد که در سال 2010 به تاسیسات هسته ای ایران به ویژه نیروگاه بوشهر حمله کردند. Yahoo News بعداً اعلام کرد که هدف از به اصطلاح “بازی های المپیک” نابودی برنامه هسته ای ایران نخواهد بود. اما برای جلوگیری از خرید موقت و لذت بردن از تلاش برای برقراری تماس های دیپلماتیک. ادوارد اسنودن، کارمند سابق سیا که چندین اسناد مربوط به فعالیت های اطلاعاتی ایالات متحده را منتشر کرده است، در مصاحبه با اشپیگل گفت که این بدافزار با همکاری امنیت ملی ایالات متحده و اسرائیل ایجاد شده است.

– زیرساخت‌های مخابراتی: در سال 1397، حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس انجمن زیرساخت‌های ارتباطات، در توئیتی درباره «تهاجم» برخی زیرساخت‌های ارتباطی اعلام کرد که اسرائیل منشأ این حملات است. به گفته غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، حملات سایبری با استفاده از ویروس «نسل جدید استاکسونت» در «چند قسمت» مورد استفاده قرار گرفته است.

– تأسیسات نظامی پارچین: در 25 آگوست 1999 انفجاری در یک مرکز نظامی در پارچین رخ داد. روز بعد، زوئی یازکلی، تحلیلگر سیاسی کانال 13 تلویزیون اسرائیل، گفت که انفجار شب گذشته در پارچین تهران “یک حمله سایبری” به نظر می رسد.

– تاسیسات هسته ای نطنز: 21 فروردین ماه سال جاری حادثه ای در تاسیسات هسته ای نطنز رخ داد. دولت اسرائیل کانادا روز یکشنبه (12 آوریل) اعلام کرد که “حادثه” در تاسیسات هسته ای نطنز به نفع اسرائیل بوده و نتیجه “حمله سایبری جدید به ایران” بوده است.

– توانمندی های بندر شهید رجایی: در 20 اردیبهشت ماه سال جاری حمله به تاسیسات آبی و جاده ای بندر شهید رجایی به پایان رسید. روز دوشنبه 19 مه، یک مقام دولت آمریکا که نامش فاش نشده در واشنگتن پست به نقل از مقامات ناشناس “دولت خارجی” گفته است که حمله سایبری اخیر به تاسیسات آبی و جاده‌های بندر شهید رجایی در استان هرمزگان ممکن است رخ داده باشد. اسرائيل.

البته حملات قبلی اسرائیل به کشورمان احتمالاً محدود به این موارد نبوده است.

شباهت دو اتفاق و یک نکته عجیب

در 18 جولای امسال اختلالی جهانی در سیستم‌های ریلی رخ داد که باعث تاخیر یا حتی لغو فعالیت صدها قطار، ورودی و خروجی، مراکز خرید بلیط، خدمات حمل‌ونقل و مسافر و سایت شرکت راه‌آهن شد. تو در مصیبت ها یافت شدی. خبرگزاری آنلاین تی تی آنلاین در همان روز با انتشار تصویری از ایستگاه راه‌آهن ایران، از اختلال در سیستم جهانی ریلی جامعه ریلی خبر داد که هرج‌ومرج بی‌سابقه‌ای در ایستگاه‌های قطار ایجاد کرد. روی جدول اطلاعات سیگنال اتوبوس پیام «تاخیر قطارها به دلیل حمله سایبری» ظاهر شد. این پیام شامل یک شماره تلفن نیز می باشد.

اما نکته شگفت‌انگیز در مورد حمله سایبری هفته گذشته این بود که همین تعداد در اخبار مربوط به حمله سایبری اخیر به پمپ بنزین‌ها نیز روی صفحه نمایش ظاهر شد.

این شباهت یک نکته بسیار ظریف داشت. بررسی حمله چهار ماه پیش امنیت سایبری آمریکایی – اسرائیلی “چکپوینت” در ارتباط با یک سیستم رایانه ای باعث حواس پرتی گسترده در گروه حمله سایبری شرکت راه آهن ایران به نام “ایندیرا” شد. نیازی به حمله اسرائیل به یک گروه مشکوک دزدان دریایی نبود.

پس در این مقایسه، اندکی نگرانی نکته مهمی را آشکار می کند. اسرائیل تاکید کرده است که حمله اخیر ضروری است، در حالی که پیام‌های متنی در حمله اخیر شباهت قطعی به پیام‌های متنی قبل از حمله دارند و منطقاً اسرائیل نمی‌تواند کاری را که بعداً ادعا می‌کند انجام دهد. با توجیه این قیاس با انتقام تصادف. از اینجا معلوم می شود که هر دو کار اسرائیل بوده است و در مورد اول اسرائیل به دروغ مسئولیت را بر عهده گرفته است یا هیچ یک از این دو حمله کار اسرائیل نیست و در این زمان اسرائیل به دروغ ادعا کرده که کار آنهاست. به ویژه، رویکرد هر دو طرف آسیب رساندن به پلت فرم خدمات عمومی است و هیچ یک از آنها به موضوع نظامی که هاآرتص اخیراً اذعان کرده است، نمی پردازد.

آیا دولت اسرائیل با مردم ایران دشمنی دارد؟

جامعه شناسان می گویند: می توان افکار عمومی جامعه را در انتقام گیری از دشمن، در دعوای غیر نظامی راضی کرد و یا دشمن را به شیوه های انتقام جویانه در زندگی روزمره مردم توجیه کرد. باورش دردناکه بزرگان به یاد دارند زمانی که رژیم بعث عراق در یک منطقه جنگی مستاصل بود و با کمک مناطق بزرگ به طور تصادفی هدف موشک‌های اسکاد بی قرار می‌گرفت، برخی به تدریج «پاسخ موشکی» را سرودند. این نیاز در برخی موارد نشان داده شده است. ممکن است انتظار انتقام گیری وجود داشته باشد. اما شکی نیست که سرزمینی که برای اولین بار به مردم آسیب می زند، منفورتر از قبل خواهد شد.

تا آنجا که می دانیم، خدمات زیرساخت عمومی که به طور مستقیم با امنیت و امنیت همه مردم ارتباط دارد، هرگز در ایران، اسرائیل و حتی در ایالات متحده یک حمله سایبری نبوده است. البته ایران در مورد سایبری در مقیاس جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و دو سال پیش وزارت امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای درباره حمله سایبری ایران هشدار داد و گفت: «ایران یک تهدید جعلی قوی دارد که تهدیدی برای ایالات متحده است. در این بیانیه آمده است: «باشه.» برخی از تصاویر زیرساختی برای زمان مشخص، «بنابراین، رفتار اسرائیل نه تنها می تواند پیشگیرانه و نه حتی تلافی جویانه، بلکه به عنوان ابتکاری برای آسیب رساندن به امنیت و آرامش مردم ایران باشد.

معضل مشکلات ناشی از شروع زیرساخت های عمومی را نمی توان مانند مسائل ناشی از تحریم های همجنس گرایان دانست و در هر دو صورت می توان نارضایتی عمومی را ابزاری دانست که تأثیر یکسانی بر موضوع دارد. . حساب را فشار دهید برخی می‌توانند تحریم‌ها و مشکلاتشان را به تصمیم‌های سیاسی نسبت دهند و به صلاحدید خود یا در سیاست آن را کنار بگذارند، اما چه کسی می‌تواند تصدیق کند که مردان در شیوه تلافی‌جویی، دشمن و دجال محسوب نمی‌شوند؟

ایرانیان که اکنون هشتصد مرد در جنگ بودند، نشان داده بودند که در مقاومت در برابر محاصره کشورشان متحد هستند و روز به روز متحدتر می شوند. بنابراین انتظار خطای تاکتیکی جای تعجب نیست که اگر امنیت عمومی مردم هدف کشور متخاصم قرار گیرد، مردم به دلیل نارضایتی از حرکت نظام این کار را انجام دهند. این بیانیه در تضاد کامل با پیام های دوستانه ای است که دولت اسرائیل گاها سعی در ارسال آن به مردم ایران دارد.

آب طوفانی و اینترنت ملی!

من همیشه تاکید کرده ام که به جای نام مستعار شبکه ملی اینترنت (قطع اینترنت جهانی) از انتهای شبکه ملی اطلاعات (ایجاد شبکه مستقلی که در آن سازمان های اطلاعاتی مستقل و سازمان ها و خدمات دولتی محافظت می شوند. اینترنت) استفاده کنید، همانطور که وزیر سابق فناوری اطلاعات تایید کرده و اساسا بعداً دروغ گفته است. با این حال، زمان حمله سایبری اخیر با اینترنت آی پد نیز در کشور ما موضوع مهمی است. در روزهای اخیر، سیاست حقوق کاربران حفاظت از فضای مجازی برای کمیته کاربران محفوظ بوده که اکنون در حال تصمیم گیری نهایی است. افکار عمومی به تدریج این استراتژی را توسعه می دهد و اگر دسترسی مردم به اینترنت در اینترنت عمداً وعده های آنها را ضعیف یا محدود کرده است، مخالفان متعددی از جمله آقای آقاتهرانی نماینده مردم تهران دارد. هیئت مشاوران اسلامی و یکی از موافقان این شورا نیز به پیچیدگی آنها اذعان داشتند.

تقارن موقت این سایبری با شرایطی که عده ای به دنبال شبکه ملی در سایه طراحی شبکه ملی هستند، این احتمال را در کنار سایر احتمالات، تقویت می کند که موافقان از این محدودیت سایبری استفاده کنند. حمله هدف ضروری: علاوه بر امنیت و امنیت افراد حمله کننده مستقیم، قطعا در مخالفت با محدودیت های ساختمانی بی تاثیر نیستند.

1717

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا