علم و سلامت

اظهارات طراح واکسن “کووپارس” درباره واریانت “اُمیکرون” کرونا

مدیر تحقیقات و توسعه واکسن و طراح سرم و واکسن رازی گفت: گروه های ایمنی نسبت به قبل از شروع بیماری عروق کرونا قلب هوشیارتر شده اند.

به گزارش تی تی آنلاین و به نقل از روابط عمومی موسسه دکتر رازی سیدرضا بنی هاشمی با بیان اینکه در تمام تاریخ همواره جنگ بین سیستم ایمنی و ویروس وجود داشته است، برای هر دو تحول مهم بوده است. : سیستم های بهداشتی نیاز به توسعه دارند و پیشرفت های دیگر در سایر سیستم ها راه بسیار خوبی برای انجام این کمپین ها است.

این مورد با اشاره به پیامد همه‌گیری تاج در دو سال اخیر، تغییراتی در سیستم ایمنی بدن در برابر این ویروس و نوع جدید کووید 19 (Omicron) نشان داد و گفت: سیستم ایمنی از قبل وجود دارد، دو سال قبل از شیوع. ” او کووید نیست و همانطور که می دانید علم از بیماری های طبیعی و اطلاعاتی که از طریق واکسیناسیون به سیستم ایمنی منتقل می شود آموخته است، این سیستم فعال تر، قوی تر و مجهزتر شده است و مانند یک بیماری تهدید کننده اولیه ، بسته است و ضعیف نیست.

وی افزود: تغییرات در نوع Amicron در سایت‌های RBD و NTD و همچنین سایت‌های NSP 6، N و S1/S2 شکاف کوره، همگی با هدف افزایش تکثیر ویروس و بیماری‌زایی است، زیرا ویروس از سیستم ایمنی فرار می‌کند. همچنین الگوی خود را تغییر می دهد.” پاسخ های ارتش امنیتی که اکنون با نسخه بالاتر و چندین تیر ظاهر می شود، چاره ای ندارد.

رازی کوپارس طراح واکسن ادامه داد: این تغییر تاکتیک ناشی از ویروس که احتمالاً برای خود پروتئین مضر است، به گیرنده ACE2 متصل می شود و بخش حساس تری از RBD برای تقویت سیستم ایمنی و افزایش اتصال آن است. نیرو و شدت.”

بنی هاشمی با اشاره به افزایش بیان RBD به دلیل تغییر در گلیکوزیلاسیون سطح پس از جهش گفت: اولی گلیکوزیلاسیون RBD را مهار می کند و این مهار از عفونت جلوگیری می کند.

رازی گفت: به یاد داشته باشید که ویروس باید به نوع غالب تبدیل شود، آمیکرون علاوه بر سیستم ایمنی ارتش باید با رقیب خود یعنی انواع دلتا و دلتا پلاس مبارزه کند و این فقط یک مبارزه است. از نظر تحقیق و توسعه، انواع دلتا با انواع آلفا و بتا یکسان نیستند و بعید به نظر می رسد که دلتا به راحتی از انواع و گونه های غالب صعود کند.

وی تغییرات عمیق ویروس را به عنوان عاملی در واکسن‌های موثر بر ایمنی همورال و همچنین آنتی‌بادی‌های مونوکلونال (برای درمان) برنامه‌ریزی کرد و افزود: واکسن‌هایی که هم ایمنی همورال و سلولی را فعال می‌کنند در درجه اول در این امر نقش دارند. ترویری

بنی هاشمی تصریح کرد: موضوع این است که اگر دو سال پیش این ویروس با سیستم ایمنی اصلی ووهان شناسایی می شد، میزان مرگ و میر آن 6 برابر امروز بود.

وی افزود: امروز این دغدغه جایی ندارد و به لطف خدا با واکسیناسیون و سلامت طبیعی این مشکل برطرف شده است.

مدیر تحقیق و توسعه موسسه رازی با یادآوری نکات مهمی در خصوص واکسن و واکسیناسیون، بر انجام هر چه سریعتر واکسیناسیون افراد واجد شرایط تاکید کرد و گفت: برای این مهم باید از واکسن های موثر استفاده شود.

وی گفت: “به دلیل جهش واقعی در RBD، واکسن هایی که فقط بر اساس RBD هستند یا واکسن هایی که گاهی ساختار و سطح RBD را مختل می کنند، در این کمپین آلوده کننده ویروس ناموفق بوده اند.”

بنی هاشمی چرخه دوز تزریقی را مهم خواند و تاکید کرد: افرادی که روی پلت فرم سینوفارم واکسن دریافت کرده اند سه تا چهار ماه پس از دریافت نوبت دوم مصرف کنند.

رازی کوپارس، طراح واکسن می‌گوید: «این ممکن است گزینه نهایی نباشد و در سال‌های آینده به یک طعم جدید نیاز باشد». در صورت لزوم، واکسن های ویروسی یا بازهای ناقل را برای نمونه برداری از نمونه غیرفعال کنید.

کنترل و قرنطینه برنامه ریزی شده برای مرزهای ورودی بدون رزرو ضروری و تایید شده: افرادی که از کشورهای جدید با مشکوک به تغییر کشور وارد ایران می شوند باید به مدت دو هفته در مناطق انفرادی نگهداری شوند.

مؤسسه تحقیقات واکسن تیغ ​​و اپیدمیولوژی که بر تشویق مردم به رعایت فاصله اجتماعی، پرسنل و اقدام منطقی در خصوص واکسیناسیون افراد زیر 7 سال تاکید دارد، یادآور می شود: در صورت رعایت این خطرات و پروتکل ها، اقدام خواهیم کرد. مشکلی نداشته باشد .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا