بیوگرافی هنگامه قاضیانی بازیگر سریال پدر گواردیولا

بیوگرافی هنگامه قاضیانی بازیگر سریال پدر گواردیولا

هنگامه قاضیانی بازیگر در 9 اردیبهشت 1349 در مشهد به دنیا آمد. او همچنین خواننده و مترجم است. وی دارای لیسانس جغرافیا، علوم اجتماعی و اقتصاد از دانشگاه آزاد است. او همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد در فلسفه غرب از دانشگاه سانفرانسیسکو است.

بازیگری را از 30 سالگی شروع کرد

او برای اولین بار در 30 سالگی بازی کرد. در سال ۱۳۷۹ اولین بازی خود را در فیلم سایه روشن انجام داد.

دلیل اینکه او در 30 سالگی کمی کار را شروع کرد، توصیه خانواده پدرش است که آنها هم این کار را شروع کردند. او خودش قبل از اینکه در 22 سالگی به آمریکا برود علاقه زیادی به هنر داشت.

داستان ازدواج و طلاق

هنگامه قاضیانی در سنین پایین ازدواج کرد و جزئیاتی از نحوه آشنایی او با همسرش منتشر نشده است. او 19 ساله بود و تنها پسرش را به دنیا آورد که پسری به نام اشکان بود و بعد از 5 سال پسرش 5 ساله شد و از شوهرش طلاق گرفت.

او درباره طلاق گفت:

من خانمی 24 ساله با یک بچه 5 ساله بودم و در آن زمان تمام آرزوهایم بر باد رفت، هرچند این شکست برایم فرصت بزرگی محسوب می شد. برای من بعد از طلاق خیلی سخت بود که می خواستم زن و مرد باشم و اگر بخواهید زن و مرد باشید باعث تکرار شخصیت انسان می شود. برای من خیلی سخت و تلخ بود..

حالا که پسرش خیلی وقته بزرگ شده، اشکان از رابطه اش با پسرش می گوید، چون هیچ دروغی بین من و پسرم وجود ندارد، رابطه ما خوب پیش می رود. گاهی اوقات گفتن حقیقت ممکن است آزاردهنده باشد، اما مهم این است که ما هرگز دروغ نگوییم.

او درباره رابطه اش با پسرش می گوید:

رابطه من با اشکان همیشه مثل مادر و بچه نبود. گاهی مادرش بودم، گاهی خواهرش، و گاهی بهترین دوستش بودم. فکر می کنم اشکین همین احساس را نسبت به من دارد.

اولین فیلم

در سال ۱۳۷۹ اولین نقش خود را در فیلم سایه روشن به کارگردانی حسن هدایت بازی کرد و سپس به کار تئاتر پرداخت و با نمایش مثل خون در استیک کاری از گروه تئاتر لیو برای اولین بار وارد تئاتر شد.

ترجمه و داوری

او همچنین مترجم و نویسنده کتاب های «لاندو د لا ایندیانو»، «قانون مرد سفیدپوست» نوشته ویلکومت واشبرن است و البته به عنوان داور در جشنواره وارنا بلغارستان شرکت کرده است.

هنگام قاضیانی آواز می خواند

وی در آذرماه ۱۳۹۳ با اجرای قطعات خاطره انگیز موسیقی ایرانی با تنظیم و خوانندگی رضا تاجبخش کنسرت بانوان را در تالار وحدت به عنوان خواننده اجرا کرد.

جایزه سیمرغ

او نقش یک زن خانه دار در شهر را بازی می کند که به زندگی با همسرش در مناسبات شهری تهران امروزی شک دارد. برگرفته از ششمین جشنواره فیلم فجر در سال 1395.

سیمرغ

در سال 1392 در 2 فیلم میگرن به کارگردانی مانلی شجاعی فرد و روزهای زندگی به کارگردانی شیخ تعدی ایفای نقش کرد و برای بازی در سیمرغ کریستال روزهای زندگی نامزد بهترین بازیگر زن از سی امین جشنواره فیلم فازور شد.

روزهای زندگی نه تنها برای هنگامه قاضیانی تجلیل شد، بلکه این فیلم برای دریافت دیپلم افتخار بهترین فیلم، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری، سیمرغ بلورین بهترین کیفیت انتخاب شد. در این زمینه سیمرغ کریستال بهترین گریم و دیپلم افتخار بهترین دوبله دریافت کرد و فیلم در نیمه اول سال اکران شد، هرچند فیلم در اکران عمومی چندان موفق نبود.

جراحی زیبایی

او هرگز جراحی زیبایی انجام نداده است و خودش می گوید که از چین و چروک و خطوط روی صورتش خوشش می آید زیرا نشان می دهد از کجا آمده ام و قدرتم را نشان می دهد. او می گوید که از عکس هایی که اخیرا از دوران کودکی اش گرفته شده است، خوشش می آید.

علاقه مند به رقص و آواز خواندن

او از کودکی به رقص علاقه داشت. از 6 سالگی علاقه اش به موسیقی بیشتر شد و مدام می رقصید. آنقدر از این دو کار لذت می برد که ترجیح می دهد همیشه در خانه نباشد تا بتواند راحت بخواند و برقصد.

سریال هم گناه

هنگامه قاضینی در سریال هم گه به ​​کارگردانی مصطفی کیایی از شبکه نمایش خانگی به ایفای نقش پرداخت. او در این سریال به همراه پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، محسن کیایی، رویا تیموریان و مسعود راگان بازی کرده است. پخش این سریال در مارس 1998 آغاز شد.

شرکت در اعتراضات سراسری سال 1401

در آبان 1401 در خیابان های تهران ویدئویی از خود با موهای گشاد و موهای بسته منتشر کرد.

یک روز پس از انتشار این ویدئو، خبر دستگیری و احضار وی در فضای مجازی منتشر شد. در همین زمان کتایون ریاحی نیز دستگیر شد.

خداحافظی با بازیگری

او در خرداد 1402 با بازیگری خداحافظی کرد و اعلام کرد که دره در هیچ پروژه بازیگری شرکت نخواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا