تزریق ژل به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

احتمالا عبارت ژل گونه و ژل صورت را زیاد شنیده باشید. تزریق ژل به گونه و صورت یکی از پرطرفدارترین روش‌های زیبایی در میان خانم‌ها و حتی آقایان است. این روش برای لیفت گونه، افزایش حجم آن و از بین بردن چین و چروک بسیار مناسب است. این فیلرها هر ساله محبوب‌تر می‌شوند. اما نباید به عوارض جانبی ژل گونه بی‌تفاوت بود. در ادامه بهترین برند ژل گونه و روش‌های کاهش عوارض آن را توضیح می‌دهیم. برای تزریق ژل لب  و ژل گونه بهتر است، با چند پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی مشاوره داشته باشید. سوالات و نگرانی‌های خود را با پزشک درمیان بگذارید. انتخاب متخصص باتجربه و حرفه‌ای بهترین نتیجه را ایجاد می‌کند.

تزریق ژل گونه چیست؟

با افرایش سن حجم گونه‌ها از بین رفته و پوست صورت افتاده می‌شود.  ژل گونه یک روش است، که حجم ناحیه اطراف استخوان گونه را افزایش می‌دهد. در این حالت استخوان گونه واضح‌تر دیده می‌شود. با تزریق فیلر در زیر پوست و افزایش حجم، چین و چروک و خطوط ریز صورت برطرف می‌شوند. اگر به دنبال هستید، این روش یکی از روش‌های محبوب در این روزها است.

ژل گونه در انواع مختلفی بوده و توسط برندهای مختلفی تولید شده است. در جلسه مشاوره با بهترین متخصص پوست باید در مورد انتظارات خود صحبت کنید. اگر به دنبال ژل گونه و صورت با ماندگاری بالا هستید، پزشک برای انتخاب فیلر شما را راهنمایی می‌کند. عمق چین و چروک‌ها و میزان افتادگی صورت نیز در تعیین نوع فیلر اهمیت دارد.

بهترین ژل تزریقی گونه کدام است؟ (بهترین مارک ژل گونه)

برندهای معرفی شده همگی جز فیلرهای پرطرفدار بوده و در نواحی مختلف صورت توسط متخصصان پوست استفاده می‌شوند. بهترین مارک ژل تزریقی با توجه به وضعیت پوست و انتظارات شخص تعیین می‌شود. همانطور که در مورد انواع ژل گونه توضیح دادیم، هر برند برای انواع مشکلات پوست فیلرهایی تولید کرده است. متخصص با معاینه پوست و بررسی میزان چین و چروک بهترین مارک ژل تزریقی را برای شما انتخاب می‌کند.

انواع مدل تزریق ژل گونه (مدلهای ژل گونه) کدامند؟

در زمان مشاوره با پزشک حتما در مورد انتظارات خود و نوع مدل ژل گونه صحبت کنید. امروزه بیشتر افراد به دنبال مدل ژل گونه طبیعی هستند. به همین دلیل باید نمونه کارهای پزشک مورد نظر را بررسی کنید و مطمئن شوید، پزشک توانایی ایجاد گونه‌های طبیعی را دارد.

تزریق ژل گونه آقایان حساسیت بیشتری دارد. پزشک متخصص حتما باید تجربه تزریق ژل به گونه آقایان را داشته باشد. مدل ژل گونه و صورت مردانه فرمی طبیعی داشته و باید به شکلی تزریق شود، که فرم صورت حالت زنانه پیدا نکند.

ژل گونه برای چه افرادی مناسب است؟

ژل گونه برای صورت لاغر گزینه بسیار مناسبی بوده و باعث افزایش حجم صورت می‌شود. برخی افراد به دلیل افزایش سن مقداری از حجم گونه‌های خود را از دست داده و صورت آن‌ها افتاده به نظر می‌رسد. این افراد نیز می‌توانند از ژل استفاده کنند. به طور کلی فیلر گونه برای موارد زیر بسیار مناسب است.

  • ایجاد حجم در گونه‌های افتاده
  • اصلاح فرم صورت در صورت‌های لاغر
  • رفع چین و چروک و خطوط ریز در ناحیه گونه
  • و مادلینگ چهره در سنین ۲۰ تا ۳۰ سال.

مزایای گونه گذاری با فیلر و تزریق گونه با فیلر چیست؟

تزریق ژل به گونه در مقایسه با روش‌های دیگر زیبایی مثل پروتز گونه و جراحی لیفت صورت مزایای زیادی دارد. برخی از جوانب مثبت تزریق فیلر عبارتند از:

  • تزریق فیلر را می‌توان در مطب پزشک یا کلینیک انجام داد و نیازی به بیهوشی ندارد.
  • این روش دوره نقاهتی نداشته و می‌توان بلافاصله بعد از تزریق به محل کار بازگشت و فعالیت‌های روزانه را انجام داد.
  • ژل گونه ما‌ه‌ها یا سال‌ها دوام دارد. نتیجه این روش دائمی نیست و در صورت تغییر نظر پس از چند وقت به حالت قبل بازمی‌گردد.
  • عوارض جانبی این روش بسیار کم است و احتمال عفونت در پایین‌ترین حد قرار دارد.
  • بعد از تزریق فیلر می‌توان تا حدودی مدل آن را تغییر داد. تا زمانی که به نتیجه دلخواه نرسیده‌اید، پزشک می‌تواند ژل بیشتری تزریق کند.
  • هزینه تزریق فیلر به گونه بسیار کمتر از روش‌های جراحی مانند پروتز گونه است.
  • این روش در کنار فرم دادن به صورت باعث جوانسازی هم می‌شود و یکی از انواع است.

یکی از فرایندهایی که در تزریق ژل با گونه اتفاق می‌افتد، می‌تواند باشد. این مورد را هم در نظر داشته باشید که تنها فیلری که برای تزریق گونه استفاده می‌شود، ژل نیست و هم انتخاب دیگری است.

تزریق ژل به گونه و صورت (تزریق ژل به صورت و فیلر گونه) چگونه است؟

تزریق فیلر به گونه و کاشت گونه با ژل در مطب یا کلینیک زیبایی انجام می‌شود. پزشک در محل تزریق از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. داخل برخی از فیلرها از مواد بی‌حسی استفاده می‌شود. این نوع ژل گونه درد را بسیار کم می‌کند. فرآیند تزریق بسیار ساده است و نهایت ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. هر کسی نباید این کار را انجام دهد و نمی‌توان با آموزش تزریق ژل گونه غیر آکادمیک توانایی این کار را به دست آورد.

بعد از تزریق بلافاصله می‌توان نتایج را مشاهده کرد. اما حدود یک یا دو روز طول می‌کشد، فیلر به خوبی روی گونه‌ها قرار گیرد. این عمل دوره نقاهتی نداشته و می‌توان پس از آن به راحتی به خانه رفت. فرایند تزریق ژل به نواحی مختلف ممکن است متفاوت باشد و پزشک برای تزریق ژل به هر بخش باید دانش کافی داشته باشد.

قبل از تزریق ژل گونه چه کنیم؟ (نکات مهم قبل از تزریق فیلرگونه)

  • وجود اختلالات خونریزی
  • حساسیت به ترکیبات مصنوعی موجود در فیلرها
  • بارداری یا شیردهی

باید حداقل ۲ هفته قبل از تزریق ژل به گونه از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین و ایبوپروفن خودداری کنید. اگر از این داروها استفاده می‌کنید، حتما در جلسه مشاوره به دکتر پوست اطلاع دهید. ممکن است، پزشک دستورالعمل دیگری برای این داروها داشته باشد. حداقل ۲ روز قبل از تزریق ژل باید استفاده از الکل را متوقف کرد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل به صورت و فیلر صورت کدامند؟

روش‌های زیبایی که بدون جراحی انجام می‌شوند، دوره نقاهتی نداشته و نیاز به مراقبت‌های شدید ندارند. پس از تزریق ژل تا چند روز باید از خوابیدن روی گونه‌ها و ایجاد فشار روی‌ آن‌ها خودداری کنید. سعی کنید، هنگام خواب به پشت دراز بکشید. تا ۳ هفته از ماسک‌های محکم استفاده نکنید. باید به فیلر فرصت دهید، تا در جای خود تثبیت شود.

بهتر است، تا ۴۸ ساعت پس از تزریق ژل صورت از انجام فعالیت‌های سنگین مثل ورزش خودداری کنید، تا فیلر به خوبی شکل خود را حفظ کند. در این مدت از دست زدن به صورت خودداری کنید و سعی کنید، صورت را تمیز و خشک نگه دارید. در این صورت احتمال عفونت به حداقل می‌رسد.

ژل گونه بعد از چند روز اثر می کند؟

حتما می‌پرسید که ژل صورت بعد از چند روز اثر می کند! در چند روز اول به دلیل وجود ورم و قرمزی نتیجه تزریق به خوبی قابل مشاهده نیست. اما با گذشت حدود ۵ روز می‌توان نتیجه را بهتر مشاهده کرد. از آن‌جایی که تزریق ژل کلاژن‌سازی در لایه‌های پوست را تحریک می‌کند، تولید کلاژن جدید حدود ۳ ماه طول می‌کشد. پس از ۳ ماه نتیجه تزریق ژل به گونه کاملا مشخص می‌شود.

چند سی سی ژل برای گونه لازم است؟

احتمالا ذهن شما درگیر این موارد است که تزریق ژل گونه چند سی سی و قیمت هر سی سی ژل گونه یا حتی فیلم تزریق ژل گونه؟ تعیین اندازه ژل برای تزریق به گونه‌ها توسط دکتر پوست انجام می‌شود. پزشک با توجه به میزان افتادگی گونه‌ها و نوع آناتومی صورت حجم مورد نیاز ژل را تعیین می‌کند. معمولا برای گونه‌ها در هر طرف ۱ تا ۲ سی سی ژل استفاده می‌شود. هر سرنگ حاوی یک سی سی ژل است.

ورم بعد از تزریق ژل گونه چند روز طول میکشد؟ (ورم فیلر گونه چقدر ماندگاری دارد؟)

اما ژل گونه تا چند روز تورم دارد! تورم بعد از تزریق ژل کاملا طبیعی است. ممکن است، بعد از تزریق حس کنید، گونه‌ها بزرگتر از حالت مورد انتظار شده است. نگران این موضوع نباشید. زیرا تورم پس از چند روز فروکش می‌کند. حداقل ۵ روز فرصت دهید، تا حجم ناشی از تورم به طور کامل از بین برود. در طول این ۵ روز ممکن است، کمی کبودی نیز مشاهده کنید.

آیا تزریق ژل گونه درد دارد؟ (تاثیر فیلر گونه)

تزریق ژل درد زیادی ندارد. پزشک قبل از انجام تزریق از کرم بی‌حس‌کننده استفاده می‌کند. این کرم درد را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. در زمان تزریق کمی فشار احساس می‌کنید. اما درد شدیدی وجود ندارد. پس از اتمام کار پزشک باید از کمپرس یخ برای کاهش هرگونه تورم استفاده کند.

چگونه ژل گونه را از بین ببریم؟

ژل گونه موقت بوده و بعد از چند ماه جذب شده و از بین می‌رود. اما اگر از ظاهر خود بعد از تزریق راضی نیستید و می‌خواهید ژل از بین برود، روشی برای حذف آن وجود دارد. در صورتی که از ژل اسید هیالورونیک استفاده شده باشد، پزشک با تزریق هیالورونیداز (معمولا ۳ بار پشت سر هم) ژل را ازبین می‌برد. این آنزیم اسید هیالورونیک را تجزیه می‌کند. این روش سریع و نتایج حاصل از آن فوری است. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید، که تزریق آنزیم هیالورونیداز دردناک است.

هزینه تزریق ژل گونه و صورت چقدر است؟

قیمت ژل صورت و گونه و قیمت مادلینگ صورت به نوع فیلر استفاده شده و تجربه متخصص پوست بستگی دارد. در جلسه مشاوره باید انتظارات خود را با پزشک مطرح کنید. پزشک با توجه به نوع آناتومی صورت و مدل گونه مدنظر شما میزان استفاده از ژل را تعیین می‌کند. مقدار استفاده از ژل در قیمت فیلر تاثیر دارد.

سوالات متداول

1- آیا تزریق ژل دردناک است؟

معمولا روشی بدون درد است. قبل از تزریق محلی که قرار است مورد درمان قرارگیرد؛ بی حس می‌شود و همان اندک درد تزریق به وسیله سوزن هم احساس نخواهد شد.

2- ماندگاری تزریق ژل چقدر است؟

به عوامل گوناگونی بستگی دارد که مهمترین آنها نوع و برند ژلی است که تزریق می‌شود. همچنین محل تزریق نیز از موارد حائز اهمیت است. دیگر مورد تاثیرگذار، مراقبتهای تزریق ژل است. ضمن اینکه گاهی ممکن است یک ژل واحد در شرایط کاملا یکسان برای دو فرد تزریق شود و ماندگاری متفاوتی برای هرکدام داشته باشد. در واقع می‌توان اینگونه گفت که ماندگاری تزریق ژل از فردی به فرد دیگر ممکن است تفاوت داشته باشد. با وجود همه موارد عنوان شده برای ماندگاری تزریق ژل، بازه زمانی 6 الی 18 ماه تخمین زده می‌شود.

3- عوارض تزریق ژل چیست؟

در این روش اگر از فیلرهای مجاز، با کیفیت و تاریخ دار استفاده شود؛ همچنین عمل تزریق توسط پزشک مجرب در این زمینه صورت گیرد؛ معمولا عارضه خاصی جز کمی تورم و التهاب . گاها کبودی مختصر در بر نخواهد داشت که آن هم به سرعت رفع می‌گردد.

4- آیا تزریق ژل برای بدن ضرر دارد ؟

اگر تزریق ژل در مراکز بهداشتی و معتبر انجام شود ، هیچ مشکلی برای اشخاص ایجاد نمی کند ، بنابراین توصیه می شود تزریق ژل در مراکز معتبر انجام شود ، درکلینیک تخصصی پوست ، مو، لیزر آتریسا تزریق ژل در مکانی کاملا بهداشتی انجام می شود .

5- ژل یا فیلرهای معتبر موجود در کشور ما کدامند؟

  • ژل ژوویدرم
  • ژل آلیاکسین
  • ژل الانسه
  • ژل تئوسیال
  • ژل استایلج
دکمه بازگشت به بالا