علم و سلامتکسب و کار ویژه

هزینه تزریق چربی به صورت

ما در این مقاله سعی داریم شما را با قیمت تزریق چربی به صورت آشنا کنیم. یکی از مشکلات رایجی که پیری به همراه دارد کاهش تولید کلاژن و الاستین در بدن است. این امر منجر به کاهش حجم چربی پوست و خشکی و در نتیجه ایجاد چین و چروک در منافذ پوست می شود. روش های زیادی برای جوان سازی و رفع چین و چروک پوست وجود دارد که تزریق چربی یکی از آن ها است. بسیاری از افراد به دلایل مختلفی مانند داشتن سوراخ های متعدد در صورت، گود افتادگی گونه ها، نازک شدن لب ها و غیره برای بهبود وضعیت خود تزریق چربی را انجام می دهند. در ادامه برای آشنا شدن با قیمت تزریق چربی به صورت با ما همراه باشید.

تزریق چربی به صورت چیست ؟

به پوست صورت و بدن برای زیبایی و جوان سازی مفید است زیرا استفاده از روش های تهاجمی مانند لیفت صورت، لیفت ابرو یا سایر جراحی های زیبایی را به تاخیر می اندازد. با تزریق چربی صورت و بدن به جای استفاده از مواد مصنوعی می توانید از بافت چربی بدن خود استفاده کنید که هیچ گونه واکنش آلرژیکی ایجاد نمی کند. روند پیری با کاهش ضخامت پوست و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست به دلیل کاهش کلاژن، اسید هیالورونیک و الاستین در پوست اتفاق می‌افتد و بافت زیرپوستی به تدریج کاهش می‌یابد و چین و چروک در نواحی مختلف صورت ظاهر می‌شود. این چین و چروک ها می توانند در نواحی مانند پلک ها، ناحیه چشم، گونه ها و شقیقه ها ظاهر شوند.

تا زمانی که این چین و چروک ها عمیق نباشند، در نواحی خاصی می توان مشکل را تا حدودی با بوتاکس حل کرد، اما زمانی که چین و چروک ها به صورت چین خوردگی در می آیند یا اصطلاح علمی آتروفی چربی زیرپوستی ایجاد می شود، بوتاکس دیگر جواب نمی دهد. تزریق فیلرها که یکی از بهترین فیلرها است، زیرا در این روش بخشی از چربی بدن فرد برداشته می شود و قسمت دیگری از بدن پس از آماده سازی برای رفع آن تزریق می شود. در واقع چربی یک حجم دهنده طبیعی است که کاربردهای زیادی در پزشکی و زیبایی دارد. بنابراین اگر به دنبال راه حلی موثر و بدون عارضه برای از بین بردن علائم پیری هستید، شاید بهترین روش برای شما تزریق چربی به صورت و بدن باشد.

روش های تزریق چربی به صورت :

زمانی که پوست فرد به دلایل مختلف از جمله افزایش سن، ژنتیک، مراقبت نادرست و … خشک می شود، پزشک چربی قسمتی از بدن را گرفته و به صورت فرد تزریق می کند. معمولا چربی مورد نظر از نواحی مانند ران ها و پهلوهایی که چربی زیادی دارند برداشته می شود. این چربی ها از طریق سوزن های مخصوص به منافذ پوست نفوذ کرده و میزان چربی مورد نیاز صورت را تامین می کنند. این سوزن ها می توانند چندین بار به منافذ پوست نفوذ کنند و هر بار چربی را به پوست تزریق کنند.

هنگامی که سلول های چربی وارد پوست می شوند، بلافاصله از طریق خون رسانی به بافت پوست جذب می شوند. روش تزریق چربی به بدن به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می شود و نیازی به بی حسی ندارد. البته در برخی موارد اگر نتوانید عمل را تحمل کنید با تشخیص پزشک بیهوش خواهید شد. برای این کار باید تمام آزمایشات لازم انجام شود تا پزشک از وضعیت جسمانی و توانایی شما در انجام بیهوشی مطلع شود.

چه زمانی تزریق چربی به صورت انجام می شود ؟

تزریق چربی زمانی انجام می شود که چین و چروک صورت عمیق باشد و با روش های پزشکی دیگر قابل درمان نباشد. در این زمان، پزشک معالج مسیر عمل را تعیین می کند. در ادامه با کاربرد تزریق چربی آشنا می شوید :

  • جوان سازی پوست
  • پر کردن چین و چروک اطراف دهان و زیر بینی،
  • از بین رفتن افتادگی و شلی پوست در افراد سن بالا،
  • حجم دهی به لب‌ها، برجسته کردن گونه و چانه،
  • محو کردن زخم‌ها و چاله‌های در اثر جوش و آکنه،
  • از بین رفتن نواحی فرو رفته صورت مانند گودی زیر چشم و شقیقه‌ها،

بهتر است برای تزریق چربی با پزشک خود مشورت کنید تا بتواند بهترین گزینه درمانی را به شما ارائه دهد. معمولا برخی از چین و چروک های صورت نیازی به درمان با تزریق چربی ندارند و با روش های ساده دیگری برطرف می شوند.

مزایای تزریق چربی به صورت

با ابداع روش درمانی تزریق چربی توسط محققان، بسیاری از افرادی که از چین و چروک پوست و افتادگی صورت رنج می برند، با انجام این روش ایده آل به راحتی درمان شدند. این روش درمانی مزایای منحصر به فردی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم :

  • درست کردن بدشکلی‌ها و فرم صورت
  • بهتر شدن بافت پوست
  • ماندگاری طولانی مدت؛ به گونه‌ای که تا ۳ الی ۵ سال دوام دارد.
  • جوان سازی منافذ پوستی و محو شدن زخم‌ها و چاله‌های در اثر جوش و آکنه
  • برخوردار شدن از ظاهری زیبا و طبیعی پس از انجام عمل
  • جذب سریع چربی به نواحی تزریق شده
  • نیاز نداشتن بدن به ماده خارجی دیگر
  • امکان تزریق چربی به تمام نقاط بدن
  • عدم نیاز به تکرار درمان از طریق تزریق چربی به صورت

تزریق چربی فواید بی نظیری دارد زیرا کاملا طبیعی است و از بدن خودتان استخراج می شود. توجه داشته باشید که چربی دیگران هرگز نمی تواند برای تزریق استفاده شود. زیرا چربی موجود در بدن شما بافت پوست را به خوبی می شناسد و به سرعت جذب آن می شود. اما چربی دیگران ربطی به نوع پوست و سلول های پوست شما ندارد.

تزریق چربی به صوت چه معایبی دارد ؟

تزریق چربی کاملاً بی عیب نیست و دارای معایب و عوارض جانبی است. البته اگر برای انجام آن به پزشک مجرب مراجعه کنیم، می توانیم را تا 90 درصد کاهش دهیم و نتایج بی نظیری به دست آوریم. در ادامه با برخی از معایب این روش درمانی می پردازیم :

  • در مواقعی نیاز به تکرار عمل تزریق با تشخیص پزشک است.
  • طولانی بودن دوره نقاهت و نیاز به استراحت بیشتر
  • هماتوم یا سروما
  • واکنش‌های آلرژیک پس از انجام عمل تزریق چربی
  • به وجود آمدن عفونت‌های پوستی پس از عمل تزریق چربی
  • امکان صدمه به بافت اصلی بدن
  • باقی ماندن جای زخم

هیچ عملی بدون عارضه نیست و باید از این مشکل آگاه باشیم. تنها زمانی می توان این عوارض جانبی را به حداقل رساند که با یک پزشک متخصص مشورت کنیم و از تجربیات او نهایت استفاده را ببریم. هرگز به کلینیک هایی که بی دلیل ارزان هستند اعتماد نکنید. تجهیزاتی که برای تزریق چربی استفاده می کنند ممکن است هرگز استاندارد نباشد و سلامت شما را به خطر بیندازد.

مراقبت های قبل از تزریق چربی

برای این که نتیجه مناسبی از تزریق بگیرید باید مراقبت هایی را انجام دهید. صرف نظر از ماهیت عمل، بهتر است چند هفته قبل مصرف آب خود را افزایش دهید و در نتیجه پوست خود را هیدراته کنید. مرطوب کردن پوست و تامین آب مورد نیاز بدن قبل از جراحی بسیار مهم است. 6 هفته قبل از تزریق سیگار و قلیان نکشید تا پوست شما درمان شود.

اگر آسپرین و داروهای ضد التهاب مصرف می کنید، بهتر است مدتی مصرف آنها را قطع کنید. برخی از این داروها می توانند میزان خون را در بدن افزایش دهند و باعث تجمع خون در نواحی مختلف بدن و ایجاد مشکل برای پزشک شوند.توصیه می شود برنامه های خود را برای مدتی لغو کنید تا پس از جراحی مجبور به ترک خانه نشوید. یکی از شرایط لازم برای بهبودی سریع و جراحی موثر، استراحت کافی است. حتما یک نفر همراهتان باشد و بعد از عمل شما را به خانه ببرد.

در روز تزریق چربی به صورت به چه نکاتی باید توجه داشت ؟

پس از حضور در بیمارستان یا کلینیک، ممکن است شرایطی پیش بیاید که انتظار نداشته باشید. به عنوان مثال، مدت زمان تزریق چربی به پوست بستگی به میزان چربی مورد نیاز پزشک برای تزریق به ناحیه مورد نظر دارد. طبیعی است که اگر قصد تزریق چربی به باسن یا تزریق چربی به سینه را دارید، زمان عمل طولانی‌تر می‌شود و نیاز به تزریق چربی بیشتری است. برای حفظ خونسردی و آرامش بهتر است از توصیه های پزشک استفاده کنید و از استرس و نگرانی دوری کنید.

در بیشتر موارد، سرپایی و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. اما، گاهی اوقات ممکن است پزشک به دلیل شدت بالای عمل نیاز به بیهوشی فرد داشته باشد. بنابراین حتما برای این شرایط آماده شوید. در برخی موارد، پزشک ممکن است بسته به شرایطی که در طول عمل از قبل آماده شده است، تصمیم به اتخاذ روش های درمانی دیگر بگیرد. البته این تصمیم برای بازدهی بیشتر گرفته شده و بهتر است با پزشک خود همکاری کنید.

پس از اتمام مراحل تزریق، به تمام توصیه های پزشک گوش داده و تمام نکات ذکر شده را یکی یکی انجام دهید. برای محافظت از ناحیه عمل شده، پزشک ممکن است یک لایه محافظ به نام لیپوساکشن قرار دهد تا پوست این قسمت از بدن حرکت نکند. اگر بعد از عمل احساس درد کردید نگران نباشید زیرا کاملا طبیعی است.

به دلیل نوسانات قیمت دارو و تجهیزات پزشکی نمی توان مقدار دقیقی برای قیمت تزریق چربی به صورت در نظر گرفت و بستگی به میزان تزریق و مدت زمان جراحی دارد. البته ممکن است تزریق چربی نیاز به چندین بار تکرار داشته باشد که می تواند هزینه ها را افزایش دهد. به طور کلی قیمت تزریق چربی به صورت نسبت به تزریق ژل نسبتاً بالاتر است. بنابراین، بهتر است قبل از انجام این کار با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین گزینه درمانی را پیشنهاد کند. به طوری که بسته به نوع پوست شما می توان روش های بهتر و ارزان تری را پیشنهاد کرد.

ماندگاری تزریق چربی چقدر است ؟

یکی از رایج ترین سوالات در مورد تزریق چربی، طول عمر آن است. پاسخ به این سوال کمی دشوار است زیرا به دو عامل مهم بستگی دارد. اولین عاملی که در این زمینه نقش بسیار تعیین کننده ای دارد، مهارت پزشک در انجام عمل است. اگر پزشک با میزان پوست مورد نیاز برای تزریق چربی آشنا باشد و فرآیند تزریق سوزنی را به درستی انجام دهد، مطمئن باشید ماندگاری این چربی ها بسیار بالا خواهد بود.

دومین عامل موثر در طول عمر، خود مردم هستند. اگر افراد به تمام توصیه های پزشک گوش دهند و مراقبت های لازم را انجام دهند، ماندگاری اثر چربی را افزایش می دهند. علاوه بر این، برای حفظ سلامت و ماندگاری نتایج عمل، نباید ارتباط خود را با پزشک قطع کنید. بهتر است هر چند ماه یک بار به پزشک مراجعه کنید و او را از وضعیت خود مطلع کنید. پس از معاینه و انجام آزمایشات لازم، پزشک می تواند تصمیم جدیدی را به شما اعلام کند.

تزریق چربی به صورت بهتر است یا ژل ؟

هر یک از این دو روش مزایای خاص خود را دارند که با توجه به نوع پوست و سایر عوامل موثر انتخاب می شوند. اگر بخواهیم مزیت تزریق چربی را نسبت به تزریق انواع ژل بسنجیم باید بگوییم که تزریق چربی کاملا طبیعی است زیرا از چربی خود بدن گرفته می شود و خود شخص و پزشک می توانند هر تعداد که بخواهند مصرف کنند.

از هر قسمتی از بدن؛ به گونه ای که اگر فرد بخواهد این حجم زیاد را با ژل جبران کند، امکان جابجایی ژل وجود دارد و این می تواند سطح پوست را ناهموار کند. از طرفی چربی های استخراج شده از خود بدن کاملا طبیعی هستند و به سرعت در بافت های بدن ادغام می شوند. بنابراین امکان حرکت وجود نخواهد داشت. تزریق ژل مزایای متعددی نسبت به تزریق چربی دارد که مهمترین آن این است که چربی نیازی به خارج شدن از بدن ندارد و قابل حذف است.

علاوه بر این، اثربخشی ژل ها بسیار سریع است و پس از عمل تقریبا هیچ ورمی روی صورت مشاهده نمی شود. ژل ها نتایج موقتی دارند و در صورت پشیمانی فرد فقط با تزریق آنزیم های مخصوص و بدون عوارض از بین می روند. معمولا افراد پس از تزریق ژل به بدن مراحل نقاهت را به سرعت طی می کنند و در عرض چند روز می توانند فعالیت های روزانه خود را آغاز کنند.

تزریق چربی به کدام نواحی از بدن انجام می‌شود؟

لازم است بدانید علاوه بر گونه انتقال چربی تقریبا به تمام نواحی بدن قابل اجرا است. با استفاده از این راهکار زیبایی می‌توان تمام مناطق آسیب دیده پوست را ترمیم و مجددا احیا نمود. به دلیل کم‌خطر بودن و بدون نیاز به ریسک جراحی غالبا این روش اولین انتخاب بیماران و پزشکان خواهد بود. از تزریق چربی برای از بین بردن چین چروک صورت استفاده می‌شود. این روش برای بهبود و از بین بردن خطوط لبخند استفاده می‌شود. می‌توان عضلات و پوست آسیب دیده گوش که بر اثر عواملی چون ورزش کشتی، تصادف و… رخ می‌دهد را اصلاح کرد.

اینگونه می‌توان سینه و باسن را برجسته‌تر کرد و از آنجایی که کاملا طبیعی است کمترین خطر ممکن را به همراه خواهد داشت. از انتقال چربی برای اصلاح فرورفتگی‌های ناشی از مشکلات پوستی، جای آکنه و جوش استفاده می‌شود. با این راهکار می‌توان به زاویه دار کردن فک و مادلینگ صورت پرداخت. با کمک این روش خطوط اخم اصلاح می‌شود. با این فرآیند درمانی می‌توان لب‌های برجسته‌تر و جذاب‌تری داشت. همچنین اصلاح چین و چروک ناشی از کهولت سن در دست با انتقال چربی انجام می‌شود. به طور کل این روش کم زیان می‌تواند درمان رفع مشکل بسیاری از آسیب‌های پوستی بدن باشد.

کلام آخر

قبل از انجام تزریق چربی به صورت درباره قیمت آن اطلاعات لازم را کسب کنید و سعی کنید به بهترین کلینیک و بهترین پزشک مراجعه کنید تا نتیجه مناسبی از این روش بگیرید. ممنون از این که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

میانگین هزینه: 5 میلیون تومان

محدوده قیمت: بین 3 تا 7 میلیون تومان

قیمت به طور میانگین 5 میلیون  است. بسته به ویژگی های جراحی شما هزینه آن بین 3  تا  7 میلیون می شود.

چه عواملی بر قیمت تزریق چربی به صورت تاثیر می گذارند؟

یکی از عوامل مهم در هزینه، پیچیدگی تزریق چربی به صورت شما است. براساس اهدافتان جراح شما ممکن است چندین منطقه را برای تزریق پیشنهاد کند.

درمان باید برای هر فرد به دقت انجام شود تا مطابق با نیازها و خواسته های بیمار باشد. من همیشه بررسی و ارزیابی می کنم که چگونه قسمت های مختلف صورت (ابروها و پلک ها، گونه ها یا قسمت میانی صورت، قسمت پایینی صورت و چانه، گردن) بر روی ظاهر کلی فرد تاثیر می گذارند. سپس یک برنامه جراحی خاص با توجه به نگرانی ها و نیازهای بیمار تهیه می کنم. بنابراین قیمت تزریق چربی به نیازهای هر فرد و زمان مورد نیاز برای انجام جراحی بستگی دارد.

علاوه بر این تزریق چربی به صورت یک روش چند مرحله ای است که شامل برداشت چربی از قسمت اهدا کننده و پردازش آن قبل از تزریق می شود.

موفقیت تزریق چربی به تکنیک برداشت، خالص سازی سلول های چربی/سلول های بنیادی و تکنیک تزریق بستگی دارد. چربی که به سادگی برداشت و بدون خالص سازی تزریق می شود معمولاً دوام نمی آورد. روش تصفیه و زمان اضافی برای انجام تصفیه هزینه را افزایش می دهد.

سایر عواملی که می توانند بر هزینه تزریق چربی صورت تاثیر بگذارند عبارتند از:

محلی که تزریق انجام می شود

ممکن است تزریق چربی در مطب خود جراح کم تر از بیمارستان هزینه داشته باشد، اما این درمان باید در اتاق عمل انجام شود که باعث می شود تزریق چربی نسبت به تزریق ژل (که می تواند در کلینیک انجام شود) هزینه بیشتری داشته باشد.

نوع بی حسی

تزریق چربی صورت با بی حسی موضعی و آرام بخش انجام می شود. اگر آرام بخش انتخاب کنید، بر هزینه کلی افزوده خواهد داشت.

میزان چربی

هزینه با توجه به میزان تزریق چربی و تعداد مناطقی که باید تزریق شوند افزایش می یابد. جوان سازی تمام صورت بیشتر از تزریق به یک یا دو منطقه از صورت هزینه خواهد داشت.

تعداد مراحل

در بهترین حالت تنها 50 درصد از چربی تزریق شده باقی می مانند، بنابراین نتیجه غیرقابل پیش بینی است. ممکن است بخواهید برای رسیدن به نتیجه دلخواهتان درمان های بیشتری داشته باشید. تزریق چربی ماندگاری طولانی مدت دارد چون سلول های چربی باقی مانده به عنوان بخشی از بدن شما در منطقه ای که تزریق شده اند زندگی می کنند. تزریق چربی به صورت مقرون به صرفه تر و ماندگارتر از تزریق ژل است.

محل درمان

کلینیک های واقع در مناطق با هزینه های بالای زندگی، به طور معمول هزینه بیشتری را در بر می گیرند.

هزینه شامل چه مواردی می شود؟

در طی مشاوره با جراح بپرسید که هزینه شامل چه مواردی است. زیرا می تواند فقط هزینه جراح باشد یا ممکن است شامل هزینه های اضافی باشد مانند:

  • بی حسی موضعی و احتمالاً یک آرام بخش
  • هزینه تسهیلات بیمارستان یا مراکز جراحی
  • کار آزمایشگاه و آزمایشات پزشکی
  • برداشت و پردازش چربی
  • هرگونه قرار ملاقات بعدی

آیا تزریق چربی به صورت تحت پوشش بیمه قرار می گیرد؟

تزریق چربی به صورت یک درمان زیبایی انتخابی محسوب می شود، بنابراین شرکت های بیمه آن را پوشش نمی دهند.

چگونه می توانم پزشک تزریق چربی به صورت پیدا کنم؟

بهترین راه برای ارزیابی برآورد تزریق چربی صورت مشاوره حضوری با جراح است. با پیدا کردن جراح واجد شرایط تزریق چربی صدر دنیای امروز از روش‌های مختلفی برای از بین بردن چین و چروک و نشانه‌های پیری از روی پوست استفاده می‌شود. اما یکی از بهترین روش‌هایی که می‌تواند نتایجی طبیعی را برای شما به ارمغان آورد؛ است. در تزریق چربی، بسته به نوع پوست شما و عمق چین و چروک‌های موجود بر روی پوست، مقدار مشخصی از چربی‌های بدنتان استخراج شده و با استفاده از روش‌های خاصی وارد پوست می‌شوند. هزینه به متغیرهای مختلفی وابسته است؛ به همین دلیل است که شما قبل از هر کاری باید یک جلسه حضوری در کلینیک داشته باشید تا پزشک بسته به وضعیت شما، هزینه تزریق چربی را برایتان تخمین بزند.

عوامل موثر بر روی هزینه تزریق چربی

کسانی که قبلا یا را انجام داده باشند؛ معمولا این سوال را مطرح می‌کنند که آیا باید برای ماده‌ای که در طی تزریق چربی، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ هزینه‌ای پرداخت کرد؟ باید بدانید که بر خلاف روش تزریق ژل، چربی استفاده شده در این روش، توسط برند خاصی تولید نمی‌شود؛ بلکه از چربی‌های بدن شما به دست خواهد آمد. به همین دلیل نیازی نیست که برای این ماده هیچ هزینه‌ای پرداخت کنید. هزینه مورد نیاز برای تزریق در نواحی مختلف صورت، با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود که از مهم‎ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روش برداشت چربی

همان‌طور که گفتیم چربی تزریق‌شده به هر مقداری که نیاز باشد؛ کاملا رایگان است. اما به دلیل اینکه پزشک برای خارج کردن آن از بدن شما نیاز به استفاده از روش‌ها و ابزارهای خاصی دارد؛ باید هزینه برداشت چربی را پرداخت کنید. امروزه از روش‌های مختلفی برای برداشتن چربی استفاده می‌شود که رایج‌ترین آن‌ها روش دستی است. روش دستی یکی از روش‌های تقریبا تهاجمی برای برداشت چربی است که ممکن است با خونریزی، کبودی یا تورم همراه شود.

به همین دلیل پزشکان باتجربه کمتر از این روش استفاده می‌کنند. البته در صورتی که تجمع چربی در بخشی از بدن زیاد باشد؛ پزشک می‌تواند با استفاده از مهارت خود و بدون ایجاد برش‌های خیلی عمیق، بافت چربی را برداشت کند. بنابراین انتخاب مناسب‌ترین روش در این فرایند، بسته به نظر پزشک دارد.

در مواردی که روش دستی برای شما مناسب نباشد؛ از دستگاهی به نام بادی جت استفاده می‌شود که هزینه بیشتری را هم برای شما به دنبال خواهد داشت. این دستگاه با استفاده از فناوری‌های مدرن، می‌تواند سلول‌های چربی را بدون کوچک‌ترین آسیبی خارج کند. برای انجام بادی جت، با استفاده از قدرت جریان آب، سلول‌های چربی به قطعات کوچک‌تری تبدیل می‌شوند و می‌توان با استفاده از فشار آب آن‌ها را خارج کرد. به دلیل اینکه ابزارهای استفاده شده در بادی جت دارای حسگرهای بسیار خاصی هستند؛ هیچ آسیبی به بافت‌های اطراف ناحیه برداشت وارد نخواهد شد.

شدت و عمق چین و چروک‌ها

یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر روی هزینه تزریق چربی، مقدار مورد نیاز چربی برای پر کردن چین و چروک‌ها و از بین بردن آن‌ها است. هرچه چروک‌های عمیق‌تری داشته باشید یا اینکه حجم بیشتری را در قسمت‌های مختلف صورت خود مانند گونه‌ها از دست داده باشید؛ به مقدار بیشتری چربی برای بازگرداندن حالت چهره‌تان به حالت اولیه نیاز خواهید داشت.

اینکه چه مقدار چربی برای انجام این کار نیاز است؛ بستگی به نظر پزشک دارد و باید در جلسه مشاوره، توسط دکتر به طور دقیق مشخص شود. تنها کاری که شما باید انجام دهید؛ این است که انتظاراتتان از این روش را به طور واضح برای متخصص زیبایی خود شرح دهید. در این صورت پزشک با در نظر گرفتن نیاز و انتظارات شما، مناسب‌ترین مقدار را برایتان تعیین می‌کند و کار تزریق چربی را انجام می‌دهد.

روش تزریق چربی

به طور کلی از دو روش برای وارد کردن چربی در زیر پوست استفاده می‌شود که به نام‌های نانوفت و میکروفت شناخته می‌شوند. شیوه انجام این دو روش به صورت زیر است:

  • تزریق چربی به روش میکروفت: برای تزریق به روش میکروفت، چربی برداشته شده از قسمت‌های دیگر بدن، تصفیه شده و به ذرات میکرومتری تقسیم می‌شود. به همین دلیل ذرات چربی که اندازه کوچکی دارند؛ می‌توانند شکل بهتر و یکنواخت‌تری را در زیر پوست به خود بگیرند.
  • : نانوفت در مقایسه با میکروفت، حجم دهی خیلی کمی دارد؛ اما خاصیت جوانسازی بیشتری داشته و برای نواحی حساس مانند زیر چشم مناسب است. در این روش ذرات چربی به ابعاد نانومتری ریز خواهند شد. این چربی‌های نانومتری می‌توانند منبعی از سلول‌های بنیادی باشند؛ به همین دلیل تزریق آن‌ها به قسمت‌های مختلف صورت و بدن می‌تواند تاثیر به سزایی در بهبود چین و چروک‌ها داشته باشد.

ناحیه تزریق چربی

از دیگر عوامل مهم در تعیین هزینه تزریق چربی می‌توان به ناحیه تزریق اشاره کرد. بسته به میزان حساسیت این ناحیه و وسعتی که دارد؛ قیمت انتقال چربی به این ناحیه متفاوت خواهد بود. برای مثال هزینه‌ای که باید برای جبران حجم از دست رفته گونه‌های خود بپردازید؛ در مقایسه با هزینه‌ای که برای برداشتن خط خنده نیاز است، بیشتر خواهد بود. زیرا گونه‌ها وسعت بیشتری دارند و مقدار بیشتری چربی برای پر کردن آن‌ها نیاز خواهد بود. رایج‌ترین قسمت‌هایی از بدن کخ می‌توان با تزریق چربی به زیبایی بیشتر آن‌ها کمک کرد؛ از قرار زیر هستند:

  • : معمولا هدف اصلی برای استفاده از این روش در ناحیه صورت، بهبود دادن چین و چروک است. اما می‌توان برای ترمیم اسکار آکنه و زیباسازی هم از آن استفاده کرد. به علاوه در مواردی برای حجم دهی به نواحی مختلف یا بهبود زاویه فک هم از چنین متدی استفاده خواهد شد. برای تزریق چربی به صورت حدود 20 تا 50 سی‌سی چربی باید استخراج و فرآوری شود.
  • : از روش تزریق چربی می‌توان برای حجم بخشیدن به سینه‌ها و از بین بردن عدم تقارن موجود میان آن‌ها استفاده کرد. با استفاده از روش تزریق چربی به سینه می‌توان آسیب‌های واردشده به ناحیه سینه در اثر رادیوتراپی یا پروتز را برطرف کرده و به بهبود افتادگی سینه کمک کرد. همچنین افرادی که مبتلا به سرزان پستان شده‌اند؛ می‌توانند برای بهبود اسکار ناشی از آن، چربی را به این ناحیه تزریق کنند. برای رسیدن به این اهداف، نیاز به استخراج 200 تا 400 سی‌سی چربی به ازای هر سینه وجود دارد.
  • : در مواردی برای افزایش حجم و اندازه باسن از تزریق چربی استفاده می شود. با استفاده از این روش می‌توان اشکالات ظاهری و عدم تقارن موجود در این قسمت را بهبود داد. برای تزریق چربی به باسن نیاز به 400 تا 1300 سی‌سی چربی وجود دارد.
  • : افرادی که دست‌های لاغر و استخوانی دارند؛ می ‎توانند از این روش برای بهبود شکل ظاهری آن‌ها استفاده کنند. به علاوه تزریق چربی به پشت دست می‌تواند در جوانسازی پوست دست و برطرف کردن چین و چروک‌های این ناحیه هم موثر باشد. برای انجام این کار به 20 تا 40 سی سی چربی برای هر دست نیاز داریم.

نیاز به تکرار تزریق چربی

در بسیاری از موارد، ممکن است به دلیل عمیق بودن چین و چروک‌ها یا زیاد بودن حجم از دست رفته در قسمت‌های مختلف، نیاز به تزریق مجدد چربی داشته باشید. البته اگر برای انجام این کار به یک پزشک باتجربه مراجعه کنید؛ چنین موردی را پیش‌بینی خواهد کرد و برای جلوگیری از آن، مقدار بیشتری چربی را به صورت شما تزریق می‌کند. بسته به اینکه چند جلسه نیاز داشت باشید؛ هزینه انجام این کار متفاوت است. البته اگر از روش بادی جت استفاده کنید؛ نیازی به شارژ مجدد نخواهید داشت. زیرا در این روش 80 درصد سلول‌ها زنده می‌مانند.

میزان مهارت پزشک و امکانات کلینیک

اگر شما متقاضی تزریق چربی هستید؛ باید به خوبی درباره هزینه‌های انجام آن تحقیق کنید. زیرا یکی از تاثیرگذارترین عوامل در هزینه انتقال چربی به قسمت‌های مختلف بدن، کلینیک و پزشکی است که برای انجام این کار انجام می‌دهید. باید بدانید که در طی این عمل، تنها یک پزشک بالای سر شما نخواهد بود؛ بلکه یک تیم پزشکی متخصص برای بهبود نتیجه و به دست آمدن تاثیر مورد انتظار، عمل شما را تحت نظر خواهد گرفت. به همین دلیل باید دستمزد پزشک را در لیست تعیین هزینه‌های تزریق چربی در نظر بگیرید.

علاوه بر این بسته به اینکه کلینیک در کدام شهر ایران قرار گرفته باشد؛ هزینه انجام این کار متفاوت خواهد بود. در برخی از شهرها به دلیل وجود جو رقابتی در میان کلینیک‌های باسابقه، شما می‌توانید این کار را با هزینه کمتری انجام دهید. علاوه بر موقعیت جغرافیایی، امکانات کلینیک هم در هزینه تمام‌شده انجام این عمل تاثیرگذار خواهد بود. واضح است که هرچه از امکانات پیشرفته‌تری برای برداشت و تزریق چربی استفاده شود؛ هزینه انجام کار هم به همان نسبت افزایش خواهد یافت.

هزینه تزریق چربی در مجموعه کلینیک‌های رایان چقدر است؟

همان‌طور که گفتیم به دلیل اینکه متغیرهای زیادی در تعیین هزینه تزریق چربی اثرگذار هستند؛ نمی‌توان به طور دقیق محدوده این هزینه‌ها را تعیین کرد. با این حال به طور معمول و بسته به نوع روش، انجام این عمل بین 5 تا 13میلیون تومان برای شما هزینه در پی دارد. پس باید قبل از انجام هر کاری، به خوبی هزینه‌ها را بررسی کنید تا اگر در جلسه مشاوره قیمتی به شما اعلام شد؛ شوکه نشوید.

جهت دریافت هزینه تزریق چربی خود از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید :

سوالات متداول در مورد هزینه تزریق چربی

آیا هزینه تزریق چربی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد ؟

تزریق چربی یکی از عمل‌های زیبایی است؛ به همین دلیل تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. البته در صورتی که شما در اثر حادثه دچار مشکلی شده باشید که با تزریق چربی درمان می‌شود؛ می‌توانید هزینه انجام این کار را دریافت کنید. زیرا در این حالت، تزریق چربی اهداف درمانی پیدا می‌کند.

آیا چربی‌های استخراج شده از بدن را می‌توان برای کاربردهای بعدی نگهداری کرد ؟

خیر. چربی فریزشده مناسب تزریق مجدد نیست و استفاده از آن یک روش غیرعلمی و غیرتخصصی محسوب می‌شود. زیرا سلول‌های چربی در این شیوه نگهداری می‌میرند و امکان گلوله شدن آن‌ها در صورت وجود دارد.

هزینه تزریق چربی بیشتری است یا تزریق ژل ؟

در کل هزینه تزریق چربی برای کسانی که صورت‌های لاغری دارند؛ خیلی کمتر از تزریق ژل است.

تعداد جلسه‌های مورد نیاز برای تزریق چربی چقدر است ؟

به طور معمول شما در روش بادی جت در طی یک جلسه به نتیجه دلخواه خود برسید؛ اما در مواردی ممکن است نیاز به تکرار تزریق پیدا کنید. البته ترمیم تزریق چربی به روش بادی جت، در کلینیک‌های رایان به صورت رایگان انجام می‌شود.

نتایج تزریق چربی تا چه مدت ماندگار هستند ؟

این نتایج به مدت ۴ تا ۵ سال ماندگار هستند و تغییری نمی‌کنند. به همین دلیل اگر الان این هزینه را صرف زیبایی خود کنید؛ تا مدت‌ها می‌توانید از نتایج به دست آمده لذت ببرید.

مشاوره فوری خدمات زیباییهزینه تزریق چربی و عوامل موثر بر آن

برای انجام عمل تزریق نیاز به یک جلسه مشاوره پیش از جراحی است تا پزشک و شما بتوانید از اهداف و هزینه‌های عمل مطلع شوید. هزینه‌های تزریق بستگی به چند عامل مختلف دارد که در این مطلب به تمام آن‌ها اشاره می‌کنیم.

روش برداشتن چربی

مهمترین بخش در عمل تزریق، برداشتن چربی است که هزینه‌های هر یک متفاوت است. برداشتن چربی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از آن‌ها برداشتن چربی به روش لیپوساکشن است. این روش که جزو قدیمی‌ترین شیوه‌های برداشت چربی است کمی عوارض داشته و ممکن است در حین عمل دچار خونریزی، کبودی، تورم و ایجاد اسکار شوید. البته، از این روش اخیرا کمتر استفاده می‌شود، اما برخی از پزشکان ماهر با تجربه بالای خود بدون اینکه آسیبی به شما برسانند اقدام به برداشت چربی می‌کنند؛ به گونه‌ای که تنها آن قسمت‌هایی را از بدن جدا می‌کند که تجمع چربی بیشتر باشد و نیازی به برش‌های عمیق نداشته باشد.

یکی دیگر از شیوه‌های مرسوم در برداشتن چربی روش لیپوماتیک است. هزینه تزریق چربی با این روش ممکن است کمی گران‌تر باشد چراکه پزشک با یک دستگاه مخصوص پزشکی به نام لیپوماتیک به وسیله ارتعاشات دستگاه اقدام به جدا کردن چربی‌های مقاوم بدن می‌کند. این دستگاه دارای حسگرهای مخصوصی بوده و مانع آسیب رسیدن به سایر بافت‌های بدن می‌شود. دقت برداشتن چربی در این روش بسیار بیشتر از روش لیپوساکشن بوده و مسلما هزینه آن نیز بیشتر است. با یک حساب سرانگشتی می‌توان قیمت اینکار را حدود ۲۰ میلیون تومان تخمین زد.

حجم چربی تزریق شده

مسلما، اگر حجم چربی‌ها زیاد باشند قیمت تزریق آن نیز بیشتر خواهد بود. میزان تزریق چربی به نقاط مختلف بدن متفاوت بوده و هر کدام بستگی به شرایط شما دارد. مثلا، اگر حجم چین و چروک‌ها بیشتر باشند نیاز به بیشتر است که این امر موجب افزایش هزینه‌های تزریق می‌شود. تعیین مقدار چربی باید با تجویز پزشک صورت گیرد. متاسفانه، مشاهده شده است که برخی از افراد برای تزریق بیشتر به پیشنهاد خود حتی پول بیشتری پرداخت کرده‌اند. بهتر است در کار پزشک دخالت نکرده و اجازه دهید طبق تجربه خود اقدام به جراحی کند.

مناطق تزریق چربی

یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین هزینه تزریق چربی مناطقی است که چربی قرار است وارد آن شود. ممکن است پزشک اقدام به اصلاح خط خنده شما کند و یا گونه‌های او را فرم بدهد. مسلما، هزینه فرم‌دهی به گونه بیشتر است چرا که پزشک مدت زمان طولانی‌تری را برای انجام این کار نیاز دارد. همچنین، مقدار چربی تزریق شده در گونه بیشتر از خط خنده است. از این رو، حتما قبل از انجام عمل به این نکات توجه کنید تا پس از تزریق چربی از هزینه‌های درمان شگفت‌زده نشوید. قیمت حدودی تزریق چربی در مناطق مختلف بدن  بین 3 الی 5 میلیون است.

هزینه‌های قبل و بعد از عمل

شاید با خود بگویید که هنگامی که هنوز عملی انجام نشده چرا باید هزینه‌ای متقبل شد. باید بگوییم که این هزینه‌ها شامل آزمایش‌هایی است که به منظور تعیین وضعیت جسمی شما گرفته می‌شود. پزشک به کمک این آزمایش‌ها متوجه می‌شود که به چه مقدار چربی برای تزریق نیاز دارد. بعد از عمل نیز ممکن است هزینه‌هایی نظیر خرید پانسمان، داروهای تقویتی، گن‌های مخصوص و غیره به سایر هزینه‌ها اضافه شود.

هزینه کلینیک و دستمزد پزشک جراح

یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر در تعیین هزینه تزریق چربی دستمزد پزشک و هزینه کلینیک می‌باشد. معمولا، قیمت پزشکان با توجه به تجربه و مهارت آن‌ها متفاوت بوده و اگر به دنبال جراحان خبره هستید، باید هزینه بیشتری متقبل شوید.

همچنین، هزینه‌های کلینیک را نیز باید به آن اضافه کنید. کلینیک نیز بسته به خدماتی که ارائه می‌دهد ممکن است هزینه بیشتری دریافت کند. برخی از پزشکان برای ویزیت‌های بعد از عمل نیز هزینه دریافت می‌کنند که این امر ممکن است کمی دور از انتظار باشد؛ چرا که اغلب پزشکان تا 6 ماه از مراجعین خود به صورت رایگان ویزیت می‌کنند. بنابراین، بهتر است قبل از عمل از این موضوع اطلاعات کسب کنید تا از هزینه‌های بعد از عمل مطلع شوید.

نیاز به عمل مجدد

در برخی از موارد ممکن است نیاز به تزریق دوباره چربی باشد؛ معمولا، چربی‌ها به دلیل آنکه طبیعی هستند و از بدن خود فرد ساکشن می‌شوند خیلی زود جذب باف بدن شده و حجم خود را از دست می‌دهند. همچنین، در برخی از موارد نیز به دلیل عدم مراقبت‌های لازم، چربی‌ها حرکت کرده و یا اینکه از بین رفته‌اند. در این زمان متقاضی باید مجددا تحت عمل جراحی قرار گیرد تا مشکلات بوجود آمده از بین بروند. به همین خاطر ممکن است مجددا مجبور به پرداخت هزینه شوید. گاهی امکان دارد که عمل ترمیمی نیاز به زمان بیشتری داشته باشد که این امر موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود.

هزینه تزریق چربی به صورت در تهران نقاط مختلف صورت وابسته به ناحیه و حجم مورد نیاز برای تزریق بین ۸ تا ۱۵ میلیون تومان متفاوت می باشد. به عنوان مثال هزینه تزریق چربی به گونه بین ۸ تا ۱۲ میلیون تومان متفاوت می باشد. ( بهار ۱۴۰۲ )

 

دکمه بازگشت به بالا