کسب و کار ویژه

خواص مکانیکی ورق استیل 304 چیست؟

خواص مکانیکی ورق استیل 304 چیست؟

خواص مکانیکی یک ماده، خواصی است که با اعمال نیرو به ماده به دست می آید. با توجه به این خواص، این امر به ویژه در محصولات فلزی صادق است. اطلاعات ارزشمندی به ما می دهد. این به ما اجازه می دهد تا طول عمر و عملکرد قطعات فلزی را تعیین کنیم. و با توجه به این خواص مواد مناسب را انتخاب کنید. و خواص مواد را می توان با توجه به فرآیند تقسیم کرد. با مهفا همراه باشید.

بسیاری از مواد با توجه به اندازه خواص متفاوتی دارند و این تفاوت ها منجر به تفاوت در کیفیت آنها می شود همچنین علل مختلفی برای عدم تراز شدن دانه ها وجود دارد که یکی از آنها این است که فولاد با کار سرد یا گرم ساخته می شود. پس از فرآوری فلز، روش های مختلفی از جمله آهنگری، ریخته گری، آهنگری و غیره برای ساخت وجود دارد که هر کدام خواص مکانیکی خاص خود را دارند. برای به دست آوردن خواص مکانیکی در محصولاتی مانند ورق فلزی باید جهت طولی و عرضی آن مشخص شود.

استحکام کششی فولاد 304 استحکام کششی و تسلیم نهایی معیاری برای انعطاف پذیری مواد در برابر نیروی کششی است. اگرچه مقاومت تسلیم کمتر از مقاومت نهایی است زیرا مقاومت تسلیم حداکثر تنش را قبل از تغییر شکل دائمی ماده تعیین می کند. استحکام نهایی به حداکثر تنش قبل از شکستن بخش اشاره دارد. فولاد 304 به استحکام سایر فولادها نیست، اما استحکام پایین آن باعث می شود که این فولاد به راحتی ماشین کاری شود.

سختی فولاد 304

تست سختی راکول یکی از تست های سختی است که برای توصیف رفتار مواد تحت تغییر شکل سطح استفاده می شود. مواد سخت تر به راحتی خراشیده نمی شوند و شکننده تر هستند. از سوی دیگر، مواد نرم تحت کشش سطحی موضعی تغییر شکل می‌دهند و عموماً الاستیک‌تر هستند.

هرچه سختی راکول بیشتر باشد، ماده سخت‌تر است، اما در مقایسه با سایر فلزات در همان مقیاس. فولاد 304 دارای سختی راکول 70 است. برای مرجع، مس، یک فلز نرم، دارای سختی راکول 51 است. هنوز آنجاست یک فولاد مصارف عمومی بادوام است.

خواص شکل پذیری فولاد 304

فولاد نوع 304 بسته به کاربرد دارای محدوده مدول الاستیک است، اما معمولاً همه آنها در محدوده 193-200 GPa هستند. مدول الاستیسیته معیار خوبی برای توانایی یک ماده برای حفظ شکل خود در شرایط تنش است و یک شاخص کلی از استحکام است.

خواص مکانیکی ورق استیل 304 چیست؟
خواص مکانیکی ورق استیل 304 چیست؟

مانند اکثر فولادها، فولاد ضد زنگ 304 مدول الاستیسیته بسیار بالایی دارد، به این معنی که تحت فشار به راحتی تغییر شکل نمی دهد. از آنجایی که هرچه مدول ماده بالاتر باشد، قابلیت ماشینکاری بیشتری دارد، فولاد 304 اغلب به گونه‌ای ساخته می‌شود که مدول کمتری داشته باشد تا قابل ماشین‌کاری باشد. اسان گیر

فولاد تیز 304

این آزمایش به ما نشان می دهد که چگونه مواد فولادی در اثر ضربه می شکند و ما می دانیم که چگونه نمونه فولادی شکسته می شود از نقطه نظر عملی بسیار مهم است.

تست ضربه شارپی شامل یک آونگ است که از وزنه ای متصل به آن استفاده می کند تا به قطعه نیرو وارد کند و باعث شکستن آن شود. مقدار نیروی وارد شده با دینامومتر اندازه گیری می شود و اطلاعاتی به ما می دهد. Comely نمونه ای از تست ضربه خواص تیز را ارائه می دهد.

هرچه مقدار ضربه شارپی کمتر باشد، به طور کلی ماده سخت تر است، یعنی ساختار کریستالی یکنواخت تری دارد. فولاد 304 دارای درجه ضربه شارپی بالایی است، به این معنی که به طور کلی انعطاف پذیرتر است و قبل از شکستن مقداری از ضربه را خم می کند و جذب می کند.

این مقدار نشان می دهد که فولاد 304 به راحتی تغییر شکل می دهد و بنابراین در مکان هایی که احتمال شکستگی قطعه زیاد است قابل استفاده است.

دکمه بازگشت به بالا