اقتصادی

دلار باز هم صعود کرد

شاخص دلار ۱۰۰ دوربین نیز گذشت.

به یمن از آنلاین هر چند که نرخ بیکاری و دلار در ماه مارس باعث شده است تا معامله گران با احتیاط بیشتری نسبت به خرید اسکناس سبز عمل می کنند اما کاهش تعداد قربانیان کرونا در آمریکا نصف روز از این بالا., این خبر بسیار خوبی محسوب می شود. از سوی دیگر تعدادی از کشورها مانند نیوزیلند و ژاپن اعلام کرده اند محدودیت در رفت و آمد را کاهش می دهد هر چند در انگلستان نخست وزیر این کشور گفته است که هنوز هم به حالت عادی دانستن وضعیت به زودی.

در دولت ایالات متحده همچنان بین دموکرات ها و جمهوری خواهان در زمان بازگشایی اقتصاد اختلاف نظر وجود دارد به این نکته که پس از شکایت مدیر عامل شرکت تسلا از فرماندار دموکرات کالیفرنیا به دلیل بازگشایی و نه فعالیت های برخی مقامات دولتی نسبت ناروا به او و سیاست دموکرات ها در مورد قرنطینه در ایران ،

مارک شاندلر., این استراتژیست ارشد بازار در موسسه بنکبورن فارکس جهانی گفت: واقعیت این است که اقتصاد در وضعیت بد گرفتار است و بودن ۲۰.۵ میلیون نفر در آمریکا بیکار شده اند و یا ۲۲ میلیون نفر بنابراین فرقی نمی کند. بانک مرکزی و دولت باید بیشتر کارهای آنها را انجام دهید در غیر این صورت دوباره بازار متلاطم خواهد بود.

حوادث معاملات ارز نیز تحت تاثیر اخبار مربوط به ویروس کرونا واقع شده است. در ایالات متحده دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن ، در اظهاراتی عجیب مدعی است که کرونا ویروس در یک آزمایشگاه در شهر ووهان چین که در آن همه گیر تاج پس از آغاز ساخته شد و تهدید کرد که در صورت اثبات این ادعای چین را از طریق تحمیل هزینه جدید مجازات خواهد بود.

آمریکا و چین از سال ۲۰۱۸ با یکدیگر وارد یک جنگ تجاری گسترده ای هستند و در نهایت در اواخر سال گذشته دو طرف در اجرای یک جدول زمانی برای تعادل تجارت دو جانبه به توافق رسیدند. در حال حاضر تهدیدات تهمت افزایش وحشت از معامله گران را به یک جنگ تجاری جدید وجود دارد … آن هم در زمانی که رشد اقتصادی در بسیاری از کشورها شیوع کرونا و بسته شدن کسب و کار و به پایین ترین سطح از تاریخ اخیر رسیده است.

آلن راسکین., متخصص در مسائل مربوط به ارز خارجی در دویچه بانک گفت: این آمار مربوط به بازار کار از کشورهای مختلف نشان می دهد که باید منتظر بدتر شدن شرایط مالی در ماه های آینده ما. بازار می دانند که وضعیت خیلی خوب نیست و سرمایه گذاری ها کندتر و تقاضا برای دارایی های امن تر است. این به این معنی است که یک مسیر بهبودی طولانی پیش رو خواهیم شد.

در حال حاضر برخی از کارشناسان پیش بینی کرده اند بانک مرکزی آمریکا چه شما انتظار می رود نرخ بهره به سطح منفی کاهش می دهد. وزیر خزانه داری نیز از زمان علاقه به یک فرصت مناسب برای بازگرداندن وضعیت بدهی در نظر گرفته شده و برنامه ریزی شده برای قرض گرفتن سه تریلیون دلار می گذرد.

تا کنون بیش از چهار میلیون و ۲۵۶ هزار و ۱۶۳ مورد کرونا گزارش شده است که در ۲۸۷ هزار و ۳۳۶ نفر که خود را از دست داد. در کشورهای مختلف که کمترین ضرر و زیان مربوط به ایالات متحده آمریکا با ۸۱ هزار و ۷۹۵ نفر و انگلیس با ۳۲ هزار و ۶۵ مردم ایتالیا با ۳۰ هزار و ۷۳۹ مردم اسپانیا ۲۶ هزار و ۷۴۴ نفر و فرانسه با ۲۶ هزار و ۶۴۳ نفر است.

اریک برگر کارشناس بازار ارز در بانک مرکزی کانادا گفت: در حال حاضر نگاه معامله گران به دور جدید تنش از کلمات بین پکن و واشنگتن است کاشته شده و اگر این وضعیت آرام تر او ممکن است شاهد آغاز دور دوم جنگ تجاری بین دو اقتصاد نخست جهان خواهد بود. در این مورد نرخ برابری دلار و یوان به خصوص در برابر ارزهای قطعا شاهد تغییرات گسترده ای خواهد شد و شاهد ثبت رکوردهای جدید ارزها مانند ین و فرانک خواهد بود.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در برابر سبد ارزهای جهانی اقدامات در معاملات امروز با صعود ۰.۲۴ درصد نسبت به روز قبل در سطح ۱۰۰.۱۹۲ واحد بسته شد. ارز هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۲۹ دلار اعلام شد.

با تداوم بسته ماندن کسب و کار. آمار رشد به پایین با توجه به تمام مردم نا امید … در ایالات متحده برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ رشد اقتصادی در سه ماهه اول سال جاری منفی است که رشد منفی ۴.۸ درصد از زمان رکود بزرگ سال ۲۰۰۹ تا کنون بی سابقه بوده است. رئيس جمهور از بانک مرکزی امریکا به بازگشت اقتصاد به سطح اولیه ثبات در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرده است.

در حال حاضر بسیاری از کشورهای اروپایی در حال بررسی گزینه های موجود برای فرار از رشد اقتصادی منفی هستند و نخست وزیر ایتالیا با بحرانی خواندن شرایط اقتصادی منطقه یورو خواستار تسریع در آماده سازی نجات بسته شده است. اگر چه رهبران اروپایی در ایجاد یک بسته نجات یک تریلیون یورو به توافق رسیدند اما اختلاف بر سر جزئیات اجرایی تابستان برای به تعویق انداختن.

ارزهای اروپایی

در آخرین دور از معاملات با افت ۰.۶۱ درصد نسبت به روز قبل و برای ۱.۲۳۳ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۴ درصد و بازنشسته به کانال ۱.۰۸ به ۱.۰۸۲ تومان است.

کریگ ارلام – تحلیل گر بازار در موسسه اواندا – گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش تمایل معامله گران به خرید داراییهای پرریسکتر مناسب برای کاهش سرعت شیوع این بیماری وجود دارد که می توان آن را در نرخ برابری دلار و دیگر ارزهای امن در برابر ارزهای دیگر تاثیر بسیاری داشته باشد.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارز جهان و همچنین هر دلار با ۰.۴۲ درصد افزایش به ۱۰۷.۵۶۶ ین. در برابر همتای استرالیایی هر دلار آمریکا به ازای ۱.۵۴۳ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۹۱ یوان چین اعلام شد.

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا