عمومی

سقف ادرواز و نکاتی در مورد آن

اردواز : ادرواز را می توان به دو قسمت فلزی و سیمانی تشکیل شده است . باید این را دانست که آردواز فلزی بسیار مقاومت بالاتری به نسبت آردواز سیمانی را دارد . و عمر طولانی دارد و متنگاری آن بیشتر است . هرگز شکاف برنمی دارد و شکسته نمی شود . دارای تنوع فراوانی است و در بازار دارای طرح های بسیاری است. در زمان های گذشته برای اجرای سقف ویلا و اردواز از آزبست استفاده می کردند . ولی چون این کار باعث خرابی محیط زیست می شد و به تدریج محیط زیست را فرسوده می کرد این کار را کنار گذاشتند و هم اکنون دیگر به هیچ وجه از آزبست استفاده نمی کنند .

چون که پیشانی ساختمان اصولا باید دارای عرض زیاد و ارتفاع کم اجرا شود بنابراین استفاده از متریال هایی که دارای چینش آجری و طرح ریز داشته باشند ضروری است. بافت آجری هم از آن جایی که بعد از نصب سقف ، نمایی یکپارچه و اجرای نمای پیشانی ساختمان را ارائه می دهد در نتیجه خطوط بین محصولات را در آن نمایان نخواهد گردید .

شرکت ویلا سقف تمام جزئیات و اطلاعات را در این مورد بررسی و انجام داده است . موضوع سازه های کششی ، در سال های اخیر در بین متخصصان امر ساخت و ساز و مهندس های مربوط به این حیطه به طور مکرر مطرح گردیده است .

نوع سازه های فلزی با رویه پی وی سی یکی از مهم ترین گزینه برای داشتن یک سایه خنک و دلچسب است و هم چنین یکی از عواملی است که قادر است در برابر اشعه مضر خورشید ، برف ، باران و … مقاومت کرده و ازضررهای ناشی از این عوامل جلوگیری نماید . ساخت سایه بان ها با ورقه های UPVC آن را قابل شستشو با بهترین حالت ممکن و نصب آن بسیار آسان نموده است .

هم چنین سبک ، کاملا آب بند و در عین حال بسیار مقاوم در برابر اشعه UV خورشید ، سرما و گرما و ضربه می باشد . متریال موجود در ساخت پایه های این محصول از جنس پلی آمید بوده که بسیار محکم و مقاوم است و در اندازه های مختلفی از 60 سانتی متر تا 1.5 متر موجود می باشد .

استفاده از سازه های پارچه ای در فضاهای خارجی ساختمان ، بسیار بیشتر و گسترده تر نسبت به فضای داخلی است . جنس پارچه های خارجی از جنس الیاف پلی استر با رویه PVC , PVDF است و عمر مفید آن بین 20 تا 25 سال می باشد . طرز قرار گرفتن سازه های خارجی به گونه است که پارچه آن باید تحت کشش قرار بگیرد .

یکی از مهم ترین دلیل ساختن ویلا دارا بودن فضای آرام و راحت باید باشد. به همین خاطر برای اینکه از عوامل محیطی مثل باران ، نورخورشید به طور مستقیم و برف جلوگیری شود باید از سایبان پارچه ای استفاده نمود که یکی از بهترین حفاظ ها در برابر این عوامل محیطی استهلاکی است .

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا