عمومی

نکات لازم جهت خرید داکت اسپلیت + امکانات آن

خرید داکت اسپلیت یک کلمه انگلیسی است که برای اسپلیت کانالی استفاده می‌شود. این نوع سیستم تهویه مطبوع در زمستان و تابستان می‌تواند دمای محیط را به دمای ترموستات مورد نظر برساند. به همین دلیل است که داکت اسپلیت به عنوان یکی از رایج‌ترین سیستم‌های گرمایش و سرمایش در خانه‌ها، آپارتمان‌ها و دفاتر شناخته می‌شود.

خرید داکت اسپلیت

هنگام خرید داکت اسپلیت علاوه بر قیمت باید به خصوصیات فنی و کیفیت آن نیز توجه کنید. میزان برق مصرفی نکته دیگری است که باید قبل از خرید بخش مجرای آن مورد توجه قرار گیرد. داکت اسپلیت توسط بسیاری از شرکت‌های ایرانی و خارجی تولید و به فروش می‌رسد و دانستن این مارک‌ها و محصولات آنها به انتخاب و خرید قطعه مناسب داکت اسپلیت کمک می‌کند.

اهمیت کویل در گرمایش داکت اسپلیت

همانطور که قبلاً نیز در اینجا گفته شد، سیستم گرمایش داکت اسپلیت با تهویه هوا متفاوت است. گرمایش و ایجاد هوای گرم با این نوع تجهیزات از سه طریق انجام می‌شود. ابتدا می‌توان با استفاده از پمپ حرارتی، هوای گرم مورد نیاز را تأمین کرد، اما این روش انرژی زیادی مصرف می‌کند و همچنین از ظرفیت گرمایشی کم برخوردار است، بنابراین در مناطق سردسیر که در زمستان درجه حرارت زیر صفر است، این باعث می‌شود تا کندانسور یخ زده شود.

استفاده از کویل های برقی برای گرم کردن داکت اسپلیت برای اتاق‌هایی که لوله کشی گاز ندارند و یا موتور موتور مرکزی کارایی دارد، بسیار مؤثر است، اما این روش همچنین برق زیادی مصرف می‌کند و در پی آن صورتحساب پرانرژی برای کاربر در نظر گرفته می‌شود. روش سوم، و می‌توان گفت بهترین راه برای ایجاد گرما در داکت اسپلیت استفاده از کویل است. سیم پیچ لوله کویل، که معمولاً از جنس مس است و معمولاً در کف تهویه هوا نصب می‌شود.

آب گرم مورد نیاز را از یک سیستم موتورخانه مرکزی یا بالاتر از واحد زمین دریافت می‌کند. استفاده از این روش برای کارکرد گرمایشی موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود و همچنین در کمترین زمان ممکن گرمای لازم را تأمین می‌کند و هوای گرم را با کمک فن تهویه هوا به فضای مورد نظر منتقل می‌کند.

داکت اسپلیت اینورتر چیست؟

داکت اسپلیت اینورتر که در سایت هدف به عنوان داکت های کم مصرف نیز شناخته می‌شوند، به دلیل مصرف کم انرژی در کلاس A قرار دارند. این دستگاه به یک کمپرسور دیجیتال مجهز است: وقتی تقاضا کم می‌شود، سرعت کمپرسور کاهش می‌یابد و وقتی تقاضا زیاد است، سرعت کمپرسور نیز افزایش می‌یابد.

خرید داکت اسپلیت اینورتر و مشخصات آن

فن آوری اینورتر در یک داکت اسپلیت اینورتر باعث می‌شود که آن را در زمان راه اندازی با مصرف جریان بسیار کمی شروع کنید که این امر منجر به کاهش قابل توجه در مصرف برق می‌شود، زیرا در دستگاه‌های معمولی بیشترین میزان مصرف انرژی در هنگام راه اندازی مصرف می‌شود. پس از شروع کار، اینورتر به تدریج مصرف برق را افزایش می‌دهد و کمپرسور با حداکثر ظرفیت شروع به کار می‌کند و پس از مدت زمانی نیم ساعت تا یک ساعت پس از خنک شدن محیط و دمای محیط به دمای مطلوب نزدیک می‌شود، به تدریج مصرف افزایش می‌یابد.

جریان و مصرف برق را به نسبت توان مورد نیاز کاهش می‌دهد و از خاموش و غیرفعال کردن دستگاه غیرضروری جلوگیری می‌کند و این باعث می‌شود مصرف انرژی داکت اسپلیت اینورتر در حدود 60٪ در مقایسه با داکت اسپلیت معمولی کاهش یابد. به عنوان مثال، اگر قدرت و مصرف آب یک چیلر را با توان مصرفی دستگاه داکت اسپلیت اینورتر مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که تفاوت چندانی بین این دو وجود ندارد و این باعث می‌شود مصرف کننده از دستگاه‌های داکت اسپلیت اینورتر رضایت داشته باشد.

 

مرجع مقاله:

https://tasisat.com/product-category/cooling/duct-spilit/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا