علم و سلامت

وزیر بهداشت دستور داد تا تحقیقات در مورد گزارش تخلفات در حوزه پزشکی بررسی شود

وزیر بهداشت به رئیس سازمان غذا و داروی کشور دستور داده است تا نامه ای از کارشناسان برجسته پزشکی و دارویی را که برای بهره مندی از بخش ویژه برای ادامه برخی از روشهای سودآور در حوزه پزشکی کار می کنند ، خطاب کند.

به گزارش تی تی آنلاین طبق اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت. دکتر سعید نامکی. محمدرضا نامه ای به شانسا نوشت: “اخیراً نامه ای از افراد برجسته در بخش های پزشکی ، داروسازی ، اقتصادی و اجتماعی دریافت شد که در آن تشریح شیوه های ضد فساد است. برخی از روشها در تولید و واردات محصولات دارویی از تداوم آنچه هنوز برای منافع برخی بخش ها استفاده می شود ، شکایت کرده است.

می دانید ، از روزی که من به مجموعه پیوستم ، اولین اقدامات برای اطمینان از پاکیزگی و شفافیت سازمان غذا و دارو و هیئت امنا انجام شد. توجه ویژه ای به تولید داخلی داروها و وسایل پزشکی صورت گرفت و واردات اینگونه محصولات متوقف شد. این اتفاق افتاد

ارزهای دریافتی در سال 1393 با بررسی دقیق پنج ماهه پرونده های استیضاح و بی احتیاطی توسط مراجع قضایی محترم به دقت منعکس شدند. کمیسیون ها و تصمیمات آن برای ذینفعان و عموم روشن شد. با حمایت از تولید داخلی ، میزان مصرف ارز 20 درصد کاهش یافت ، در حالی که 3.5 میلیون زائر اربن حسینی ، آنفلوآنزا H1N1 و کرونا با وجود فشار زیاد ناشی از سیل ، حداقل در سال اول 60 هزار میلیون یورو صرفه جویی کردند. مجمع و مشاوره اصول مواد مخدر و تجهیزات با حضور کارشناسان و ذینفعان در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی برگزار شد و نظرات آنها در برنامه ریزی و اجرای مورد استفاده قرار گرفت. انتخاب عالیجناب شما به عنوان رئیس سازمان غذا و دارو در گذشته به دلیل شهرت وی برای پاکیزگی و کارآمد بودن بوده است و من بارها از شما خواسته ام که وصیت خدا را بدون هیچ عشق و نفرتی و با عدالت کامل در ذهن داشته باشید. دست هر متقاضی اجاره را از جمع آوری اجاره کوتاه کنید و در صورت بروز هرگونه فساد فوراً سرمایه گذاری کنید. جابجایی فوری گروهها برای فشار آوردن به سازمان های متقاضی و سودجو و موارد سوء استفاده و اجاره بها در دادگستری منعکس شده است که بدون هیچ بحث و جدال این کار را انجام داده است.

من اکثر امضا کنندگان این نامه را می شناسم ، بنابراین معتقدم علاقه آنها به نفع ملی است تا فساد قدیمی موجود در این مجموعه را ریشه کن کنند که پاکسازی آن بسیار دشوار است. با احترام به متحدان گذشته و حال آن گروه ، که سالها از جنبه های خبره و نظارتی آن سازمان صمیمانه و مداوم محافظت می کردند ، لازم است موضوعات زیر در اسرع وقت بررسی شود.

1. به همراه رئیس محترم دفتر بازرسی و امنیت وزارت ، دو امضا كننده نامه ، دکتر اشتری و دکتر. سمنانیان که سابقه و دانش طولانی دارد ، من یک کمیته تشکیل می دهم و بلافاصله موضوعات را بررسی می کنم.

2. موارد ارسال شده به مأمور قضایی بدون هیچ مشاجره ای در این مدت پیگیری می شود و نتیجه آن مطلع می شود.

فرصت اگر هرگونه تخلف در حمایت از بخش فرصت طلبانه و سودجویانه توسط یک جریان خاص ادامه یابد ، همانطور که بارها گفتم ، استفاده از آن روش ناعادلانه ادامه نخواهد یافت.

– هرگونه مجوز یا مجوزی که در سالهای گذشته براساس روشهای غیرعلمی و ناعادلانه صادر شده و براساس بی عدالتی و رانت جویی صورت گرفته و موجب شده است تا افراد به سودهای غنی بروند باید مورد بررسی قرار گیرند و سریعاً تصمیم منصفانه ای اتخاذ شود.

واضح است که این تصمیمات نباید به ضرر مواد مخدر و به ضرر مردم باشد ، گرچه همیشه هنگام برخورد با دادگستری و سودجویان باید در نظر گرفته شود. علی رغم شرایط کشور ، نیاز مردم و سرعت اختیارات و بلاغت و اقدامات عجولانه هرگز نباید فراموش شود.

از پیشرفت های سیستم The-Tracky که با تلاش فراوان حاصل شد ، باید در اسرع وقت برای داروها و دستگاه های پزشکی استفاده شود ، تا نظارت دقیق هر چه بهتر باشد.

6– باز هم اولویت تولید داخلی است و امسال نیز مانند سال گذشته ، واردات هرگونه دارو و تجهیزات پزشکی که مشابه داخلی و از نظر تعداد و کیفیت پاسخگو باشد ممنوع خواهد بود. واضح است ، اگر سلامت جمعیت از نظر کیفیت یا کمیت تولید داخلی تهدید شود ، تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

البته اگر این روزها اصلاحات و شفافیت زیرساختی دقیق انجام نشود ، من نمی دانم در آینده چه كدام و چگونه می توان آنها را مورد بررسی قرار داد. “مبارزات طولانی مدت با زندگی روزمره ، جذابیت و ناخالصی از بزرگترین عوامل در ایجاد فساد در هر چیزی است که کار هر روز را دشوار می کند.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا