آمارهایی از مرگ و میرهای ناشی از مصرف «سیگار» و دود آن

آمارهایی از مرگ و میرهای ناشی از مصرف «سیگار» و دود آن

بر اساس آمارهای گزارش شده، سالانه حدود 7 میلیون نفر در جهان به طور مستقیم و غیرمستقیم بر اثر استعمال دخانیات جان خود را از دست می دهند که از این تعداد حدود 5 میلیون و 800 نفر به طور منظم سیگار می کشند و در هر ثانیه حدود یک میلیون و 200 هزار نفر در معرض دود سیگار قرار می گیرند.

به گزارش تی تی آنلاین بررسی آمار استعمال دخانیات نشان می دهد که استفاده از سیگار در اقشار مختلف جهان بسیار رایج است، زیرا نه تنها سیگار کشیدن عوارض جانبی بر سلامت انسان دارد، بلکه “دخانیات” تهدیدی برای محیط زیست است. منصور براتی، دستیار پژوهشی موسسه کدرس، می گوید: «معمولاً تنباکو ماده اولیه ای است که جوانان به آن روی می آورند.

به گفته براتی، بر اساس گزارش سازمان ملل از هر چهار دانش آموز 13 تا 15 ساله در جهان، یک نفر برای اولین بار قبل از 10 سالگی سیگار را تجربه کرده است.

پسرها بیشتر از دختران از دخانیات استفاده می کنند.

از هر 10 دختر بین 13 تا 15 سال در جهان یک نفر سیگار می کشد

دستیار پژوهشی موسسه کادرس گفت: از هر 10 دختر بین 13 تا 15 سال در جهان یک نفر دخانیات مصرف می کند و این میزان به یک نفر از هر هفت پسر در جهان می رسد.

براتی گفت: جوانان اروپایی بیشترین میزان مصرف دخانیات را دارند و آسیا و آفریقا در انتهای جدول قرار دارند اما با کاهش مصرف دخانیات در اروپا این روند در حال تغییر است.

افراد کم درآمد بیشتر از افراد پردرآمد دخانیات مصرف می کنند

تقریباً 7 میلیون نفر در سراسر جهان هر ساله بر اثر استعمال دخانیات یا استعمال دخانیات جان خود را از دست می دهند

امروز نشان می دهد که میزان مصرف دخانیات در میان اقشار کم درآمد بیشتر از اقشار پردرآمد است، گفت: سالانه حدود 7 میلیون نفر در دنیا به طور مستقیم و غیرمستقیم بر اثر مصرف دخانیات جان خود را از دست می دهند که این رقم حدود 5.8 میلیون نفر است. مردم به طور منظم سیگار می کشند و حدود 1.2 میلیون نفر در هر ثانیه در معرض دود قرار می گیرند و از مشکلات سلامتی رنج می برند.

آماری از آسیب های سیگار بر محیط زیست

وی گفت: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی 600 میلیون درخت برای تولید سیگار در همه جا قطع شده است. مصرف سیگار در سراسر جهان تنها 84 میلیون تن دی اکسید کربن در هوا منتشر می کند و تأثیر قابل توجهی بر گرمایش جهانی دارد. بیش از 22 میلیارد حرف آب در سراسر جهان برای تولید سیگار مصرف شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا