آیا با قهوه ساز میشه کاپوچینو درست کرد؟

نوشیدنی های گرم در طول سال به خصوص در فصل پاییز و زمستان طرفداران زیادی دارند و نوشیدنی های گرم مانند چای، قهوه، نسکافه و کاپوچینو طرفداران خود را دارند. با یادگیری طرز تهیه کاپوچینو در خانه به عنوان یک نوشیدنی گرم و خوشمزه، اعضای خانواده خود را به وجد می آورید و مهارت های کاپوچینوی کافه خود را در خانه به رخ می کشید. برای تهیه کاپوچینو به قهوه اسپرسو یا قهوه ترک نیاز دارید.

البته تهیه کاپوچینو با قهوه ترک طرفداران بیشتری دارد و بهتر است از آن استفاده کنید. در این مطلب اطلاعات کاملی در مورد طرز تهیه یک کاپوچینوی خوشمزه با قهوه ساز ارائه می دهیم. اگر علاقه مند به یادگیری کاپوچینو و تهیه آن در منزل هستید،

کاپوچینو چیست؟

بر اساس اسناد مکتوب و شفاهی، افزودن شیر به نوشیدنی های قهوه برای اولین بار در قرن هفدهم در اروپا ظاهر شد. محبوب ترین نوشیدنی در آن زمان کاپوچینر بود که در کافه های وین اتریش سرو می شد و به عنوان پدر کاپوچینو شناخته می شد. ترکیبی از شیر، شکر و قهوه با چاشنی های مخصوص در این نوشیدنی است که در بین مردم اروپا طرفدارانی دارد. کاپوچینو نام یک فرقه مسیحی است و نام کاپوچینو برای این نوشیدنی گرم به دلیل رنگ قهوه ای روشن و تیره لباس اعضای این فرقه انتخاب شده است.

قهوه اسپرسو را با مقدار زیادی شیر بخار پز شده ترکیب کنید، سپس با شکلات یا پودر کاکائو تزئین کنید. کاپوچینو در چند سال اخیر در سراسر جهان گسترش یافته است و بسیاری از مردم آن را مد روز می دانند. اما این نوشیدنی در ایتالیا ساخته شده است و در طول چند قرن اخیر به روش های مختلفی عمل کرده است.

تفاوت بین موکا، شکلات داغ، لاته و کاپوچینو

با تعریف صحیح موکا، هات چاکلت، لاته و کاپوچینو، درک درستی از تفاوت ها و شباهت های این چهار نوشیدنی داغ خواهید داشت. موکا یا قهوه موکا یک شکلات داغ قوی با یک شات اسپرسو و شیر بخار پز است. در تهیه موکا به مقدار مساوی از قهوه اسپرسو و هات چاکلت استفاده می شود که یک پنجم آن را شیر داغ تشکیل می دهد.

هات چاکلت یک نوشیدنی داغ است که از شکلات رنده شده، پودر کاکائو و شیر گرم تهیه می شود. اگر می خواهید آن را با طعم شیرین بخورید، از کمی شکر استفاده کنید. اگر به شیر آب دسترسی ندارید، می توانید آب را جایگزین کنید. لاته و کاپوچینو بسیار شبیه به هم هستند و در بیشتر مواقع مردم این دو نوع نوشیدنی قهوه را شبیه به یکدیگر درست می کنند. قهوه کاپوچینو که از سه لایه تشکیل شده است.

لایه اول کاپوچینو از شات های اسپرسو، لایه میانی از شات های شیر آب پز و لایه سوم از شات های شیر بدون چربی استفاده می کند. همه این لایه ها در فنجان های 150-180 میلی لیتری ریخته می شوند. قهوه لاته نیز از سه لایه تشکیل شده است. لایه اول یک شات اسپرسو، لایه میانی نصف شات شیر ​​آب پز و لایه سوم نصف شات شیر ​​بدون چربی است. تفاوت بین کاپوچینو و لاته در نیم لایه کف شیر (شیر آب پز) است. به طور طبیعی، یک لیوان لاته بزرگتر از یک لیوان کاپوچینو خواهد بود.

طرز تهیه کاپوچینو با دستگاه قهوه ساز

برای تهیه یک کاپوچینوی خوشمزه با قهوه ساز ابتدا باید موارد زیر را تهیه کنید:

یک فنجان یا یک فنجان قهوه

قهوه آسیاب شده برای اسپرسو

* قهوه آسیاب شده استفاده شده متعلق به قهوه ترک نیست!!

پس از تهیه مواد فوق به مرحله تهیه کاپوچینو با قهوه ساز سیگما می رسد که مراحل تهیه کاپوچینو به شرح زیر است:

با دستگاه قهوه ساز سیگما یک شات اسپرسو تهیه کنید.

کوزه (ظرف شیر) را یک سوم پر از شیر کنید و نازل بخار را به مدت 8-10 ثانیه روی سطح شیر قرار دهید.

حالا نازل را داخل شیر قرار دهید تا دمای آن به 65 درجه سانتی گراد برسد.

کف شیر را با چند قاشق سفت از شیر جدا کنید تا کف شیر به دست آمده فشرده و سفت شود.

کف شیر را به آرامی از مرکز فنجان اسپرسو اضافه کنید تا لایه ضخیمی از کف شیر روی قهوه تشکیل شود.

*در صورت عدم نیاز، کوزه شیر را در یخچال قرار دهید. برای ایجاد کف بیشتر و بافت بهتر در شیر، آن را در یخچال قرار دهید تا به اندازه لازم خنک شود. علاوه بر این، محصول کاپوچینو باید یک سوم قهوه اسپرسو و دو سوم کف شیر داشته باشد.
تعمیرات قهوه ساز بوش در پایدار سرویس تهران. با ما تماس بگیرید.

تهیه و تهیه کاپوچینو با گاز و بدون دستگاه

برای تهیه کاپوچینو گازدار و بدون دستگاه باید از قهوه ترک و قهوه ساز استفاده کنید. برای تهیه کاپوچینو روی گاز مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا قهوه ترک را با دستگاه قهوه ساز آماده کنید.

۱۲۰ میلی گرم شیر را با دماسنج در دیگ شیر روی گاز قرار دهید.

بعد از اینکه دمای شیر به 65-68 درجه سانتیگراد رسید با همزن دستی هم بزنید تا به صورت کف غلیظ در بیاید.

قهوه ترک را در فنجان بریزید و سپس شیر را به آن اضافه کنید.

هنر و تکنیک ساخت کاپوچینو

مقدار شکر بستگی به ذائقه شما دارد.

در صورت تمایل با افزودن مقداری دارچین یا پودر کاکائو به کاپوچینوی خود طعم بهتری بدهید و روی آن را تزئین کنید.

امروزه بسیاری از مردم از شیر داغ برای ایجاد یک طرح هنری در کاپوچینو استفاده می کنند. چون کف و کف شیر زیاد مفید نیست.

اگر طعم شیر را دوست ندارید؛ شیر چای را با خامه جایگزین کنید.

برای تهیه کاپوچینو یک فنجان یا لیوان قهوه کم عمق و پهن انتخاب کنید

دکمه بازگشت به بالا