عمومیکسب و کار ویژه

آیا پله پیما گارانتی دارد ؟

این سوال کاملا اشتباه است. چرا که فروشنده اینطور متوجه می شود که فقط فاکتور قیمت پله پیما برای شما مهم است و برای جلب نظر شما، ارزانترین محصول که احتمالا بی کیفیت ترین محصولشان باشد را به شما پیشنهاد می دهند و خریدار در معرض ریسک خرید محصول نامرغوب، ناایمن و با قیمت غیرواقعی قرار می گیرد. چرا که قیمت یک بالابر پله وابسته فاکتورهای متعددیست که باید آن را آگاهانه درنظر بگیریم.

 

این را همیشه مدنظر داشته باشید که صندلی پله پیما مناسب یک شخص مسن، با دستگاه موردنیاز یک شخص دارای آسیب های حرکتی مانند معلولان، جانبازان یا افراد دارای آسیب های نخاعی متفاوت است. متاسفانه بسیاری از همکاران ما نیز در این مسائل کم توجهی می کنند و هر محصول را برای هر خریدار با هر میزان آسیب حرکتی نصب و اجرا می کنند.

پس برای خرید صندلی پله پیما، بدون مشاوره و راهنمایی کامل اقدام نکنید تا از هدررفتن زمان و هزینه خود جلوگیری کرده باشید.

فاکتورهای مهم در انتخاب بالابر پله پیما

برای انتخاب و خرید صندلی پله پیما باید به فاکتورهای مهم زیر توجه ویژه ای نمود:

  • انواع بالابر پله
  • بالابر پله مستقیم یا پیچشی
  • برندهای بالابر پله در ایران
  • جنس ریل مناسب بالابر پله
  • سنسورهای ایمنی بالابر پله

انواع مدل های بالابر پله

در یک نگاه، میتوان این دستگاه را در انواع: صندلی بالابر پله (که کاربر بر روی صندلی می نشیند) ، بالابر پله ایستاده و بالابر پله ویلچربر تقسیم بندی کرد. دقت داشته باشید که بنابر شرایط پلکان در ساختمان و همینطور کاربر استفاده کننده، می توان پیشنهادات بهتر و بصرفه تری ارائه کرد.

بالابر پله مستقیم یا پیچشی؟

درصورتی که پلکان به صورت مستقیم باشد،بالابر پله مستقیم راهکار مناسبی برای این پله ها می باشد. از ویژگی های بالابر پله مستقیم،زمان نصب بسیار سریع، پشتیبانی فنی مناسب در ایران و قابلیت واگذاری مجدد به دیگران می باشد، چرا که این نوع در اکثر ساختمان ها قابل نصب است و فقط نیاز به کاهش یا افزایش طول ریل آن می باشد.

برای پلکان های منحنی یا دارای پاگرد از صندلی پله پیما پیچشی استفاده می شود که از ویژگی های آن می توان به طراحی اختصاصی بر اساس پلکان موجود، قیمت بالا و قطعات یدکی محدود اشاره کرد. توجه داشته باشید به علت حرکت کند بالابر پله به میزان 15 سانتی متر بر ثانیه، برای پلکان های طولانی (بالاتر از 2 ردیف پله) در انتخاب مدل مناسب دقت لازم را داشته باشید و حتما مشاوره بگیرید.

برندهای معتبر بالابر پله در ایران

از نگاه یک خریدار، همیشه انتخاب برند مناسب درهر محصولی یک سوال بزرگ محسوب می شود. از آنجا که در ایران به مقوله پله پیما به صورت بسیار محدود پرداخته شده است، به شما پبشنهاد میکنم حتما از بین بهترین برندهای پله پیما، دستگاه خود را خریداری کنید.  انتخاب درست این فاکتور به حدی مهم و تعیین کننده است که رضایت یا نارضایتی خریدار از بالابر پله در پی دارد.

باید به شما بگویم پله پیما به دو صورت وارداتی و داخلی در داخل کشور عرضه میشود. از بین نمونه های داخلی، بهترین مدل، بالابر پله شاتین (shatin)است که با الهام از نمونه های اروپایی ساخته می شود.برندهای معتبر بین المللی این دستگاه شامل بالابر پله تیسن کروپ (Thyssenkrupp) آلمان و بالابر پله آکورن (acorn) انگلستان در کشور عرضه می شوند.

گارانتی

خدمات پس از فروش در بالابر پله رو نقش  اساسی در انتخاب برند مدنظر دارد، چرا که در معمولا دستگاه های بالابری و آسانسوری پس از نصب به مدت چند روز باید بررسی و چک شوند تا از کیفیت نصب اطمینان حاصل شود. لذا پله پیماهایی که نمایندگی معتبر در استان یا شهر شما ندارند، و یا بصورت تکی ساخته می شوند، تامین قطعات یدکی و جانبی آن در آینده با مخاطره روبرو خواهد بود.

بهترین بالابر پله برای آپارتمان

پله های آپارتمانی از چند ردیف پله مستقیم و پاگردهای میانی تشکیل می شوند. دستگاهی که بتواند کل مسیر را به صورت یکپارچه طی کند و شخص را به انتهای مسیر برساند، بالابر پله پیچشی نام دارد. همواره می توان بروزترین قیمت پله پیما پیچشی را از شرکت ما استعلام کرد.

این دستگاه برای آپارتمان هایی با حداکثر ۴ طبقه کاربردی است. سرعت دستگاه پله پیما پیچشی حداکثر ۱۲ سانتی متر بر ثانیه است و نیاز افراد دارای ضعف عضلانی را در راه پله تا حدود بسیار زیادی مرتفع می سازد.

چگونه یک پله پیمای مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب پله پیمای مناسب ساختمان شامل توجه و بررسی چند پارامتر کلی است:

  • نیاز خود را بشناسید

دانستن اینکه چرا به یک پله پیما نیاز داریم، اولین قدم در انتخاب نوع دستگاه است. آیا خرید پله پیما به علت وارد شدن به دوران میانسالی و سالمندیست؟ یا به علت آسیب دیدگی زانو در یک تصادف است؟. توجه به ظرفیت م.ردنیاز، ترافیک موردنظر، اندازه ی صندلی و آپشن های حرکتی در اولویت توجه باید باشد.

  • اندازه های پله ی خود را بدست بیاورید

توجه به عرض پله ی موجود و مشورت با سازنده در خصوص میزان فضای اشغال شده بسیار ضروریست. چرا که قابلیت های دستگاه خود را در زمان حمل وسایل بزرگ مانند مبلمان و یخچال از مسیر پله خود را نشان می دهد. محل توقف صندلی در زمان پارک، تعیین کننده ی میزان فضای قابل استفاده در زمان تردد ساکنان ساختمان است.

  • نوع دستگاه را انتخاب کنید

هرکدام انواع مختلف پله پیما از جمله حالت مستقیم، پیچشی، ایستاده و صندلی کاربرد خاص خود را دارند و در صورتیکه از حالت دیگری استفاده شود، منجر به نارضایتی سرنشین می شود. برای مثال، استفاده از ۵ پله پیمای مستقیم به جای یک پله پیما پیچشی می تواند ساختمان را از حالت آرام و نرمال خود خارج کند. بهترین راه بالا رفتن ویلچرسوارن از پله با یک شخص که دچار زانودرد است، متفاوت است.

  • ایمنی در پله پیما را جدی بگیرید

در حالت پیش فرض، این دستگاه برای افرادی ساخته می شود که توانایی حرکت و واکنش سریع در پله ها را ندارند. لذا ضروری است پیش بینی های لازم برای ایمنی سرنشین در زمان حادثه انجام شده باشد. مواردی از جمله سامانه تشخیص مانع خودکار، کمربند ایمنی، صندلی های تاشو و دکمه های توقف اضطراری در پله پیما ضروریست.

  • استفاده از بهترین برندهای پله پیما

کیفیت پله پیما و اعتبار شرکت تولید کننده فاکتورهایی هستند که یک شبه به دست نمی آید و برای رسیدن به آن ها تلاش بسیار زیادی لازم است. لذا شرکت ها ترجیح می دهند خوشنام بمانند و بهای آن را نیز می پردازند. خرید پله پیما از برندهای معتبر می تواند ضامن دریافت دستگاه خوب و خدمات پس از فروش مطمئن باشد. بهترین شرکت تولید کننده پله پیما همواره برای نام و برند خود ارزش فراوانی قائل هستند.

دکمه بازگشت به بالا