عمومیکسب و کار ویژه

باتری ماشین صفر چقدر گارانتی دارد

گارانتی به یک مجموعه تعهداتی گفته می شود که شرکت یا شخص سازنده در برابر رخ دادن هر نوع ابرادی به دلیل کیفیت نامناسب قطعات ، تجهیزات و موارد دیگر در یک شرایط و زمان مشخص شده از قبل برای تعمیر کردن و یا تعویض کردن قطعه بر عهده دارد . اکثر وسایل تولید شدۀ امروزی دارای گارانتی می باشند که با توجه به محصول ، مدت زمان گارانتی را مشخص می کند که در این صورت خریدار این اطمینان را پیدا می کند که محصولی را که خریده با ارزش است و از قطعا با کیفیتی برای ساختن آن استفاده شده است . هنگامی که یک شرکت خودرو سازی با قرار دادی که با مشتری می بندد گارانتی خود را 5 ساله تعیین می کند به این معنا است که همۀ قطعات خودرو در طی مدت زمان تعیین شده شامل گارانتی می شود و از خریدار هیچ نوع هزینه ای بابت تعمیر یا تعویض آن ها گرفته نمی شود. در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا باتری ماشین جز گارانتی است؟

سیستم گارانتی باتری ماشین چگونه است؟

سیستم و مجموعۀ گارانتی باتری خودرو توسط کارخانۀ تولیدی آن مشخص می شود که به طور معمول کارخانه های تولیدی سیستم مشابه هم را برای کنترل و ارائه گارانتی خود تعیین کرده اند. همۀ شرکت های تولید کنندۀ داخلی به دو صورت باتری های خود را سازماندهی می کنند و هیچ روش دیگری برای گارانتی باتری تعریف نشده است : ارائۀ گارانتی باطری به همراه کارت گارنتی و ارائه گارنتری باتری بدون کارت .

سیستم گارانتی باتری ماشین

تاثیر تعمیر خودرو در شرایط گارانتی

یکی از مواردی که باعث می شود که گارانتی ماشین لغو شود نصب کردن رینگ یا لاستیک های غیر استاندارد ، تغییر دادن سطح ارتفاع خودرو ، نصب کردن روکش صندلی در خودرو های خاص ، نصب کردن دزد گیر بر روی خودرو ، نصب کف پوش یکپارچه بر روی خودرو ، دست کاری کردن برق خودرو و کیلومتر شمار . این موارد توسط مرکز گارانتی مورد بررسی قرار می گیرد که اگر به شکل غیر اصولی انجام شده باشد گارانتی ندارد و باطل می شود .

گارانتی شامل چه قطعاتی می شود و به چه قطعاتی تعلق نمی گیرد ؟

طبق آیین نامۀ حقوق مصرف کننده : همۀ خسارات ناشی از بلا های طبیعی ، نصب کردن قطعات غیر اصلی و غیر استاندارد بر روی خودرو ، تصادفات ، استفادۀ نامناسب از خودرو در مسابقات رالی ، تعمیر کردن خودرو خارج از نمایندگی های مجاز، عیب های که ایجاد شده اند به خاطر انجام ندادن سرویس های دوره ای ، نصب قطعات غیر استاندارد  بر روی خودرو  که در این شرایط گارانتی ندارد و اگر در این وضعیت آسیبی به بقیۀ قطعات وارد شود ، هزینۀ رفع کردن ایراد مشمول گارانتی نیست.

قطعات شامل گارانتی در باتری ماشین

مدت زمان گارانتی باتری ماشین به چه عواملی بستگی دارد ؟

عوامل مختلفی می تواند بر روی زمان گارانتی باتری خودرو تاثیرگذار باشند. برند های مختلف تولید کنندۀ باتری ، هر کدام از آنها زمان متفاوتی برای گارانتی باتری های تولید کارخانه جات در نظر می گیرند که این مدت زمان با توجه به نوع مواد به کار گرفته در ساختار ماشین متفاوت می باشد . به عنوان نمونه اگر جنس صفحات باتری از سرب باشد عمرش بسیار طولانی تر است پس در نتیجه مهم ترین عوامل تاثیر گذار بذ مدت زمات گارانتی شامل این موارد می شوند : برند باتری، نوع ماشین و همچنین نوع باتری . هر مدل ماشین با توجه به عملکرد سیستم برق خود، استانداردی را برای خود تعریف می کند و هرچه برند ماشین با کیفیت تر باشد این استاندارد هم در یک جایگاه بالاتری قرار می گیرد و برای تعویض کردن باتری باید هزینۀ بیشتری پرداخت کرد .

شرایط خراب شدن باتری ماشین

با توجه به تجربه و دانش چندین ساله باید گفت چقدر از عمر باتری گذشته است اگر بیشتر از دوسال گذشته باشد خراب شدن باتری محتمل است ، اما اگر هم نمی دانیم باتری ماشین چقدر عمر کرده است باید این علائم توجه کرد : اگر نور چراغ جلو کم شده باشد باید باتری ماشین را عوض کرد که در این زمینه باید با کارشناسان متخصص مشورت کرد ، اگر باترب به سختی و کند استارت می خورد در نتیجه نیاز به تعویض دارد ، هنگام باز کردن سوییچ و زمان روشن کردن همۀ نور پشت آمپر می رود یعنی باتری تمام شده است و در آخر اگر با استارت زدن ماشین ، ماشین استارت نخورد و صدای تق تق می داد نشان دهندۀ تمام شدن عمر باتری است .

معرفی انواع باتری ها

با توجه به نوع مختلفی از تعمیر باتری ها، دو مدل باتری داریم : باتری های قابل تعمیر همانند باتری اسیدی و باتری بدون نیاز به نگهداری و سروریس یا همان باتری اتمی .

کیان باتری به عنوان یک استارت آپ تخصصی در زمینه فروش باتری ماشین و باطری یو پی اس به فعالیت می پردازد. کیان باتری با حدود 100 نفر نیروی تمام وقت بزرگترین شرکت پخش و توزیع باتری در ایران به شمار می آید.

نمونه باتری های اتمی

باتری های اتمی

از نظر  نگهداری و سرویس بسیار بهینه شده می باشند و نیازی ندارند که کاربر زمانی را برای تمیز کردن و حتی نگهداری آن اختصاص دهد و همچنین از نظر ساختاری از دو عنصر سرب آنتیموان و کلسیم ساخته می شوند و از این رو به شکل هیبریدی و یا دو آلیاژ پی نیاز می باشند. این مدل باتری های اتمی به طور معمول در زمان خرابی به یکباره از کار می افتند و علائم اخطاری از قبل به شخص راننده نمی دهد . معمولا برای نشان دادن وضعیت باتری 3 رنگ در قسمت خارجب باتری قرار داده شده است و رنگ های نشان گر باتری عبارت اند از سبز، سفید، سیاه و یا قرمز که هر کدام از آنها تعریف کنندۀ شرایط باتری هستند به این صورت که چراغ سبز نشان دهندۀ کامل شدن شارژ باتری است ، چراغ سفید این را نشان می دهد که باید توسط تعمیر کار بررسی شود ودر آخر چراغ سیاه یا قرمز نشان دهندۀ این است که باتری شارژ ندارد .

باطری ماشین را از ایران باتری بخرید.

باتری اسیدی

سروربس کردن و نگهداری این از باتری ها بسیار ضروری است و هر چند وقت یک بار باید چک و بازبینی شود . از نظر ساختاری این گونه است که مدل آنها این گونه است که از سرب و کلسیم تشکیل شده است . این مدل باتری مزایای زیادی دارد به گونه ای که از محبوبیت آن در مقایسه با دیگر باتری کم نشده است . یک نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که نباید اجازه داد که باتری اسیدی به طور کامل شارژ خود را از دست بدهد .

سخن آخر

امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله در مورد آیا باتری ماشین جز گارانتی است برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول آیا باتری ماشین جز گارانتی است؟

  1. آیا قیمت هر باتری ماشین با یکدیگر فرق دارد؟
    بله. قیمت هر باتری ماشین با یکدیگر فرق دارد و علاوه بر این که باتری ماشین ها ی سنگین به دلیل نیاز داشتن به ولتاژ بالا هزینه های زیادی برای مالکین آن در پی دارد.
  2. مدت تعویض باتری ماشین چقدر است؟
    همۀ باتری ها دارای حداقل 6 ماه گارانتی تعویض هستند و هیچ نوع باتری بدون گارانتی وجود ندارد مگر اینکه بارتی خارجی قاچاق بوده یا از نوع تولیدات داخلی فاقد استاندارد می باشد . به طور معمول باتری های کمتر از 74 آمپر ساعت 12 ماه و باتری های بالاتر از 74 آمپر ساعت 6 کاه گارانتی تعویض دارند .

منبع : نکاس باتری

دکمه بازگشت به بالا