اقتصادی

احیاء بیش از ۴۲ درصد واحدهای راکد در کشور توسط سرمایه‌گذاران

تی تی آنلاین/ خراسان رضوی معاون وزیر صمت گفت: بر اساس آمارهای موجود بیش از 42 درصد واحدهای راکد کشور یا از گروگان های جدید و یا با مشارکت جدید جمعیتی برخاسته اند.

علی رسولیان بعدازظهر 31 آذرماه در نهمین دوره از معارفه و بزرگداشت حاکمیت خراسان رضوی، ساختمان ساپکو به ریاست خراسان رضوی سفیر چین و ایران در مشهد برگزار شد. گروه فعالان اقتصادی: با وجود تحریم ها و مشکلات موجود، مدیون متولیان اقتصادی هستیم. در این صورت بازیگران نقش فعالی در بخش تولید داشتند و توانستند نیازهای مالی و ارزی داخلی را تامین کنند.

وی افزود: آمارها نشان می دهد که طی دو سال گذشته تولید بخش، ارز سرمایه گذاری و شهرک های صنعتی افزایش و توسعه یافته است.

صمت به عنوان معاون وزیر ادامه داد: در حال حاضر بیش از 4400 پروژه صنعتی در شهرک های کشور در حال تکمیل و ساخت ماشین آلات صنعتی است. در بخش خصوصی نیز این اتفاق می افتد.

رسولیان خاطرنشان کرد: همچنین در سال های اخیر آمارها نشان می دهد که ظرفیت صادرات افزایش یافته و فعالان اقتصادی در بازار جهانی فعالیت می کنند. اما شایان ذکر است که در چه شرایطی رشد صنعتی و رشد رشد افزایش یافته است. لازم به ذکر است که عمدتا به دلیل ممنوعیت واردات تولید در کشور است. این به افزایش تولید کمک کرده است. در حال حاضر ممنوعیت واردات 2500 کالا به کشور و هیچ بنزین بنزینی در کشور ایجاد نشده است.

وی افزود: اولین رقابت ما در زمینه صادرات به دلیل تفاوت قیمت کالاهای جهانی است. بنابراین بهتر است به سمت یک برند برویم: اگر به هر دلیلی نتوانیم در دنیا رقابت کنیم، این به نفع ما نیست و مشاوران اقتصادی باید به این سوال توجه کنند.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: در حال حاضر از نیازهای فناورانه شهرک های صنعتی کشور مطلع هستیم. بیش از 1400 نیاز فناورانه در کشور در شهرک های صنعتی شناسایی شده و بیش از 400 نیاز برطرف شده است. در شهرک های صنعتی امتیازات ویژه ای برای جوامعی که بر پایه علم بنا شده اند در نظر گرفته شده است. برای افزایش عمق داخلی سازی باید بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند.

رسولیان با نگاهی به برنامه های 13 گانه دولت و وزارت صمت که در پی داشته است، گفت: دولت 13 و وزارت صمت یکی دیگر از سیاست های آمایش سرزمین و صنعت است. این کار در بخش های ملی با هدف ایجاد اشتغال در بخش خصوصی و ایجاد هیات علمی آغاز شده است. بر اساس طرح طراحی جدید، با توجه به شرایط بخش‌های مختلف، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و فناوری‌ها خدمات متنوعی را برای جلوگیری از هدر رفتن منابع ارائه خواهند کرد.

در ادامه آمده است: مشورت با بخش خصوصی به نظرم خوب بود. اگر بخش خصوصی وارد عرصه تولید نشود و به بخش خصوصی وارد نشود، این کار را نمی کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در تلاش است تا زیرساخت‌های صنعتی، تجاری و معدنی را در کشور فراهم کند. در نتیجه تصمیمات اتخاذ شده، به ما سپرده شده است که زیرساخت هایی مانند آب، برق و گاز را هم در شهرک های صنعتی و هم در خارج از مزارع خود فراهم کنیم.

رسولیان با یادآوری واحدهای راکد در کشور گفت: بررسی ها نشان می دهد که بیش از 42 درصد واحدهای راکد کشور یا توسط گروگان های جدید و یا با مشارکت جدید جمعیتی پرورش یافته اند.

کارآمد در جلسات مختلف با رئیس خراسان رضوی درباره راه اندازی شهرک پوشاک صنعتی در مشهد، گفت: در صورت تامین زمین استراتژیک آمادگی ساخت پوشاک صنعتی در شهرک مشهد را داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا