اقتصادی

اردوغان بانک‌های خارجی را قاچاقچیان ارز خواند!

رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان گفت کشورش طرفداری از قاچاقچیان ارز نیست.

به گفته بلومبرگ ، پس از آنكه بانك فرانسوی تی تی آنلاین ‘BNPPari’ اعلام كرد كه میزان تجارت ارز در ترکیه را كاهش می دهد ، رجب طیب اردوغان از رئیس جمهور به این طریق انتقاد كرد. جنگ را به کشور خود اعلام کرده است ، و آن را یک زن عجیب و غریب می داند که اگر استاندارد تجاری فعلی را تقویت کرده باشد. وی رحمت کشور اردوغان را اضافه کرد که هیچ ارز خارجی از شهر ترکیه ندارد.

بعلاوه ، برای Bank of BNP و یکی دیگر از فعالیتهای موجود در بانکهای ترکها برای بازار خارجی است ، به گونه ای که بانک تسویه حساب اروپا ، مبادا که آنها در ازای مدتی روی خود و دیگران بکشند و به او گفته شد ، این اقدامات برخی در ترکیه است. مرزهای بانک مرکزی ترکیه برای حل و فصل اختلافات مربوط به مبادله ارزی به داوری اعزام می شود و باعث اختلال در فعالیت های تجاری و بانک ها می شود.

لیر ترکیه طی دو هفته قبل به نرخ پایین دو دلار در برابر دلار رسید تا نرخ بهره را پس انداز کند. و اخیراً وارد شد.

همچنین با بانک مرکزی ترکیه مذاکراتی با نقل و انتقالات ارزی آمریکا ، انگلیس ، ژاپن و بانکهای مرکزی قطر انجام شده است.

منابع خبری بانک مرکزی ترکیه اظهار داشته اند که قصد دارد دوباره نرخ بهره را کاهش دهد. پیش از این ، صندوق بین المللی پول ، اما از این طرف و طرف دیگر از اوج افت شدید نرخ بهره و بازار ارز با استفاده از تأثیرات موجود در آن ، بی ثبات کردن ارز تاجران و تورکان به وی هشدار داد.

در معاملات امروز ، بازارهای ارز استانبول به تقویت لیر در سطح لیر 6،874 دلار ، یورو و لیره از 7.52 لیر 8،421 پوند ادامه داد.

پیام آخر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا