اقتصادی

اسامی برخی بانک‌ها در بین ابربدهکاران!

بانک مرکزی امروز فهرستی از بدهی های کلان بانک های خصوصی و دولتی را منتشر کرده است که بررسی ها نشان می دهد در بین بدهکاران نام برخی بانک ها با این بدهی کلان درج شده است.

به گزارش تی تی آنلاین، پس از گذشت 10 روز از انتشار اسامی بدهکاران عمده و 11 بانک دولتی که با واکنش هایی درباره ابربدهی اسامی بانک های خصوصی مواجه شده اند، انتشار آن را تکمیل نکردند. اسامی و اسامی بانک های مستقیم منتشر شد، امروز (چهارشنبه) آمار اولیه پتانسیل ها و بدهی های کلان (که فقط از بانک ها انتزاع شده است) در پایان اسفند 1300 منتشر شده است.

این فهرست عمومی منتشر شده که شامل اطلاعات بدهکاران 14 شخص خصوصی و جامعه خصوصی است، قرار است به منظور دریافت اطلاعات سایر بانک ها گام به گام اجرا شود.

اما بررسی اسامی منتشر شده در فهرست صورت های برخی بانک ها به چشم می خورد و اسامی بانک ها و زیرمجموعه های آنها که به ابر وام دهندگان این بانک گزارش می شود، قابل مشاهده است.

نام بانک ها در ابر بدهکار است!

نام بانک ها در ابر بدهکار است!

نام بانک ها در ابر بدهکار است!

در همین راستا، بررسی منبع رسمی بانک برای اطلاع از علت این بدهی، توضیحی مبنی بر اینکه بانک ها در برخی موارد به تعهدات خود از جمله تسهیلات ایجاد و واریز سود بابت پرداخت اجباری سپرده ها به دلیل کمبود نقدینگی و … عمل کردند. منابع سایر بانک ها وام می گیرند، اگر اینطور نباشد از بانک مرکزی برداشت می کنند و به او بدهکار می شوند که علاوه بر افزایش تبعات پولی، 34 درصد به ازای هر پنی پرداخت می شود. این خبر به موضوع بازار بین بانکی و بانک های مبادلات مالی بین المللی می پردازد.

همچنین پاسخ داده می‌شود که گاهی بانک‌ها برای پرداخت سود سپرده‌های خود مجبور به استقراض از سایر بانک‌ها شده‌اند و عدم دریافت وام‌های سودمند می‌تواند منجر به عدم تامین به موقع ثروت در این استان شود.

علاوه بر این، تقاضا برای وام معمولا بین دو تا سه روز و در برخی موارد تا 15 روز است. بنابراین بانک‌هایی که در فهرست بانکداران قرار دارند، این پول را گرفتند و پس ندادند و به همین دلیل در شمار بدهکاران قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا