اقتصادی

قالیباف: برخی رسانه‌ها صحبت‌هایم درباره ربوی بودن فعالیت بانک‌ها را تقطیع کردند

سخنگوی شورای اسلامی با بیان اینکه برخی رسانه ها سخنان وی را در مورد استفاده از فعالیت بانک به اشتباه منتشر کرده اند، گفت: رسانه ها کار و صحبت ها را در این زمینه قطع کرده و بین خود قرار داده اند. در تمامیت آنها، تناقضی در آنها وجود خواهد داشت.

به گزارش تی تی آنلاین، محمدباقر قالیباف، سخنگوی شورای اسلامی شهر با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

وی افزود: برخی از رسانه‌های من سخنان مربوط به نرخ سود بانک‌ها را به درستی منتشر نکردند، رسانه‌ها در این زمینه تخریب‌کننده بودند و صحبت‌ها را قطع می‌کردند و آن‌ها را کنار هم می‌گذاشتند که اگر مطالب به طور کامل منتشر می‌شد، دیگر خبری نبود. تناقض.

هدف من این بود که تمام قراردادهای قرض الحسنه و عملیات بهره آزاد و بر اساس فقه اسلامی و دستورات معتبر باشد و شکی در آن نیست، اما همه ما این سوال را در آخرین سطح که به فعالیت ها توجه شود می دانیم. شعب بانک معمولاً از قراردادهایی که منعقد می شود، هم بانک و هم مشتری می دانند که مبلغ دریافتی در جای دیگری هزینه می شود، حتی در سایر بخش ها مانند بازار سرمایه، بانک ها به نحوی عمل می کنند و در این زمینه تردید وجود دارد. . و البته نباید منکر این باشیم که چنین رفتاری تلاش‌های بانکی را بی‌اثر می‌کند.

بانک ها نیز 50 تا 60 درصد نقدینگی خود را به بهانه های مختلف نگه می دارند و مابقی را در چرخه فعالیت نگه می دارند. با وجود این، مبالغی که به بانک ها بدهکار است سرمایه است و باید در چرخه اقتصاد لحاظ شود.

وی با انتشار این پست اینستاگرامی با انتشار عکس هایی از دیدار خود با مدیرعامل یکی از بانک های خصوصی کشور، اقدام کرد.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا