علم و سلامت

استان‌های مرزی به دیپلماسی سلامت توجه ویژه کنند

تی تی آنلاین/اردبیل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان ها به دیپلم بهداشت توجه کنند.

بهرام عین اللهی هفتم مهرماه در بیست و سومین کنگره ملی سالانه و نهمین همایش بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی در اردبیل اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی در ایران شاهد شکوفایی تاریخی در ایران اسلامی بوده ایم.

وی با بیان اینکه هم اکنون 66 دانشگاه علوم پزشکی، 26 هزار دانشجوی پزشکی و 20 هزار هیئت علمی در کشور مشغول به کار هستند، افزود: ایران در طول 44 سال پس از انقلاب اسلامی با مشکلات زیادی از جمله پرونده های ضد امنیتی مواجه بوده است. تحریم‌های اقتصادی، علمی، نظامی و فناوری علیه کشورمان توسط دشمنان قسم خورده برای جلوگیری از پیشرفت و شکوفایی ایران اعمال شده است، اما با وجود این دشمنی‌ها، پیشرفت‌های زیادی حاصل شده است.

عین اللهی با بیان اینکه تلاش های استان ارتباط تنگاتنگی با دیپلم بهداشت دارد، تصریح کرد: در نشست اخیر ژنو جلسات وزرای بهداشت منطقه برگزار شد و این وزرا به صلابت جمهوری اسلامی ایران در سلامت پی بردند. بسیاری از طومارها و داروها در کشور و درمان کمک کرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: استان های مرزی باید به دیپلم بهداشت با کشورهای همسایه توجه کنند تا در حوزه بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش با همسایگان ارتباط تنگاتنگی وجود داشته باشد.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا